gdzie można znależć dawcę grupa krwi 0 +

1. Data: 2005-09-17 21:03:41

Temat: gdzie można znależć dawcę grupa krwi 0 +
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy może ktoś orientuje gdzie można znaleźć dawcę krwi. Sprawa jest bardzo
pilna ponieważ za 2 miesiące mój tata będzie miał operację usunięcia
tętniaka na aorcie wstępującej a ponoć przy takich operacjach jest ogromny
upływ krwi. Służba zdrowia ...no cóż ...ojcu polecono aby sam znalazł dawcę.
Proszę o pomoc mamy bardzo mało czasu a grupa krwi należy do bardzo żadkich
i jest to 0 +.
Dziękuję.

2. Data: 2005-09-18 06:46:34

Temat: Re: gdzie można znależć dawcę grupa krwi 0 +
Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarcia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dawcę.
> Proszę o pomoc mamy bardzo mało czasu a grupa krwi należy do bardzo

0+ to rzadka grupa? Nie żartuj.
http://wiki.optymalizacja.com/wiki/Grupy_krwi
Prędzej 0- jest rzadka, popatrz sobie na stronę- grupę 0 ma 36% osób, Rh(+)
ma 83% ludzi, więc nie przesadzaj z tą paniką. Wśród moich znajomych kilka
osób ma grupę 0, w stacjach krwiodawstwa jest to jedna z najpopularniejszych
grup.

M.

3. Data: 2005-09-18 06:52:02

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dawcę.
> Proszę o pomoc mamy bardzo mało czasu a grupa krwi należy do bardzo

Trzeba oglosic gdzie sie da, ze krew potrzebna np w internecie,podac dane i
adres szpitala gdzie mozna oddac krew (wlasciwie to mozna oddac w kazdym
szpitalu gdzie jest stacja krwiodawstwa wtedy dostanie sie swistek ze to dla
danej osoby),ludzi chetnych nie brakuje.A grupa 0+ nie jest rzadka np ja
taka mam (niestety moja krew jest anemiczna i nie moge jej oddawac),rzadsza
jest 0 - .Mam kilku znajomych ktorzy zawsze reaguja na takie apele .

Magda

4. Data: 2005-09-18 07:04:22

Od: Kranu <k...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

sq4ty napisał(a):
> [...]
> osób ma grupę 0, w stacjach krwiodawstwa jest to jedna z najpopularniejszych

Ja mam rzadką Rh- :)
W dodatku jeszcze rzadszą AB :/
No to już wogóle.. woda normalnie, 2% ludzi w polsce wg. stronki stacji
krwiodastwa taką ma.
Co zrobić żeby ją zagęścić? :D

--
pozdrawiam,
Kranu

5. Data: 2005-09-18 07:10:40

Od: "Izabela Kot" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka <m...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> taka mam (niestety moja krew jest anemiczna i nie moge jej oddawac),rzadsza
> jest 0 - .Mam kilku znajomych ktorzy zawsze reaguja na takie apele .

Spokojnie!
Wcale nie trzeba szukac konkretnie dawcy grupy O + ( nota bene
najpopularniejszej grupy) , wystarczy jesli kilka osob z rodziny , znajomych
odda krew (obojetnej grupy) dla Twojego taty.
I ( nie wiem w jakim stanie jest Twoj ojciec) ,ale czy nikt nie mówil Wam o
mozliwości autotransfuzji( sa to zawsze dwie jednostki swojej krwi do
wykorzystania)
I nie przesadzajmy ,że planowy zabieg tetniaka aorty wstepującej jest jakis
baaardzo krwawy , oczywscie wszystko moze sie zdarzyc ,ale zwykle dla
standardowego zabezpieczenia wystarczaja 3 jednostki krwi.
A ,ze krwi brakuje to prawda , przesuwamy z tego powodu planowe zabiegi , sa
apele itd 9ciekawe jaka ma byc rola jeszcze słuzby zdrowia, czy to cos
dziwnego ,ze prosimy rodziny pacjentow o oddawanie dla nich krwi?)

6. Data: 2005-09-18 07:59:53

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Izabela Kot" <c...@g...pl> writes:

> najpopularniejszej grupy) , wystarczy jesli kilka osob z rodziny , znajomych
> odda krew (obojetnej grupy) dla Twojego taty.

A jak nie odda, to niech umiera?

> dziwnego ,ze prosimy rodziny pacjentow o oddawanie dla nich krwi?)

_Prosimy_, czy _uzalezniamy operacje_ od tego, czy oddadza?

MJ

7. Data: 2005-09-18 09:25:22

Od: "Izabela " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

> A jak nie odda, to niech umiera?

> _Prosimy_, czy _uzalezniamy operacje_ od tego, czy oddadza?
>
> MJ
Prosimy , namawiamy , operację planowa mozna z tego powodu opóznić
Nie pamietam ,żeby jakis zabieg na "pilnie " sie nie odbyl z powodu braku
krwi.
Masz inny pomysl niz namawianie do oddawania krwi lub promowanie
autotranfuzji?Operujemy tez świadkow jehowy ,ale po opowiednim przygotowaniu

8. Data: 2005-09-18 14:01:27

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Izabela " <c...@N...gazeta.pl> writes:

> Masz inny pomysl niz namawianie do oddawania krwi lub promowanie
> autotranfuzji?

Nie wiem, trudno zebym wymyslil lekarstwo na uzdrowienie sluzby
zdrowia, ale wiem, ze uzaleznianie faktu badz terminu operacji od
dostarczenia krwi przez rodzine pacjenta jest skandaliczne.

MJ

9. Data: 2005-09-18 14:54:41

Od: Michał Taszner <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
> zdrowia, ale wiem, ze uzaleznianie faktu badz terminu operacji od
> dostarczenia krwi przez rodzine pacjenta jest skandaliczne.

Też tak uważam,
policja powinna robić łapanki na ulicach i wysysać krew z opornych,
służba zdrowia sobie nie radzi, trzeba ją wspomóc siłą.

M taszner

10. Data: 2005-09-18 16:17:37

Od: "Izabela " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zdrowia, ale wiem, ze uzaleznianie faktu badz terminu operacji od
> dostarczenia krwi przez rodzine pacjenta jest skandaliczne.

Nie chodzi o lekarstwo na słuzbe zdrowia , ale lekarstwo na znalezienie
krwi lub jakoweś alternatywy. Zawsze mozna zaplacic za ertytropetyne , jak to
robia swiadkowie Jehowy.
Dlaczego sluzba zdrowia jest winna brakom w krwi? Nie łapię , ale sluzba
zdrowia jest winna wszystkiemu , wiec nie powinno mnie to dziwić

Paciorkowiec ropiejący...załamka... :(
czesty bol glowy+pytanie o pyralginum
bóle podbrzusza w trakcie ciąży
Badanie histopatologiczne -Perifolliculitis chronica cum resorptione et prolferatione epithelii plani (naevus epidermalis?)
badanie pod kątem chor. zakaźnych a wyjazdy