głośnik z rur kanalizacyjnych/co - pomocy

1. Data: 2005-12-13 09:14:31

Temat: głośnik z rur kanalizacyjnych/co - pomocy
Od: "Marek Wacek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam nadzieję, że mnie nie pogonicie. Potrzebuję pomysłu jak zrobić z rur
kanalizacji/stalowych/ swego rodzaju głośnik. Chodzi mi o to, aby rury
przenosiły szumy piski itp dźwieki o głosności 40-50 decybeli. Powiem szczerze
o co chodzi - mam sasiadów, którzy mają uszkodzoną hudraulikę, nie chcą tego
naprawić, bo w końcu to mieszkanie w bloku, a nie prywatna rezydencja. Przez
całą sobotę i niedzielę, nierzadko w nocy o różnych dziwnych porach rury wyją
przeraźliwie, dodatkowo rezonans przenosi się na płyty stropowe i niczym nie
da się tego wytłumić. Mało tego - zlewozmywak dotyka do rur CO i mamy dźwięk
stereo - wyją dwie instalacje. My uciążliwi nie jesteśmy, hydraulikę mamy
cichutką - plastikową, wobec czego ciężko jest wyjasnić sąsiadom, że to jest
uciąliwe, bo oni tego problemu nie mają. Na domiar złego sasiadka mieszkająca
nad nami wbiła sobie do głowy, że to my. W tej chwili jesteśmy miedzy młotem a
kowadłem, bo obrywamy za coś co i nam przeszkadza. Nie chcemy się mścić, tylko
uzmysłowić sąsiadom, że wycie rur o głośności 45-50 decybeli o pierwszej w
nocy może wyprowadzić z równowagi. Z góry dziękuję i proszę o radę. Marek

2. Data: 2005-12-13 14:48:37

Temat: Re: głośnik z rur kanalizacyjnych/co - pomocy
Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wacek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
>Nie chcemy się mścić, tylko
> uzmysłowić sąsiadom, że wycie rur o głośności 45-50 decybeli o pierwszej w
> nocy może wyprowadzić z równowagi.

Mamy podobnie. Dodatkowo śpimy z głową przy ścianie toalety, więc sąsiad
posiadający spłuczkę-syfon budzi nas co noc. Gorej jeszcze jak zdarzy mu się
grubsza sprawa- wyje 2-3 minuty. Nie mamy pomysły jak go uciszyć, ani też
jak to zgłosić spółdzielni.

Mam pytanie- jak zmierzyłeś poziom hałasu wydawanego przez rury sąsiada? :)

Agata

3. Data: 2005-12-13 20:16:40

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> grubsza sprawa- wyje 2-3 minuty. Nie mamy pomysły jak go uciszyć, ani też

dać mu laksigenu, grubszą sprawę załatwi w trymiga i bez wycia ;-))
Sorki, nie mogłem sie powstrzymać
Ludziska, piszta w sposób ujednoznacznie interpretacyjny ;-)
pozdr
SALAMON

4. Data: 2005-12-14 06:32:20

Od: "Marek Wacek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek <a...@s...site.krakow.pl> napisał(a):

> Mam pytanie- jak zmierzyłeś poziom hałasu wydawanego przez rury sąsiada? :)

Przez porównanie z kinem domowym - od jakiego poziomu dźwięku ryk rur zagłusza
dźwięk, dlatego pomiar jest raczej nieprecyzyjny. Co do pomiaru hałasu - mozna
gadać z Sanepidem albo z ochroną środowiska. Niestety profesjonalne pomiary
kosztują, a w efekcie i tak zapewne nic sie nie uzyska - spółdzielnia może
ingerowac tylko w to, co jest do wodomierza, to co dalej to broszka lokatora
(rozmowa z hydraulikiem, który widział setki takich spraw). Po rozważeniu
kilku możliwości (policja, sąd, rada osiedla etc), które oznaczają wojnę
maksymalną, stwierdziliśmy, że lepiej odpłacić pieknym za nadobne i udawać, że
to nie my, a w razie pytań i pretensji bezczelnie powiedzieć, że sasiedzi
stosują moralność Kalego....

5. Data: 2005-12-14 19:14:50

Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

może emitować dzwięk przesunięty o pół fazy :]
teorytycznie powinny sie nakryc i nie być słyszalne...
ale w praktyce trudne przy dzwiekach o zmiennej fazie

6. Data: 2005-12-21 18:27:25

Od: "mach" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nocy może wyprowadzić z równowagi. Z góry dziękuję i proszę o radę. Marek

na allegro kiedys widzialem cd pt: "uciążliwy sasiad"
moze tam znlazlby sie utwor pt:"rura" :)
wiercenie i kucie jest na pewno :))

Pozdr
Mach

Wykonczenie sciany wewnetrznej