hospitacja

1. Data: 2003-10-10 21:09:05

Temat: hospitacja
Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w środę hospitacje dyrekcji!!! i zero pomyslu na zajęcia (5-latki)
Help!!!!!!!!!!!!!!!!1

2. Data: 2003-10-12 06:27:01

Temat: Re: hospitacja
Od: "A. Ryszkiewicz" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak ty nie masz pomyslu na zajecia, to jak ty pracujesz? wspolczuje ci,
musisz sie strasznie meczyc...
pozdr.
a.

3. Data: 2003-10-12 10:26:35

Od: "zona alberta" <misia [CUT THIS]@fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olka <O...@i...pl> typed:

> Mam w środę hospitacje dyrekcji!!! i zero pomyslu na zajęcia (5-latki)
> Help!!!!!!!!!!!!!!!!1

Hmmm... Mój dyrektor zawsze powtarzał, że dobrze wie, kiedy lekcja nie różni
się od pozostałych, a kiedy przygotowana jest szopka. Dzieci dobrze
wyczuwają różnicę między tym, co zawsze, a tym, co od święta i dyrekcja to
zauważy. Oprócz tego, tylko przy normalnie prowadzonej lekcji dyrektor ma
możliwość rzeczywistej oceny Twojej pracy. Dlaczego chcesz go wprowadzać w
błąd? Czy metody, którymi pracujesz do tej pory są aż tak złe, żeby nie móc
ich pokazać dyrektorowi? Jeśli tak, to nie proś o pomoc, ale poszukaj inszej
pracy.

żona

4. Data: 2003-10-12 10:36:09

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 Oct 2003 12:26:35 +0200, zona alberta wrote:

> Olka <O...@i...pl> typed:

> Hmmm... Mój dyrektor zawsze powtarzał, że dobrze wie, kiedy lekcja nie różni
> się od pozostałych, a kiedy przygotowana jest szopka.

Ja celowo zaprosiłem na jutro mojego opiekuna stażu (nomen-omen, v-ce
dyrektor szkoły ;-))na lekcję wychowawczą, gdzie od 3 zajęć prowadzę
różnego rodzaju gry, które mają klasie uświadomić: iż są grupą, że muszą
wyłonić spośród siebie niekwestionowanego lidera, jeśli klasa ma bez
większych zgrzytów przetrwać do końca, a w końcu, poznają różne rodzaje
przywództwa, które sprawdzają się w jednych sytuacjach, a nie sprawdzają w
innych - dzięki temu ci, którzy zostaną liderami zrozumieją, że
'przywództwo' w klasie, to nie tylko wydawanie poleceń...

Szczerze mówiąc, uczę w nowej szkole od 1,5 miesiąca i jakoś nie boję się
wizytacji, hospitacji, obserwacji i innych 'acji'... Może dlatego, że
zawsze wiem co robię ? ;->

--
Grendel

5. Data: 2003-10-13 22:53:01

Od: "apple" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grendel napisał(a) w wiadomości: <1...@i...exile>...

od 3 zajęć prowadzę
>różnego rodzaju gry, które mają klasie uświadomić: iż są grupą, że muszą
>wyłonić spośród siebie niekwestionowanego lidera, jeśli klasa ma bez
>większych zgrzytów przetrwać do końca.

Niekwestionowany lider??? Klasa musi go wylonic???

Bazujesz na jakiejś fachowej literaturze, czy to wszystko produkt Twojej
tworczosci?

apple

6. Data: 2003-10-14 07:03:32

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Oct 2003 00:53:01 +0200, apple wrote:

> Niekwestionowany lider??? Klasa musi go wylonic???

wyłoniła się dwójka, która w dalszych zabawach nie potrafiła wzajemnie
wskazać lepszego od siebie - po prostu znakomicie się

> Bazujesz na jakiejś fachowej literaturze, czy to wszystko produkt Twojej
> tworczosci?

50/50 - pamiętałem trochę tego typu zabaw z ćwiczeń z psychologii na
studiach. Ponadto, mam znajomych speców od 'treningów' (m.in.
teambuildingu), to pomogło mi zrozumieć niektóre procesy, zachodzące w
grupach. Po przemyśleniu paru rzeczy i dostosowaniu zadań do poziomu
nastolatków, przeprowadziłem dwie takie zabawy (trzecia w drodze ;-)) i jak
narazie wyszło kapitalnie - dokładnie tak, jak zakładałem.

--
Grendel

7. Data: 2003-10-14 10:37:50

Od: "apple" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

To się chwali :))

apple

8. Data: 2003-10-14 13:17:33

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Oct 2003 12:37:50 +0200, apple wrote:

> To się chwali :))

Jak już 'spalę' kompletnie programy w mojej szkole (wiadomo, że tego typu
gry udają się, kiedy gracze nie wiedzą o co chodzi tak naprawdę), to
wystawię gdzieś konspekty w pdf'ie (trzeba wymyślić sposób wystawiania,
który wyeliminuje uczniów ;-)), może uda Wam się to przeprowadzić u siebie.

--
Grendel

9. Data: 2003-10-14 16:02:25

Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olka <O...@i...pl> napisał(a):

> Mam w środę hospitacje dyrekcji!!! i zero pomyslu na zajęcia (5-latki)
> Help!!!!!!!!!!!!!!!!1

Chętnie bym Ci pomógł, ale potrzeba mi kilku dokładnych informacji:
1. Program, z jakiego korzystasz
2. Plan rozwoju placówki
3. Twój roczny plan wynikowy
4. Cele, jakie chcesz osiągnąć na hospitowanych zajęciach
5. Informacje o tzw. wiedzy uprzedniej wychowanków
6. Dość dokładna charakterystyka grupy i zachodzących w niej ostatnio procesów
7. Twoje osobiste preferencje, styl nauczania, możliwości i umiejętności
8. Wymagania dyrekcji
9. Wyposażenie placówki, dostępne pomoce dydaktyczne itp.

Jeśli coś pominąłem, a wydaje Ci się ważne, też mi o tym napisz.

;-)))

10. Data: 2003-10-14 19:43:27

Od: "A. Ryszkiewicz" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 9. Wyposażenie placówki, dostępne pomoce dydaktyczne itp.
>
> Jeśli coś pominąłem, a wydaje Ci się ważne, też mi o tym napisz.

myslisz, ze cie zrozumiano?:)
pozdr.
a.
ps: swoja droga ja tez mam za dwa dni hospitacje (nie nie, nie panikuje:) i
tylko strasznie smiac mi sie chce, bo przychodzi opiekunka mojego stazu,
kobieta, na zajeciach ktorej mlodziez albo spi, albo sie maluje (przewaznie
dziewczyny), a juz na pewno nie pracuje. co ona niby mi powie?:) jednego
jestem pewna: nie bede pokornie wysluchiwala jej ewentualnych uwag
krytycznych zwlaszcza dotyczacych dyscypliny w klasie. no, chyba, ze mialaby
racje:)
http://www.gazeta.pl/usenet/

Potrzebuję pomocy- konfiguracja komputera!!!!
Konspekty lekcji chemii
nadpobudliwosc psychoruchowa ADHD
Technologia informacyjna
Propozycja współpracy .....