grupa integracyjna, towarzystwo, fundacja -jak do tego podejść ?

1. Data: 2004-11-18 09:12:12

Temat: grupa integracyjna, towarzystwo, fundacja -jak do tego podejść ?
Od: "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tym razem mam do Was pytanko odnośnie zorganizowania grupy integracyjnej,
towarzystwa, fundacji lub czegoś w tym rodzaju. Mieszkam jakieś 15 km od
Jeleniej Góry z tego co udało mi się wygrzebać w necie nie namierzyłem nic
podobnego w okolicy. Troszkę mnie to martwi ponieważ sam jestem ON choruję
na zanik mięśni i poruszam się na czterokołowcu zwanym potocznie wózkiem.
Mam już dość spędzania wolnego czasu przed kompem i dlatego chętnie
należałbym do takiej grupy. Jednak z tego co mówiłem nie udało mi się u nas
namierzyć czegoś takiego i dlatego coraz częściej chodzi mi po głowie żeby
samemu coś zorganizować. Tylko, że po pierwsze i najważniejsze nie mam
znajomych ON z okolic Jeleniej Góry a to podstawa. Po drugie brak ludzi
pomocnych w takim przedsięwzięciu. Po trzecie jak narazie mam zerową wiedzę
na te tematy. Itd. Nie interesują mnie Towarzystwa na zasadzie 1 spotkania
na rok bo tutaj są większe możliwości. Mi się marzy coś więcej. Czyli
regularne spotkania, wsparcie towarzyskie, organizacja wycieczek,
organizacja rehabilitacji itp. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że to wymaga
dużo pracy i poświęcenia ale powolutku można to realizować. Chciałbym pomóc
nie tylko sobie ale innym. Wiem też bo już tego zaznałem, że takie
przedsięwzięcia nie mają sensu bez zaangażowania wszystkich członków.

Bardzo proszę podpowiedzcie wszystko co może się przydać mi lub innym w tym
temacie.

Jeżeli ktoś wie o podobnej inicjatywie w okolicach Jeleniej Góry proszę o
informację.

Ps. Zapomniałem powiedzieć, że wolałbym żeby to była organizacja w klamrach
wiekowych powiedzmy 20-35, ponieważ sam mam 29 lat, a wiadomo że różne
"grupy wiekowe" mają różne wymagania, potrzeby.

Pozdrawiam

Sebastian

2. Data: 2004-11-18 09:47:04

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to dzialaj. Tu masz wszystkie potrzebne informacje
http://www.idn.org.pl/tzchm/. Najblizej masz ich Walbrzychu.

Leszek

3. Data: 2004-11-18 10:16:04

Od: "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> szukaj wiadomości tego autora

> No to dzialaj. Tu masz wszystkie potrzebne informacje
> http://www.idn.org.pl/tzchm/. Najblizej masz ich Walbrzychu.

Tak się składa, że należę do tego TZCHMu Wałbrzyskiego nawet robię im stronę
interentową www.tzchm.home.pl podaję ponieważ na stronie głównej siedziby
niestety jest stary adres. Tylko, że Wałbrzyski oddział siedzibę ma w
Dzierżoniowie a to już ponad 80 km odemne a jestem mało mobilny (brak
samochodu i opiekuna). Dlatego szukam coś bliżej. Zresztą jak narazie nasz
TZCHM ma 1-2 spotkania w roku.

Pozdrawiam
Sebastian

4. Data: 2004-11-18 11:09:44

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia 2004-11-18 10:12,Na grupie pl.soc.inwalidzi Roj napisał(a):
> Witam,
>
> tym razem mam do Was pytanko odnośnie zorganizowania grupy integracyjnej,

Witam
szkoda że nie mieszkasz w Bielsku Białej bo miałbym dla ciebie
propozycję. Jeśli jednak masz sprawnych znajomych którzy wykorzystali by
trochę swojego wolnego czasu proponuje poproś ich o nalezienie grupy
ludzi niepełnosprawnych potem tylko znaleźć lokal. Najprościej jakaś
parafia dysponują wolnymi powierzchniami po salkach katechetycznych
można to wykorzystać jako miejsce spotkań. Najłatwiej w jakiejś małej
parafii bo to wspólnoty dość zgrane i łatwiej zapalić ludzi do
społecznictwa.
Wiem że to nie do końca odpowiedz na twoje pytanie ale może przyda się
ta garść informacji
Piotr

5. Data: 2004-11-19 13:40:07

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Ja wcale nie odpowiem na Twoje pytanie. Ale chcę zwrócić Tobie uwagę na taki
element integracji, a mianowicie może znajdź sobie grupę osób z którymi byś
dzielił pasję nie koniecznie związaną z chorobą. Można naprzykłąd działać w
jakimś klubie sportowym lubi innej organizacji nie koniecznie związaną z
niepełnosprawnością. Dalczego o tym piszę a no dlatego że osób o podobnym
schorzeniu jak Ty jest mało i robienie stowarzyszenia lub innego nowego
tworu mija się z celem. Dlatego że koszty są duże i takich stowarzyszeń
trochę jest np to w Dzierżoniowie ale jak pisał kolega spotykają się żadko.
A Tobie jak wynika z listu chodzi o coś innego niż spotkanie raz na rok,
oczywiście możesz się tam zapisać i otworzyć u sibie jakiś oddział będzie
taniej i nie trzeba aż 15 osób na nowe stowarzyszenie. Ja znam jeną z Pań z
Dzierżoniowa mogę Tobie dać namiary.
pozdrawiam Wiesław

6. Data: 2004-11-19 14:03:32

Temat: Re: grupa integracyjna, towarzystwo, fundacja -jak do tego podej?ć ?
Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław pisze w news:cnkt3o$jqd$1@atlantis.news.tpi.pl

> Ja wcale nie odpowiem na Twoje pytanie. Ale chcę zwrócić Tobie uwagę na taki
> element integracji, a mianowicie może znajdĽ sobie grupę osób z którymi by?
> dzielił pasję nie koniecznie zwi+-zan+- z chorob+-.

Tak sobie jeszcze myślę, że może zapaleńców ze swoich stron poszukasz
na iponie? www.ipon.pl
Albo na usenetowej grupie sportowej.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

dofinansowanie na łóżko elektryczne z PCPRu jak wnioskować ?
drzwi dla ON otwierane na pilota -gdzie znajdę ?
Światowy Dzień Przewlekłej Obturacyjnej Choroby Płuc
Napiszmy o zaletach i wadach swoich wózków elektrycznych-mój to INVOCARE G40 10km\h
Pytanie