herbata.. w butelce

1. Data: 2005-08-07 18:28:01

Temat: herbata.. w butelce
Od: "lucid" <l...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

witam

neka mnie problem ktory bardziej pasowalby do pl.*.zdrowie, niestety takiej
grupy nie odnalazlem.. anyway

zrobilem sobie wczoraj 5 litrow herbaty.. poniewaz lubie ja pic, a wlasciwie
postanowielm pic ja zamiast coli.. :P
a nie lubie sie z tym za kazdym razem bawic...

i tak oto goraca (80-85 stopni) herbate przelewalem do plastikowej
5-litrowej butelki od wody mineralnej..

brat mi powiedzial ze te butelki przy wysokich temperaturach uwalniaja
rozne.. 'plastikowe pierwiastki'.. czy to mit, czy przy okazji picia herbaty
zatruwam sie jakims swinstwem?

pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2005-08-07 18:38:25

Temat: Re: herbata.. w butelce
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest raczej pytanie na pl.sci.chemia albo pl.sci.inzynieria.

Z tego, co mi wiadomo, tworzywa z których robi się opakowania artykułów
spożywczych, ogrzane do100 stopni niczego nie uwalniają.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-08-07 19:46:26

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno tak właśnie jest.
Co więcej, niektóre butelki (plastkikowe) po napojach
pod wpływem ciepłej cherbaty/ wody itp
zmieniają kształt. np kurczą się i wydłużają (testowałam).

stokrotka

4. Data: 2005-08-07 21:00:20

Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lucid" <l...@n...com> napisał w wiadomości

> i tak oto goraca (80-85 stopni) herbate przelewalem do plastikowej
> 5-litrowej butelki od wody mineralnej..

A nie lepiej zrobic ja sobie w termosie czy poprostu w jakims dzbanku:>
Widziales kiedys zeby w plastikowych butelkach przechowywywac
gorace plyny.
--
gg

5. Data: 2005-08-07 21:38:33

Od: "lucid" <l...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> A nie lepiej zrobic ja sobie w termosie czy poprostu w jakims dzbanku:>
> Widziales kiedys zeby w plastikowych butelkach przechowywywac
> gorace plyny.

robilem hurtowo, dzbankow brakowalo. napoj rano byl juz zimny, poprostu
musial sie gdzies ochlodzic i tyle

co do innej wypowiedzi, fakt herbata byal ciepla, nie na tyle by zmienic
ksztalt butelki.

pozdrawiam,
Tomek

6. Data: 2005-08-08 17:44:41

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <e...@t...pl> napisał(a)
wnews:dd5kfn$kud$1@inews.gazeta.pl:

> Z tego, co mi wiadomo, tworzywa z których robi się opakowania artykułów
> spożywczych, ogrzane do100 stopni niczego nie uwalniają.

Nie badz tego taki pewien! Na tych butelkach PET nie jest napisane (brak
oznaczenia) czy mozna w nich "trzymac" cieple, gorace plyny.
A np. na bidonie (PE) juz takie oznaczenie jest :)

--
Pozdr. Hektor

Rumień guzowaty
Bole dłoni - prosba o porade [dlugie]