haft gobelinowy-pytania

1. Data: 2003-02-05 15:01:11

Temat: haft gobelinowy-pytania
Od: "Tes" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Wyczytałam dziś, że można chaftować ściegiem gobelinowym, czyli
pólkrzyżykiem. Spodobał mi się ten pomysł, bo mniej pracy, mniej
nici, ale jaki efekt? Czy Wy wyszywałyście półkrzyżykami?
Jak to wygląda w porównaniu ze zwykłymi krzyżykami?
I czy też wyszywa się na kanwie? Jaka powinna być gęsta (kanwa)?
Czy na takiej 10 cm = 40 krzyżyków można?

Pozdrawiam
tes

1. Data: 2003-02-05 19:49:58

Temat: Re: haft gobelinowy-pytania
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tes wrote:
> [...]
> I czy też wyszywa się na kanwie? Jaka powinna być gęsta (kanwa)?
> Czy na takiej 10 cm = 40 krzyżyków można?

Wygląda dobrze, tylko grubszymi nićmi trzeba wyszywać, najlepiej wełną
do haftu gobelinowego (zwłaszcza na grubej kanwie).
Myślę, że najlepiej jest zrobić sobie próbkę, zobaczysz wtedy, jak
prezentują się różne nici (na drobniejszej kanwie mulina pewnie też się
sprawdza).

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-02-06 09:11:40

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tes" <t...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> I czy też wyszywa się na kanwie? Jaka powinna być gęsta (kanwa)?
> Czy na takiej 10 cm = 40 krzyżyków można?

dobrze wyglada :) robie juz druga poduche z miesiem dla chrzesniaczki
polkrzyzykiem welna gobelinowa na zwyklej kanwie, tylko szukalam takiej
niezbyt gestej i nie tej najdrobniejszej
Bo do wyszywania gobelinem i krzyzykiem powinna byc specjalna mocno dziurawa
kanwa

wkn

maki
Wzory xxx smoki
Poszukuje wzoru - haft krzyzykowy - Arka Noego
Wzory znaków zodiaków ( Paula)
Nowa osoba