identyfikacja krzewu

1. Data: 2013-05-20 12:33:15

Temat: identyfikacja krzewu
Od: "farfocel" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę o identyfikację krzewu załączonego na obrazkach. Wysokość ok.
1-1,5 m wysokości, bardzo gęsty, Jesienią liście ciemnieją i w większości
pozostają na zimę. Owoce pomarańczowe, drobne, zostają na zimę. Cechą
charakterystyczną jest to, że w okresie kwitnienia przyciąga muchy :)
Gdyby komuś się udało zidentyfikować ten krzew, to prosiłbym również o
informację jak można go rozmnożyć :)

Zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1991ef06001b41aa
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07550723e1535180
.html

Pozdrawiam,
Łukasz

2. Data: 2013-05-20 16:18:17

Temat: Re: identyfikacja krzewu
Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś chyba pomyliłam, bo nie widzę swojej odpowiedzi więc się powtórzę: wg.
mnie to jakaś trzmielina ale niestety nie określę niczego więcej.
Trzmieliny mają takie korzonki czepne ( nieduże, zasuszone) i po włożeniu
gałązki do wody lub przysypaniu ziemią ukorzeniają się raz dwa.

3. Data: 2013-05-20 21:44:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 May 2013 12:33:15 +0200, farfocel napisał(a):

> [...]
> charakterystyczną jest to, że w okresie kwitnienia przyciąga muchy :)
> Gdyby komuś się udało zidentyfikować ten krzew, to prosiłbym również o

Czy takie ma owoce?
http://www.wlin.pl/assets/578/Trzmielina%20pospolita
%20-%20owoce%20%202_normal.jpg
http://www.wlin.pl/las/atlas-drzew-i-krzewow/atlas-k
rzewow/trzmielina-pospolita/?nauczycieli
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

4. Data: 2013-05-21 01:21:36

Od: "mumbleshead" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

aha, to chyba właśnie trzmielina posapolita; na pewno ma takie owoce :)
Dzięki :)

5. Data: 2013-05-21 01:22:41

Od: "mumbleshead" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, o to chodziło.
Postaram się to to rozmnożyć :)

Użytkownik "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Trzmieliny mają takie korzonki czepne ( nieduże, zasuszone) i po włożeniu
> gałązki do wody lub przysypaniu ziemią ukorzeniają się raz dwa.

Czerwony rabarbar?
Przesadzanie rabarbaru
Linia kroplująca - za słaba pompa?
Winogrona