filtry do wody

1. Data: 2011-09-03 22:43:47

Temat: filtry do wody
Od: kuchenka <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Probuje ustalic jakie filtry dzbankowe do wody sa najlepsze.

Czy wiecie czy brita maxtra rozni sie jakos znaczaco od brita classic?
Wg producenta maxtra lepiej zmiekcza wode o jakies 20%. Zadne inne
roznice nie sa podane. Niby mieksza woda lepsza, ale... ponoc wlasnie
twardsza jest zdrowsza bo ma wapn i magnez, co jest korzystne np. dla
serca. Choc oczywiscie zostaje wtedy osad np. na czajniku przy gotowaniu.

A moze sa inne lepsze filtry? W necie jest duzo dobrych opinii o
filtrach anna, ale zadego profesjonalnego testu nie udalo sie znalezc.

Przy okazji niejako wpadl tez w lapy test jakiejs rosyjskiej technologii
aquaphor - http://www.youtube.com/watch?v=jmI7-e0xQKw&feature=r
elated -
wrazenie robi, ale jakos niemieckie firmy wydaja mi sie duzo bardziej
wiarygodne niz jakis rosyjski producent. Zreszta czy ten test oznacza,
ze lepiej oczyszcza wszystkie zanieczyszczenia czy tez lepiej tylko ta
jedna substancje z filmu a inne niekoniecznie.

Co o tym sadzicie?

(osmoza odpada, bo mieszkanie wynajmowane, ciezko cos tu instalowac :( a
osmozy typu filtr dzbankowy chyba nie ma)

2. Data: 2011-09-03 23:23:40

Temat: Re: filtry do wody
Od: kuchenka <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.waterfiltercomparisons.com/water_filter_c
omparison.php
http://www.comparewalterfilter.com/best-water-filter
s/

popularna brita nie wypada najlepiej, choc wiekszosc producentow nie
znana w PL

3. Data: 2011-09-04 07:04:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kuchenka wrote:

> Co o tym sadzicie?

Powiem tak: w kranie mam twardą, zażelazioną wodę. Herbata zaparzona taką
wodą jest mętna, na powierzchni tworzy się film. Mam dzbanek Brita,
początkowo używałam filtrów Brita, teraz używam prawie o połowę tańszych
Dafi, bo i jedne, i drugie wystarczały na 3 tygodnie. Konieczność zmiany
filtra oceniam po herbacie.
J.

4. Data: 2011-09-05 18:16:00

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakość filtra nie polega na kształcie, a na zawartości.
A jak mi się wydaje nazwa brita - to kształt,
podobnie jak najpopularniejsza anna.

Anna ma zaletę, nadaje się na wakacje, na wyjazd,
a nigdy nie wiadomo jaka woda się trafi, nie jest niezbędny dzbanek.
Wystarczy kubeczek po odpowiednim jogurcie lub śmietanie,
np śmietana mała z "1" z globi (ale nie tylko, ważny jest kształt).
Filtr pasuje idealnie. Wystarczy wyciąć denko w kubeczu po jogurcie i
wcisnąć filtr.
W ten sposub kubeczek zamienia się w lejek z filtrem na dole.

Dalej można kombinować w zależności od posiadanego naczynia,
jak ma wąski wlot wystarczy "lejek" zawiesić we wlocie słoika;
jeśli słoik jest szeroki, można znowu wziąść kubeczek po dużym jogurcie,
i wyciąć w denku dziurę około średnicy filtra na dole, odwrucić do gury
nogami,
tak by dziurawe denko było wysoko,
wcisnąć tam filtr i mamy "zawieszkę" pasującą na prawie każdy słoik,
można też to wtedy postawić w garnku lub menażce.

Należy jeszcze zorganizować wodę cieknącą do lejka.
Może nim być zawieszona na gałęzi butelka 1,5l po wodzie mineralnej,
wystarczy sznurkiem pszewiązać pszewężenie ,
pszekłuta/nacięta na dole, by woda wyciekała do lejka.

Kubeczek mały po jogurcie można mieć ze sobą -
jest lekki i nie zajmuje miejsca bo można do środka włożyć filtr,
pozostałe elementy nie muszą być dopasowane, można zrobić z byle czego.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

czajniki z teromometrem
Blitva
Przepisy na ogórki w słoiku