grzybnia z kartonu.

11. Data: 2017-09-03 15:22:14

Temat: Re: grzybnia z kartonu.
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

U mnie kanie i borowiki same rosną. Wczoraj zebrałam pierwsze dwa - 0,89 i 0,76 kg,
zdrowiutkie. Wielka kania oczekuje - tzn. ja oczekuję, aż się jej rozwinie kapelusz,
będzie miał ze 40 cm średnicy najmniej :-)

12. Data: 2017-09-04 14:44:21

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> alledrogo i inne miejsca sa pelnie niby grzybni borowika i innych w pudle.
> mozna toto podobno rozsypac pod drzewami i grzyby beda...
> ktos co kiedys zrobil? jakis efekt jest?
> sciema?
Borowik szlachetny występuje zarówno w lasach iglastych, liściastych, jak i
mieszanych. Grzyb ten tworzy mikoryzę z licznymi gatunkami drzew, jednak
głównie ze świerkami dlatego najobficiej występuje w górskich drzewostanach
świerkowych. Preferuje drzewostany w średniej klasie wieku, w starszych
drzewostanach iglastych ustępuje borowikowi kasztanowemu[12]. Owocniki
pojawiają się najczęściej i najliczniej w okresie od maja do listopada,
zdarzają się także w grudniu (np. w 2000 roku)[13]. Owocniki wyrastają
pojedynczo, często w niewielkich grupach po kilka, bywa także, że tworzą
kręgi[14].

Do prawidłowego rozwoju borowika szlachetnego potrzebne są nie tylko
korzenie właściwego gatunku drzewa. Gatunek ten rośnie dobrze tylko w
zespole z jeszcze dwoma gatunkami muchomorów: muchomora czerwonawego
(Amanita rubescens) i muchomora twardawego (Amanita excelsa). Rola borowika
w tym zespole jest dominująca. Na powierzchni kory tworzy on ryzomorfy -
wyraźnie widoczne gołym okiem sznury grzybniowe, które rozchodzą się w
glebie w różnych kierunkach i tworzą okazałe owocniki. Poza tym, aby
strzępki jego grzybni połączyły się z korzeniami drzew, w podłożu muszą się
znajdować bakterie z rodzaju Pseudomonas[15][16].

Jeśli masz takie warunki środowiskowe to próbuj.

13. Data: 2017-09-04 16:19:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Tomasz napisał:

> [...]
> zespole z jeszcze dwoma gatunkami muchomorów: muchomora czerwonawego
> (Amanita rubescens) i muchomora twardawego (Amanita excelsa). Rola
[...]
> Jeśli masz takie warunki środowiskowe to próbuj.

Pytanie zasadnicze: czy w tych kartonikach sprzedają również grzybnię
muchomorów (czerwonawego i twardawego)? Żeby borowik mógł nad nimi
dominować.

Jarek

--
Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,
Którego pieśń nazywa grzybów pułkownikiem.

14. Data: 2017-09-04 20:26:43

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 4 września 2017 16:19:33 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,

Moje są całkiem pękate :-)

Mączliki w kapuście