gorzała

1. Data: 2006-05-14 16:41:41

Temat: gorzała
Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Byłem ostatnio na weselu.
Piłem wódkę.
Podawano nam mnóstwo jedzenia i zauważyłem,
że pijąc mnóstwo wódki nie upijam się zandto.
Jaka jest zależność pomiędzy spożywaniem
wódy, a jedzeniem?
Pytanie może wydać się wam głupie, ale
potrzeba mi to wiedzieć.
Co jest odpowiedzialne za przetwarzanie alkoholu, tzn.
czym różni się picie "na pusty żołądek" od picia
"pod golonę"?
Dziękuję.
Paweł

2. Data: 2006-05-14 16:50:58

Temat: Re: gorzała
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha kukikoko,
Sunday, May 14, 2006, kukikoko :

k> Dzień dobry.
k> Byłem ostatnio na weselu.
k> Piłem wódkę.
k> Podawano nam mnóstwo jedzenia i zauważyłem,
k> że pij?c mnóstwo wódki nie upijam się zandto.
k> Jaka jest zależno?ć pomiędzy spożywaniem
k> wódy, a jedzeniem?
k> Pytanie może wydać się wam głupie, ale
k> potrzeba mi to wiedzieć.
k> Co jest odpowiedzialne za przetwarzanie alkoholu, tzn.
k> czym różni się picie "na pusty żoł?dek" od picia
k> "pod golonę"?

nie wiem w jaki sposob to dziala dokladnie, ale jedzac duzo bialka
czy tluszczy przed lub w czasie picia upija sie czlek mniej
z bialkiem to wiem bo alkohol scina bialko a wiec wchodzi z nim w
reakcje co powoduje ze jako skladnika aktywnego jest go mniej
moze z tluszczem jest podobnie bo alkohol rozpuszcza tluszcz
w zylach, wiec tez wchodzi w reakcje z nim i co tez moze powodowac ze
mniej dociera do mozgu... a szkoda ;]
a na pusty zoladek to sie rownomiernie rozchodzi po ciele bez oporow
w tym do mozgownicy

klinton -_*

Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

3. Data: 2006-05-14 21:21:38

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 14 mai 2006 ŕ 18:41:41, dans <e47mk0$1bm$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Co jest odpowiedzialne za przetwarzanie alkoholu, tzn.
> czym różni się picie "na pusty żołądek" od picia
> "pod golonę"?

Alkohol reaguje z tluszczem (i z bialkiem), noi po tej reakcji nie ma
juz wplywu na centralny system nerwowy.

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2006-05-14 21:45:53

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** kukikoko wrote:

> [...]
> Podawano nam mnóstwo jedzenia i zauważyłem,
> że pijąc mnóstwo wódki nie upijam się zandto.
> Jaka jest zależność pomiędzy spożywaniem

Tłuszcze łączą alkohol i pozwalają go wydalić/przyswoić. :)

> Pytanie może wydać się wam głupie, ale
> potrzeba mi to wiedzieć.
> Co jest odpowiedzialne za przetwarzanie alkoholu, tzn.
> czym różni się picie "na pusty żołądek" od picia
> "pod golonę"?

A z "goloną" to trochę inna sprawa, za PRLu generalnie była kiepska
ochrona weterynaryjna i wypadało walnąć "setę" profilaktycznie po
spożyciu golonki. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

5. Data: 2006-05-14 22:35:43

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 May 2006 18:41:41 +0200, "kukikoko" <k...@o...pl> wrote:

>Dzień dobry.
>Byłem ostatnio na weselu.
>Piłem wódkę.
>Podawano nam mnóstwo jedzenia i zauważyłem,
>że pijąc mnóstwo wódki nie upijam się zandto.

Wrazenie.

>Jaka jest zależność pomiędzy spożywaniem
>wódy, a jedzeniem?

Jak jesz duzo i tlusto to alkohol wchlania sie wolniej i przy
umiarkowanych dawkach gorka stezenia we krwi bedzie mniejsza. Ale
uwaga - latwiej po tlustym jedzeniu nachlac sie tak ze pozniej w
szpitalu sie wyladuje na toksykologii i drugie, gorsze - znacznie
dluzej sie trzezwieje. Napcha sie czlowiek golonki, popije pollitrem,
przespi i mysli ze juz trzezwy - a on ma 0.6 promila... NIejeden tak
prawko stracil!

>Pytanie może wydać się wam głupie, ale
>potrzeba mi to wiedzieć.
>Co jest odpowiedzialne za przetwarzanie alkoholu, tzn.
>czym różni się picie "na pusty żołądek" od picia
>"pod golonę"?

Napisalem wyzej. Istnieje tez metoda "pracy watroba" polegajaca na
wypiciu szklanki oleju jadalnego - i dopiero przystepowaniu do picia
wodki. DObre jak kogos trzeba na szybko uchlac - pije sie na tempo
rowno z nim, gosc w pewnym momencie pada - wowczas dwa palce w
gardziolko, pozbywamy sie wiekszosci alkoholu i wiekszosci oleju z
zoladka, jak kto ma zdrowa watrobe to pol szklanki octu 3% mozna
jeszcze wypic - i gosc lezy a my jestesmy troche wstawieni jedynie.

--
Darek

6. Data: 2006-05-14 22:58:07

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Dariusz K. Ladziak wrote:

BP MSPANC

> DObre jak kogos trzeba na szybko uchlac (...) i gosc lezy a my
> jestesmy troche wstawieni jedynie.

Jak Hans Kloss? ;)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2006-05-15 06:10:01

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 May 2006 23:45:53 +0200, Konrad Kosmowski
<k...@k...net> napisał:

> [...]
>
> A z "goloną" to trochę inna sprawa, za PRLu generalnie była kiepska
> ochrona weterynaryjna i wypadało walnąć "setę" profilaktycznie po

Rzekłbym odwrotnie, za PRLu golonki byly lepsze, natomiast gorzała podła.
Bez popychu golonką gorzała stawala w gardle:)

Weteran G:

8. Data: 2006-05-15 06:17:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Golo" <k...@t...pl> wrote in message news:op.s9kwqzbkribdzh@krzys...

> Rzekłbym odwrotnie, za PRLu golonki byly lepsze, natomiast gorzała podła.
> Bez popychu golonką gorzała stawala w gardle:)
>
> Weteran G:

Nie do końca, zależy gdzie i co się kupowało... Golonka faktycznie lepsza, a
wódka - zależnie od koloru kartki... za którą się kupowało. Największy wybór
był za zielone!

9. Data: 2006-05-15 10:35:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):
> [...]
:

> Alkohol reaguje z tluszczem (i z bialkiem), noi po tej reakcji nie ma

Inaczej byśmy się "rozpuścili" po wypiciu pół litra?
Białka i tłuszczu mam pod dostatkiem.
;-)
http://www.psychologia.edu.pl/index.php?dz=strony&op
=spis&id=3325
http://www.mbank.com.pl/mszop/detail.html?id=193&id_
k=133&kat=49&s=no
no i preparaty zawierajace sylimaryne.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-05-15 13:52:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Inaczej byśmy się "rozpuścili" po wypiciu pół litra?
> Białka i tłuszczu mam pod dostatkiem.
> ;-)

Fakt :)

Chodzi oczywiscie o reakcje zachodzace w przewodzie pokarmowym.

> http://www.psychologia.edu.pl/index.php?dz=strony&op
=spis&id=3325

Bardzo dobry link :)

Ewcia