hodowla ananasa

1. Data: 2006-04-12 16:47:26

Temat: hodowla ananasa
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chciałaby, wyhodować anannasa z pióporusza -przed padnięciem systemu miałam
zapisany sposób,teraz nie mogę znależć.
Doczytałam jeden ze sposobów aby po tygodniu odciętą piętkę wsadzic do ziemi,ale
po takim czasie liście są żółte czy to dobry sposób?
Proszę o radę i dziękuję :)

2. Data: 2006-04-12 19:51:05

Temat: Re: hodowla ananasa
Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapisany sposób,teraz nie mogę znależć.
> Doczytałam jeden ze sposobów aby po tygodniu odciętą piętkę wsadzic do
Witaj!

Owoce ananasa mają wycinane stożki wzrostu, z zielonego pióropusza ... Po
kilku próbach stwierdziłem, że nie ma sensu...
Za to kupiłem kiedyś taką roślinę w doniczce z owocem. Jak pochłonąłem owoc,
pióropusz wsadziłem tak sobie w ziemie i bez problemu się przyjęła. A z
matczynej rośliny wyrósł mi bardzo ładny pęd :)

pozdrawiam
Stach

3. Data: 2006-04-14 19:51:18

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stach Czarnecki" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Owoce ananasa mają wycinane stożki wzrostu, z zielonego pióropusza ... Po
> kilku próbach stwierdziłem, że nie ma sensu...

Ma sens:) Ja z takiego owocka po 5 latach doczekałam się własnego ananasa
(mały i kwaśny, ale zawsze). Od tamtej pory mam już trzy rośliny.

A jak to zrobić? Trzeba odciąć piuropusz, podsuszyć kilka dni, oczyścić
piętkę i posadzić. Ważne jest żeby tego nie przelać bo bardzo łatwo gnije.

Pozdrawiam i życzę udanych eksperymentów
olga

4. Data: 2006-05-12 04:32:51

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> A jak to zrobić? Trzeba odciąć piuropusz, podsuszyć kilka dni, oczyścić
> piętkę i posadzić. Ważne jest żeby tego nie przelać bo bardzo łatwo gnije.

A jak tą piętkę oczyścić? Usunąć wszystko to co żółte?

Pozdrawiam,
Akulka - z obciętym pióropuszem:P

5. Data: 2006-05-12 08:57:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości
>
> A jak tą piętkę oczyścić? Usunąć wszystko to co żółte?
>
> Pozdrawiam,
> Akulka - z obciętym pióropuszem:P

Poszukaj ananasa co ma w pióropuszu odrosty, te przyjmuja sie bez
problemu, natomiast główny pióropusz powinien byc odciety z pietka co
najmniej 1 cm. Po 3-4 dniach przesuszania kładziesz na wilgotnym piasku
i lekko weń wciskasz. Utrzymuj stałą wilgotność.
W następnym roku powinien zaowocowac. Tak przynajmniej robiono to przed
wojną w Warszawie w szklarniach na Woli.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-05-12 09:25:00

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

>Po 3-4 dniach przesuszania kładziesz na wilgotnym piasku
> i lekko weń wciskasz. Utrzymuj stałą wilgotność.
> W następnym roku powinien zaowocowac. Tak przynajmniej robiono to przed
> wojną w Warszawie w szklarniach na Woli.

Dzięki, powalczym:P

Pozdrawiam,
Akulka

Jagoda kamczacka