flaczki-czekam na sugestie

1. Data: 2001-11-05 10:47:58

Temat: Re: flaczki-czekam na sugestie
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
news:9s5j84$bp0$1@zeus.man.szczecin.pl...
: wiem ze temat byl omawiany ale jesli ktos ma jakies szczegolne sugestie co
: do przyrzadzenia takowych to prosze o slow kilka:)))
:

Koniecznie bulke tarta przypieczona na patelni i ser (zolty, ostry) starty na
grubych oczkach (5-10 dkg).

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-05 10:53:50

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: flaczki-czekam na sugestie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>dam ten imbir
>ale ciotka pisz mnie jak pe pulp[eciki zrobic, czy tak jak mielone (haha)
>tylko male? jak male? jak orzechy wloskie czy inne???
>
>Mechcia
>napalona na pulpeciki do flaczkow

no te co jadlam to wygladaly , pardon, jaki minimielence...mysle
ze byly bez bulki, bo po co...wez pomieszaj mielone z przyprawami
i uformuj male kulki (galki oczne?), splaskaj i wrzuc do flakow,
ktore sie nie gotuja za szybko w wrecz odwrotnie

P.S. Ja robila bez jaja, jak robilam takie cos wze wzbogaconej
jarzynowce, bo z jaja (bialka) ida szumowiny i inne farfocle
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-05 11:26:02

Od: Marcin Heliński <h...@r...man.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> Ciotka! jak zawsze jestes niezastapiona.
> moze rzeczywiscie z pulpecikami zrobie???

Zrob, zrob... Sa naprawde pyszne. Moja zona czasem robi.

pozdrawiam
Marcin
* Marcin Helinski |-\ /-|
*
| \__/ |
* Software developer | / \ |
*
| /----\ |
* Poznan University of Technology |/ \/ \|
*
| /\ |

1. Data: 2001-11-05 11:27:21

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9s5j84$bp0$...@z...man.szczecin.pl...
> wiem ze temat byl omawiany ale jesli ktos ma jakies szczegolne sugestie co
> do przyrzadzenia takowych to prosze o slow kilka:)))
>

> pozdrawiam
> Mechcia

sie ma Mechcia !

flaki i kolduny i tatar to moje debesciarskie potrawy :)Flaki kazdego roku w
ystepuja na moich imieninach , tylko w tym roku ich nie bylo i goscie byli
wyraznie zawiedzeni.Wczoraj po raz pierwszy od czasow kopnietych krow zrobil
am kolduny ( pomyslalam sobie: co tam szalone krowy- gorszy waglik :)), bo s
ie szybciej schodzi...
A co do flakow to w/g mnie najsmaczniejszy rosolek do flakow jest z pregi wo
lowej ( to jest gorna czesc nogi) plus wloszczyzna dodana troche pozniej ( n
o i vegeta - ma sie rozumiec- witam w Caffe :))).
Potem juz , do flakow dodaje druga wloszczyzne zamiast w slupki - to z lenis
twa tarkuje na duzych oczkach tarki. Efekt ten sam. Na sam koniec na suchej
teflonowej patelni zrumieniam lekko make pszenna i rozprowadzam ja zimnym ro
solem i wlewam calosc do juz gotowych flakow, zeby " zawiesic" zupe.

Jakby co to pytaj Jola L-

1. Data: 2001-11-05 12:58:49

Temat: Odp: flaczki-czekam na sugestie
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
ro
> solem i wlewam calosc do juz gotowych flakow, zeby " zawiesic" zupe.

L-

super:)

ale bede dzisiaj zajadac.
zrobie dwie wersje;
z wolem
z pulecikami

Mechcia
niech juz szef pojedzie bo nie moge usiedziec przy biurku, flaczki wzywaja

1. Data: 2001-11-06 06:43:17

Temat: Tradycyjne flaki bylo: Re: Odp: flaczki-czekam na sugestie)
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> flakow nie da sie chyba udoskonalic poza bardzo dobrym rosolem,

Przepisow na flaki jest na swiecie setki, a tak naprawde to, co w Polsce
ostatnio podaje sie najczesciej jako flaki, to nie sa dawne, tradycyjne
flaki, gesta potrawa, tylko zupa z flakow. Faktem jest jednak, ze juz
przedwojenne ksiazki kucharkie podaja, ze flaki mozna zrobic rzadsze i
podac jako zupe.
W ramach eksperymentow kulinarnych sam zrobilem zreszta ostatnio zupe --
kapusniak z flakami.

