[identyfikacja][doniczka][litości!!!]co to za kwiatek?

11. Data: 2003-02-11 12:37:45

Temat: Re: [identyfikacja][doniczka][litości!!!]co to za kwiatek?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote in
news:2nn0l3f4oq.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl:

> I co ma sęp do sępolii (Saintpaulia)? Nazwa pochodzi od barona Waltera
> von Saint Paul.

No tak.
To przeciez oczywiste.
Skojarzenie barona z dzwonkiem jest natychmiastowe i jednoznaczne.
A mi sie na zarciki zebralo...
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Ide pokutowac.
Pozdrowienia - Ewa Sz. tuz przed umartwianiem

12. Data: 2003-02-11 12:44:36

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in

> To ja przy okazji mam do Ciebie pytanie w podobnej sprawie
> :-)). Mam wśród doniczkowych begonię. Liście obustronnie
> pokryte kutnerem, zielonoszare, pędy (nie rozgałęzione ) na
> całej długości okryte jasnobrązową, pergaminową łuską o śred.
> około 4 cm. Kwiatostany kuliste, złożone z drobnych białych
> kwiatów. Cała roślina wygląda bardzo ciekawie, ale nie udało mi
> się jej zidentyfikować. Przyciągnęłam do domu z jakiejś
> wystawy, ale gdzieś zapodziałam metkę.

A czy ona z takich bardziej badylastych, czy tych niskich?
I liscie sa zielone bez ciapek (ciapkow)? Jakie duze?
Odkad namnozyli begonii mieszancowych skladajacych sie z 4 i wiecej
gatunkow mozna sie zalamac. Widzialam kiedys (poczatek `90) taki
holenderski katalog nowek dla hodowcow, to podawali tylko numer, bez nazwy
odmiany, ble!
Sprobuje cos namierzyc, ale za skutki nie recze, niestety
Jedno jest pewne - jesli biale kwiaty, to to nie jest Kim-Dzong-Ilia :-),
swiezo skradziona nowka japonska z lat `80 chyba :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2003-02-11 12:49:31

Temat: Re: [identyfikacja][doniczka][lito?ci!!!]co to za kwiatek?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xns931F89ACD11B8ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
> Ide pokutowac.
> Pozdrowienia - Ewa Sz. tuz przed umartwianiem

Hejka. Mam nadzieję, że nie każesz sępom rozszarpywać Swojej wątroby.
;-)
Pozdrawiam wyrozumiale Ja...cki

14. Data: 2003-02-11 13:03:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> [...]
> Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
> Ide pokutowac.
> Pozdrowienia - Ewa Sz. tuz przed umartwianiem

To ja chyba razem z Tobą. A ta maxima culpa to ładna roślinka?

Krycha poważna

15. Data: 2003-02-11 13:37:44

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> A czy ona z takich bardziej badylastych, czy tych niskich?

Pędy mają tak około 30 cm, czyli nie z tych najmniejszych.

> I liscie sa zielone bez ciapek (ciapkow)? Jakie duze?

Liście szarozielone, przebłyskujące lekko niebieskawo, 10 cm długości.

> Odkad namnozyli begonii mieszancowych skladajacych sie z 4 i wiecej
> gatunkow mozna sie zalamac.

Wiem, ale roślina urzekła mnie tymi pergaminowymi łuskami, na
których widoczne są ciemniejsze nerwy. Przy dotknięciu szeleszczą
jak pergamin. Te łuski znacznie odstają od pędów.
Ale namieszałam :-))

Z pozdrowieniami, Maria

16. Data: 2003-02-11 15:33:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> writes:

> A ta maxima culpa to ładna roślinka?

Culpa to jest chyba odmiana ziemniaka. A maxima - no to musi bardzo
duza.

MJ

17. Data: 2003-02-11 17:58:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W wiadomości Ewa

> Hejka. Mam nadzieję, że nie każesz sępom rozszarpywać Swojej wątroby.
> ;-)

Wątroba nawet pasowałaby do tych sławetnych placków zieniaczanych:-)

Basia głodna;-)

18. Data: 2003-02-11 22:21:14

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak
(...)
> Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
> Ide pokutowac.
> Pozdrowienia - Ewa Sz. tuz przed umartwianiem

Może wcześniej byś zgrzeszyła :-) to i pokuta była by właściwsza :-)
:-) Bogusław

19. Data: 2003-02-11 22:22:58

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Michal Jankowski
(...)
> Culpa to jest chyba odmiana ziemniaka. A maxima - no to musi bardzo
> duza.
> MJ

Maxima to Nissan :-)
:-) Bogusław

20. Data: 2003-02-11 23:07:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrowienia - Ewa Sz. tuz przed umartwianiem

Może wcześniej byś zgrzeszyła :-) to i pokuta była by właściwsza :-)
:-) Bogusław
:)
w naszej okolicy jest klasztor i przy nim kosciol
w ktorym zakonnicy wysluchuja spowiedzi
:)
oni bardzo czesto daja za pokute
ZROBIC PRZYJEMNOSC ZONIE/MEZOWI
hehe
i znam takich
co woza tam zony do spowiedzi co tydzien
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

pigwowce i jabłonie