galaretka drobiowa

1. Data: 2002-11-24 20:44:50

Temat: galaretka drobiowa
Od: "Piotr" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam na jutro przygotowac galaretke drobiowa (dla 6 osob),
niestety jestem laikiem w tej branzy dlatego prosze o pomoc
i podanie listy surowcow oraz technologii wykonania.

pzdr.
Piotr

1. Data: 2002-11-24 21:11:28

Temat: Re: galaretka drobiowa
Od: "wania" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niestety jestem laikiem w tej branzy dlatego prosze o pomoc
> i podanie listy surowcow oraz technologii wykonania.

robimy wywar (jak na rosół tylko bardziej ostry) kurczaka obrać mięso
pokroić drobno i w kubeczki jednorazowe listek pietruszki, plasterek jajka
ugotowanego na twardo groszek konsrwowy kukurydza mięso i zale wmy wywarem
( wcześniej dodajemy żelatyny do wywaru) i po zabawie.

1. Data: 2002-11-24 21:51:21

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

rosol, doprawiony pieprzem , maggi, czosnkiem
zelatyny dodajemy tak jak w "przepisie" na odwrocie opakowania chyba jakos
na litr wody 3 duze lyzku zelatyny

na dnie miseczek ukladam ugotowana marchewke (1-2 plastry) na to troche
czosnku wycisnietego, pietruszka, ewentualnie, ale niekoniecznie groszek
(nie lubie zadnych innych dodatkow, takich jak jajko, ananas, ogorek swiezy,
kukurydza, aczkowliek, kazdy ma inny smak)

rozol gotowany jest z kurczaka, wiec gotuje dosc dlugo kurczaka, tak zeby
mieso gladko odchodzilo od kosci, pozniej zrzieram z kuraka skore (jak ktos
woli tluste , moze zostawic) i tne mieso na male kawaleczki
dodatkowo gotuje jescze 2-3 piersi z kurczaka

klade to do przygotowanych miseczke i zalewam wywarem z zelatyna :)

pozniej na balkon np do zastygniecia, i do lodowki :)

Marta

1. Data: 2002-11-25 08:08:27

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam na jutro przygotowac galaretke drobiowa (dla 6 osob),

Zrob mocny rosol, czyli wez calego kurczaka, wloszczyzne i zalej woda tak
zeby tylko przykryc. Gotuj dlugo i na wolnym ogniu, zeby nie zburzyc, az
odparuje czesc wody.
Z takiego wywaru wyjdzie ci klarowna galaretka (zelatyna moze byc, nie
musi), a to jak sobie ulozysz skladniki w foremce( filizance lub misce)
zalezy od fantazji (jajko, pikle, groszek, kwiatki z marchewki, natka etc.).
Zeby latwo wyjac galaretke z foremki, zanurz na krotko w cieplej wodzie :))

1. Data: 2002-11-25 10:02:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Nov 2002 22:11:28 +0100, "wania"
<w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>ugotowanego na twardo groszek konsrwowy kukurydza mięso i zale wmy wywarem
>( wcześniej dodajemy żelatyny do wywaru) i po zabawie.

ja tam robie bez zelatyny...gotowac kurczaka z jarzynami, jak na
rosol. jak kurczak gotowy, znaczy meiso spada kosci, wyjac,
obrac z kosci i skory, koscis wrzucic nazad do sagana z rosolem
i gotowac az plynu bedzue malo (tyle, by zalal mieso , bo jak
bedzie wystawac, to bedzie brzydko wygladac). wlasciwie nie
musisz sie za bardzo znecac nad tym plynem, byleby nie bylo tego
wiadro. wtedy zelatyna niepotrzebna. przecedzic wywar, albo na
misce /polmisku poukladac mieso i rozne dodatki - jak wyzej, albo
w filizankach do zupki/miszeczkach zrobic indywidualne porcje,
jak wyzej.

jak indywidualne porcje to trzeba na talerz wywalic do gory
nogami. jak nie chce wyjsc, to albo na sekunde zanurzyc miseczke
w goracej wodzie (wtedy sie odrobina galaretki rozpusci) i
odejdzie zgrabnie od brzegow miseczki i w ogole wylezie, albo
noizem pomerdac wzdluz bokow naczynia. jak w komunalnej
misie/polmisku - to przystroic trzeba od wierzchu i kazdy sobie
nabiera ile chce.

rosol wywar musi byc w miare slony, inaczej bedzie mdle. podawac
z czastkami cytryny.

Trys
K.T. - starannie opakowana

.:=>[@PROGRAMY Z PRZEPISAMI@]<=:.