> jadlam raz flaki z pulpetamy...baaardzo dobre (pulpety byly chyba
> dosc malo tradycyjne, bo byly to galy miesne, gotowane w calej
> zupce...pycha)

Flaki z pulpetami to jeden z najbardziej tradycyjnych sposobow podania
flakow w Polsce. Fakt, ze tych pulpetow nie robi sie z miesa, ale z
loju lub szpiku. Drugim ewentualnym dodatkiem do flakow jest kiszka
kaszana.

Przepis na tradycyjne flaki po warszawsku w duzym skrocie wyglada
nastepujaco:

Po wstepnym przygotowaniu i ugotowaniu flakow do miekkosci krajemy je i
zalewamy rosolem. Dodajemy pokrajane w slupki i wstepnie podduszone
jarzyny (marchew, kalarepe, pietruszke, seler, cebule) i gotujemy az
jarzyny zupelnie zmiekna. Przed wrzuceniem jarzyn mozna dodac pol litra
mleka (na ok. 3 litry flakow). Zaciagamy flaki biala zasmazka z dwu
lyzek masla i i duzej lyzki maki. Przyprawiamy flaki na krotko przed
podaniem sola, bialym pieprzem, galka muszkatolowa, imbirem,
majerankiem.

Pulpety: Cwierc kilo loju nerkowego lub szpiku mielimy w maszynce,
Rozcieramy w misce z dwoma zoltkami, dodajemy tartej bulki okolo jednej
szklanki, tyle, by mialy odpowiednia konsytencje, jak kluski kladzione.
Z dwu bialek ubijamy piane i mieszamy ja z tym lojem. Dodajemy troche
podmazonej cebulki, solimy, pieprzymy. Formujemy pulpety, ktore
wkladamy na lyzce do goracego rosolu i gotujemy.

Kiszka: kawalek kiszki do nadziewania wymyc i wymoczyc. Posiekac drobno
kawalek loju nerkowego, zagotowac w cwierci litra wody, posolic,
popieprzyc, przyprawic majerankiem imbirem, dodac mala utarta cebule.
Cwierc litra kaszki krakowskiej zatrzec jajkiem i zaparzyc w goracej
wodzie z lojem. Gdy napeczneije i troche wystygnie nadziac nia kiszke,
zawiazac nitka bawelniana i ugotowac w oslonej wodzie, az wyplynie na
wierzch. Pokrajac w ukosne plastry.

Flaki podajemy w misie. Na srodku ukladamy pulpety, boki przybieramy
plastrami kiszki. Po wierzchu posypujemy siekana zielona pietruszka i
polewamy maslem z zasmazona tarta buleczka. Do przyprawiania podajemy
tarty parmezan, majeranek i imbir.

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-06 07:22:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>flakow w Polsce. Fakt, ze tych pulpetow nie robi sie z miesa, ale z
>loju lub szpiku.
Ja, Wladyslawie, o tym loju wiedzialam, ale wolalam podac Mechci
o tym, co jadlam...samo slowo loj (uuj) doprowadza roznych malo
odpornych ludzi do palpitacji..;)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 08:24:08

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:9...@4...com..
.

> Ja, Wladyslawie, o tym loju wiedzialam, ale wolalam podac Mechci
> o tym, co jadlam...samo slowo loj (uuj) doprowadza roznych malo
> [...]

Krysienko , moje przedwczorajsze kolduny byly pol na pol mieso i loj ( farsz
do pierogow). Zapewniam Cie , ze byly super soczyste wlasnie dzieki temu
...uuuj:)

Jola L-L
ps: loj daja za darmo , jak sie poprosi w sklepach miesnych - w ktorych sami
"rozbieraja "mieso.

1. Data: 2001-11-06 08:59:11

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci news:9q3fut0draccfuv2i4pkbtgn8ifc177haq@4ax.com...

> Ja, Wladyslawie, o tym loju wiedzialam, ale wolalam podac Mechci
> o tym, co jadlam...samo slowo loj (uuj) doprowadza roznych malo
> [...]

loju to ja chyba nie jadlam jeszcze.
i nie placze z tego powodu:)))

Mechcia

1. Data: 2001-11-06 09:19:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

>Jola L-L
>ps: loj daja za darmo , jak sie poprosi w sklepach miesnych - w ktorych sami

o jak to dobrze, ze jeszcze ktos sie nie boczy na loj...ja uzywam
tzw lojutzn jest to przemielony ceres jakowys, obtoczony w mace
ryzowej, bo w wypadku pewnych dan chodzi gl. o forme w jakiej
dodaje sie tluszcz - loj to takie oskrobane grudki, wiec ten
ceres dobrze loj udaje (uuj udaje, hehe). wolowego nie uzywam bom
tchorz...

Krysia

K.T. - starannie opakowana

co to jest?