herbata z miodem

1. Data: 2002-10-30 06:21:57

Temat: herbata z miodem
Od: "Grzegorz Bednarski" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy moze mnie ktoś poinformować jak powinno
przyzadzac sie hetbate z miodem.
Slyszalem, ze nie mozna wlewac miodu
do wrzatku.
Slyszalem tez, ze miod powinno wlac sie
do letniej wody i powinien postac 8 godz.
Chodzi mi oczywiscie o to, zeby takowy
napoj nie tracil wiele ze swych
"cennych wlasciwosci".

pozdr,
gb

2. Data: 2002-10-30 09:40:22

Temat: Re: herbata z miodem
Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slyszalem tez, ze miod powinno wlac sie
> do letniej wody i powinien postac 8 godz.
> Chodzi mi oczywiscie o to, zeby takowy

Wysoka temperatura niszczy enzymy i inne cenne składniki miodu.
Jeżeli smakuje Ci gorąca herbata z miodem to możesz go dodać do gorącej i
pogodzić się że niektóre enzymy zostaną rozłożone ale to i tak jest zdrowe.
Byle z umiarem.

Najsmaczniejszy miód i najzdrowszy to ten prosto z plastra. Do wyboru jest
wtedy świerzy nakrop, nieprzerobiony jeszcze do końca miód oraz świeży,
zasklepiony miód dojrzały. Mniam.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

3. Data: 2002-10-30 09:50:11

Od: "RZ" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miód traci cenne właściwości w temperaturze powyżej
50 stopni. Wiem, bo ma ksiązkę na temat miodu.

4. Data: 2002-10-30 10:45:19

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A jakie to cenne wlasciwosci macie na mysli?
Bo ja znam takie ze jest tak niezjadliwy nawet dla bakterii ze mozna go
stosowac jako masc na rany ropiejące np.

Pozdrawiam,

Jacek

5. Data: 2002-10-30 11:19:55

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości
> A jakie to cenne wlasciwosci macie na mysli?
> Bo ja znam takie ze jest tak niezjadliwy nawet dla bakterii ze mozna go
> stosowac jako masc na rany ropiejące np.

Jako maść chyba będzie lepszy propolis (kit) jeżeli się uprzesz przy
stosowaniu produktów pszczelich. Miód zawiera wiele cennych mikroelementów,
enzymów. Jest tego bardzo dużo.

6. Data: 2002-11-01 17:22:08

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak pewnie wszyscy slyszeli lekarze twierdza ze miod jest dobry na serce a
tu prosze co napisali:

Badacze z Wisconsin-Madison zaobserwowali m.in., że zmiany aktywności genów
mogą wpływać na tak ważne procesy jak np. zdolność komórek serca do
komunikacji z komórkami nerwowymi. Decydują też o zmianie źródeł energii dla
komórek serca z wysokoenergetycznych tłuszczów na mniej energetyczne
węglowodany, co powoduje, że komórki mięśnia sercowego szybciej się męczą.

Oczywiscie dzis jest modny temat genow, ale tak naprawde geny mamy z grubsza
identyczne, a to z jakiego paliwa korzysta miesien sercowy zalezy od tego co
jemy, a skoro jemy niskotluszczowo i wysokocukrowo to geny odpowiedzialne w
naszym sercu za spalanie cukru jako paliwa uaktywniaja sie i mamy klops,

pozdrawiam

jacek

7. Data: 2002-11-03 18:40:05

Od: Grzegorz Wieczorek <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Bednarski wrote:

> Witam.
> Czy moze mnie kto? poinformowaae jak powinno
> przyzadzac sie hetbate z miodem.
> Slyszalem, ze nie mozna wlewac miodu
> do wrzatku.

bo niby co? oczywiscie ze mozna jedyny powod slodzenia miodem to zdrowa
alternatywa dla cukru buraczanego no i moze jeszcze wlasciwosci rozgrzewajace
nieco ...

> Slyszalem tez, ze miod powinno wlac sie
> do letniej wody i powinien postac 8 godz.

bujdy .... niech postoi 8 dni to bedziesz mial miod pitny albo cos na ksztalt
octu miodowego

> Chodzi mi oczywiscie o to, zeby takowy
> napoj nie tracil wiele ze swych
> "cennych wlasciwosci".

cenne wlasciwosci to sie licza po pierwsze jak masz miod z pasieki a nie sklepu
a poza tym jak do lyzeczka pakujesz do ust albo smarujesz zytni chleb

HTH

BTW mity szkodza ;-)

8. Data: 2002-11-08 15:59:19

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Grzegorz Wieczorek" <d...@s...com.pl> napisal
> bo niby co? oczywiscie ze mozna jedyny powod slodzenia miodem to zdrowa
> alternatywa dla cukru buraczanego no i moze jeszcze wlasciwosci
rozgrzewajace
> nieco ...

Z tym zdrowiem miodu to bylbym ostrozny.
Ponad dwa lata temu wlasnie ze wzgledow zdrowotnych postanowilem zamienic
cukier buraczany na miod.
przez ponad rok czasu zuzywalem prawie pól litra miodu na tydzien.
Mniej wiecej w tym czasie zaczely mi sie pojawiac arytmie serca.
Zjawisko to nasilalo sie w taki sposób ze myslalem ze trzeba juz do piachu.
Nie kojarzylem tego absolutnie z miodem.
Ktos mi poradzil zmiane sposoby odzywiania (zadnych slodyczy, miodu,
slodkich owoców).
Po dwóch tygodniach arytmie ustaly i taki stan trwa od 7 miesiecy.
Oczywiscie zadnych slodyczy przez ten czas nie wzialem do ust.
Oczywiscie, "bylo to z pewnoscia zupelnie przypadkowe ozdrowienie" ale
przemyslec ta sprawe mozna.

9. Data: 2002-11-09 12:25:53

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> przez ponad rok czasu zuzywalem prawie pól litra miodu na tydzien.
> Mniej wiecej w tym czasie zaczely mi sie pojawiac arytmie serca.

Przyznasz jednak, że z ilością miodu to nieźle przesadziłeś.
Gdybyś nadużywał dowolnego innego produktu miałbyś także problemy.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

dieta wg. Montignac'a - pytanie podstawowe
krem
Montignac a wege - gdzie tkwi kruczek?
Do ithilhin
MM - pytan ciag dalszy