fikroja lub fikoryja

1. Data: 2005-01-04 18:36:05

Temat: fikroja lub fikoryja
Od: Piotr Czerhoniak <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kolega szuka opisu i zdjęcia drzewa o nazwie fikroja lub fikoryja - nie jest
nawet pewien jaka to nazwa. Wie tylko tyle, że jest to drzewo rosnące w
Hiszpanii i chyba drzewo ogrodowe. Ja ze swojej strony przypuszczam, że
nazwa "fikroja" jest chyba przekręcona z angielskiego. Słowem nie wiem
czego tak naprawdę szukać.
Gdyby komuś coś zadzwoniło to będę wdzięczny za wszystkie pomysły.
Pozdrawiam
Piotr Czerhoniak

2. Data: 2005-01-04 19:42:05

Temat: Re: fikroja lub fikoryja
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby komuś coś zadzwoniło to będę wdzięczny za wszystkie pomysły.
> Pozdrawiam
> Piotr Czerhoniak

Phillyrea latifolia.

Pb

3. Data: 2005-01-04 19:50:16

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał:
> Phillyrea latifolia.

Po polsku filirja
--
j...@p...onet.pl
http://ogrodniczek.republika.pl/

4. Data: 2005-01-04 19:53:44

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" napisał:

> Po polsku filirja

Sory, filiria ;-)

5. Data: 2005-01-05 02:42:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Czerhoniak" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> nawet pewien jaka to nazwa. Wie tylko tyle, że jest to drzewo rosnące w
> Hiszpanii i chyba drzewo ogrodowe. [...]

Czy to drzewo iglaste? Jesli tak, to moze to Fitzroya cupressoides.
Drzewo to pochodzi z Chile i moze rosnac w Hiszpanii.
Sadzone jako ozdobne.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-01-05 10:54:49

Od: Piotr Czerhoniak <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

usun 'x' - z powodu spamu wrote:

> [...]
>
> Czy to drzewo iglaste? Jesli tak, to moze to Fitzroya cupressoides.
> Drzewo to pochodzi z Chile i moze rosnac w Hiszpanii.

Dziękuję, o to chodziło. Polską nazwę ficroja ktoś przeczytał z angielska :)
Pozdrawiam
Piotr Czerhoniak

Solanum mammosum
anomalie?