[identyfikacja][doniczka][litości!!!]co to za kwiatek?

1. Data: 2003-02-10 13:03:41

Temat: Odp: [identyfikacja][doniczka][litości!!!]co to za kwiatek?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znacie uczucie określane potocznie jako "mam to na końcu
> języka", kiedy człowieka przez tydzień męczy i spać nie daje
> niemożność przypomnienia sobie jakiegoś słowa?

Znam dobrze to uczucie.

Błagam, pomóżcie,
> bo zwariuję ;) Taki maleńki krzaczek, góra 10-15cm, z drobnymi
> (0,5-1cm średnicy) okrągłymi, fioletowoniebieskobiaławymi
> kwiatuszkami, złożonymi z kilku rządków ułożonych w kółko
> płatków, wszystko razem odrobinę przypomina miniaturową
> doniczkową różę, tylko jest jeszcze kilka razy mniejsze. Wczesną
> wiosną bywa w sprzedaży w doniczkach (w marcu było w Tesco w
> Gliwicach, na prawo od stoiska z jarzynami, w takich srebrnych
> nibykonewkach ;). Nazwa prawie na pewno zaczyna się na C, D lub
> G i budzi odległe skojarzenia z dzwonkami. Pomocy :)

Może to jakiś pełny dzwonek.
Kaśka

2. Data: 2003-02-10 13:06:57

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie uczucie określane potocznie jako "mam to na końcu
języka", kiedy człowieka przez tydzień męczy i spać nie daje
niemożność przypomnienia sobie jakiegoś słowa? Błagam, pomóżcie,

Hanka z obsesją
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2003-02-10 14:44:48

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:b287bu$5q9$1@atlantis.news.tpi.pl...
{..}
> [...]
> płatków, wszystko razem odrobinę przypomina miniaturową
> doniczkową różę, tylko jest jeszcze kilka razy mniejsze.

Exacum affine ?

Z pozdrowieniami, Maria

4. Data: 2003-02-10 15:05:47

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał
w wiadomości news:b28don$d6i$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...] Exacum affine ?

Niestety nie :( Kwiatki takie jakby pełne wyskubane w środku
(nie wiem, jak się to określa fachowo, lama jestem) i cała
roślinka dużo mniejsza. Mam poważne podejrzenia, że bukiet
http://foto.onet.pl/upload/35/38/_86438_n.jpg jest ułożony
między innymi właśnie z tego tajemniczego zielska :), kwiaciarki
orzekły, że to sztuczne, a mnie męczy, że widziałam w doniczce,
jak najbardziej żywe (jak na kwiatek w hipermarkecie, rzecz
jasna).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

5. Data: 2003-02-10 15:37:55

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:b28ean$jam$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> orzekły, że to sztuczne, a mnie męczy, że widziałam w doniczce,
> jak najbardziej żywe (jak na kwiatek w hipermarkecie, rzecz

To mi przypomina kwiaty pełnej odmiany fiołka afrykańskiego, w
bukiecie są nawet jego liście.

Maria

6. Data: 2003-02-11 07:15:20

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in

> To mi przypomina kwiaty pełnej odmiany fiołka afrykańskiego, w
> bukiecie są nawet jego liście.

Czyli sepolia (sempolia)
Ale jak skojarzyc sepa z dzwonkami?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2003-02-11 07:29:19

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in

> Czyli sepolia (sempolia)
> Ale jak skojarzyc sepa z dzwonkami?
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Może to być Campanula isophylla, ja w ubiegłym roku też widziałam go w
sprzedaży wczesną wiosną. Jego zdjęcie jest na stronie
http://www.kulturberichte.de/topfpflanzenkulturen.ht
Kaśka

8. Data: 2003-02-11 08:41:49

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Czyli sepolia (sempolia)
> Ale jak skojarzyc sepa z dzwonkami?

To ja przy okazji mam do Ciebie pytanie w podobnej sprawie :-)).
Mam wśród doniczkowych begonię. Liście obustronnie pokryte kutnerem,
zielonoszare, pędy (nie rozgałęzione ) na całej długości okryte
jasnobrązową, pergaminową łuską o śred. około 4 cm. Kwiatostany kuliste,
złożone z drobnych białych kwiatów. Cała roślina wygląda bardzo
ciekawie, ale nie udało mi się jej zidentyfikować. Przyciągnęłam do
domu z jakiejś wystawy, ale gdzieś zapodziałam metkę.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2003-02-11 09:11:09

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> [...]

Fiołek afrykański ma wloskowate liście, a tego chyba nie było
w opisie :-)

> Czyli sepolia (sempolia)
> Ale jak skojarzyc sepa z dzwonkami?

Znaczy się sępa? Ma długą, łysą szyję, można mu dzwonek powiesić,
na ładnej obróżce. A po co Ci sęp z dzwonkiem?

Krycha&Co(ty)

10. Data: 2003-02-11 11:16:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> writes:

> Znaczy się sępa? Ma długą, łysą szyję, można mu dzwonek powiesić,
> na ładnej obróżce. A po co Ci sęp z dzwonkiem?

I co ma sęp do sępolii (Saintpaulia)? Nazwa pochodzi od barona Waltera
von Saint Paul.

MJ

pigwowce i jabłonie
pole