gatunki obce

1. Data: 2004-09-24 08:43:05

Temat: gatunki obce
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj w Panoramie, chyba, zachęcali do wprowadzania obcych gatunków
roślin do otoczenia. Pokazywali leśników, którzy zachęcali do sadzenia
katalpy w lesie. Szczerze mówiąc, z lekka zgłupiałam. Wydawało mi się,
ze należy tego unikać.

Pozdrawiam
Bea

2. Data: 2004-09-24 09:12:49

Temat: Re: gatunki obce
Od: "Mario" <c...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> ..(ciach).
Wydawało mi się,
> ze należy tego unikać.
> ..(ciach)

Ja też spotkałem się z opiniami, że nalezy unikać wprowadzania obcych
gatunków. Wydaje mi się, że przynajmniej należy zachować przy tym dużą
ostrożność. W ogrodach takie roslinki sa pod kontrolą, a gdy posadzximy je w
lasach i ląkach to kto wie jak to wpłynie na srodowisko, ale może to mieć
tez dobe skutki, kto wie, kto wie...
pozdrawiam wszystkich czytelników najlepszej grypy news w necie
Mario

3. Data: 2004-09-24 09:29:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roślin do otoczenia. Pokazywali leśników, którzy zachęcali do sadzenia
> katalpy w lesie. Szczerze mówiąc, z lekka zgłupiałam. Wydawało mi się,

Źródło informacji wprost idealne dla grupy
pl.rec.ogrody:-))))))))))

Pozdrawia na-leśników boletus

4. Data: 2004-09-24 10:28:36

Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> [...]
> roślin do otoczenia. Pokazywali leśników, którzy zachęcali do
> sadzenia katalpy w lesie. Szczerze mówiąc, z lekka zgłupiałam.

Przestrzegali też przed trującym (!!!) goryczakiem żółciowym. Myśle, że
zaden leśnik nie wiedział, co ten pan z telewizji wyświetli i opowie.

--
Pozdrawiam z pracy :-)
Tomek B.

5. Data: 2004-09-24 10:38:30

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przestrzegali też przed trującym (!!!) goryczakiem żółciowym. Myśle, że
> zaden leśnik nie wiedział, co ten pan z telewizji wyświetli i opowie.

Skąd wiadomo,że goryczak jest trujący?On jest tak gorzki,
że przez pomyłkę nie da się go zjeść.Z tego powodu jest całkiem
bezpieczny.
Mirzan

6. Data: 2004-09-24 13:40:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Skąd wiadomo,że goryczak jest trujący?On jest tak gorzki,
> że przez pomyłkę nie da się go zjeść.Z tego powodu jest całkiem
> bezpieczny.

I jak podaja wszystkie powazne zrodla, trujacy nie jest.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-09-24 13:48:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Poważne źródła mówią, że jest: niejadalny.

... ze wzgledu na gorzki smak. Ale nie trujacy.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-09-24 13:54:20

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> I jak podaja wszystkie powazne zrodla, trujacy nie jest.

Poważne źródła mówią, że jest: niejadalny.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

9. Data: 2004-09-24 14:06:11

Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> I jak podaja wszystkie powazne zrodla, trujacy nie jest.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Jak widać cytowana "Panorama" poważnym źródłem nie jest :-). C(w tym
wątku)BDO.

--
Pozdrawiam z pracy :-)
Tomek B.

10. Data: 2004-09-24 14:08:39

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> "JerzyN" <N...@m...pl>

Nie zaprzeczyłem temu.

> ... ze wzgledu na gorzki smak. Ale nie trujacy.

To prawda ale czasami myląca lub niepełna.
Poważne źródła mówią o grzybach: trujących, niejadalnych i jadalnych.
UWAGA
Są grzyby jadalne, które są trujące jeśli je spożyć a właściwie popić
czymś mocniejszym, np. mój ulubiony czernidlak pospolity (Coprinus
atramentarius).
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

Ilex - jak ciac?
Problemy ze śliwą, wyciąć czy ratować?
Problemy ze śliwą, czy to poważne?
Prosba o pomoc w doborze roslin na skarpe
Elaeagnus x ebbingei 'Gild Edge'