ilośc leku na recepcie

1. Data: 2005-06-12 18:08:28

Temat: ilośc leku na recepcie
Od: Mroczek <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Jaka max może być wypisana ilość jednego leku na recepcie.
Ostatnio miałem niemiłe zdarzenie w aptece. Zawsze wydawało mi się ,że jak
będzie podana ilość tabletek to może być też wypisane na pół roku.

2. Data: 2005-06-12 21:30:26

Temat: Re: ilośc leku na recepcie
Od: "aspirynka " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

na recepcie moze byc wypisana ilosc leku na 3 miesiace (czyli 90 dni)i jesli
lekarz napisze 100 tabletek ale lek przyjmuje sie 1tabletke dziennie to
aptekarz ma prawo wydac tylko 90tabletek ale jesli lek jest pakowany np po
84 tabletki to wydaje tylko 84 bo zazwyczaj nie dzieli sie opakowan (z
wyjatkiem atnybiotykow i lekow psychotropowych)
na 6 miesiecy mozna wypisac tylko tabletki antykoncepcyjne
pozdrawiam
aspirynka

3. Data: 2005-06-13 07:32:27

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

lekarz moze wypisać tyle leku, żeby z dawkowania wynikało, ze zużyjesz go w
maksimum 90 dni, a lek zostanie wydany w pełnych opakowaniach (bez
zastrzyków i psychotropów); wyjątek: nierefundowane pigułki antykoncepcyjne.

4. Data: 2005-06-13 08:12:29

Od: Mroczek <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

2005-06-13 09:32:27, na pl.sci.farmacja, justy napisał(a):

> [...]
> maksimum 90 dni, a lek zostanie wydany w pełnych opakowaniach (bez
> zastrzyków i psychotropów); wyjątek: nierefundowane pigułki antykoncepcyjne.

Dzięki bardzo:)

5. Data: 2005-06-16 12:04:54

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maksimum 90 dni, a lek zostanie wydany w pełnych opakowaniach (bez
> zastrzyków i psychotropów); wyjątek: nierefundowane pigułki antykoncepcyjne.

a skąd się wam wzieło że psychotropy mozna dzielić, kolejny mit nie
mający poparcia w prawie

dzielić można tylko antybiotyki i zastrzyki (ale nie wolno ciąć blistrów)

6. Data: 2005-06-16 12:05:47

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie. Jaka max może być wypisana ilość jednego leku na recepcie.
> Ostatnio miałem niemiłe zdarzenie w aptece. Zawsze wydawało mi się ,że jak
> będzie podana ilość tabletek to może być też wypisane na pół roku.

a dlaczego to zdarzenie było niemiłe?, czy okrzyczano cie że na recepcie
jest za duzo czy uprzejmie poinformowano ze można wydać tylko na 3 miesiące?

7. Data: 2005-06-19 19:23:28

Od: "m@lwe ..." <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzielić można tylko antybiotyki i zastrzyki (ale nie wolno ciąć blistrów)

Nieprawda, blistry można ciąc, nie można dzielić opakowań bezpośrednich
czyli np rozsypywać tabletki ze słoiczka, ale blister nie jest opakowaniem
bezpośrednim, jest nim nisza w blistrze.

8. Data: 2005-06-20 07:06:54

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda, blistry można ciąc, nie można dzielić opakowań bezpośrednich
> czyli np rozsypywać tabletki ze słoiczka, ale blister nie jest opakowaniem
> bezpośrednim, jest nim nisza w blistrze.

Nieprawda opakowanie bezpośrednim jest to co się styka z lekiem a lek
styka sie własnie z blistrem, bo mówiąc że tylko z niszą to to samo
powiem o słoikach że tabletka styka się tylko z dnem słoika i sciankami
a nie z zakrętką i górna częścią.

W aptece nie było by problemów z pakowaniem leków z duzych opakowań jak
np. s stanach, przeciez potrafimy zachowac jałowośc i od tego mamy
receptury i loże

9. Data: 2005-06-20 07:10:33

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

styka sie własnie z blistrem, bo mówiąc że tylko z niszą to to samo
powiem o słoikach że tabletka styka się tylko z dnem słoika i sciankami
a nie z zakrętką i górna częścią. A na dodatek większośc blistrów nie ma
na kazdej tabletce daty, serii itd.. wieć nie można rozróżniać
mozliwosci dzilenia od rodzaju blistra bo przepisy nic o tym nie mówią.
Nie wspominam juz o konieczności zapakowania w odpowiedni pojemnik i
dołaczenia ulotki oraz wzięcia na siebie odpowiedzilanośc za jakośc tego
konkretnego pociętego blistra bo jak go naruszyłes to producent umywa
ręce od jakości leku.

W aptece nie było by problemów z pakowaniem leków z duzych opakowań jak
np. s stanach, przeciez potrafimy zachowac jałowośc i od tego mamy
receptury i loże, a jednak ustawodawca tego zabronił.

10. Data: 2005-06-20 11:08:32

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda, blistry można ciąc, nie można dzielić opakowań bezpośrednich
> czyli np rozsypywać tabletki ze słoiczka, ale blister nie jest opakowaniem
> bezpośrednim, jest nim nisza w blistrze.

to przykład z opisu rejestracyjnego jednego z leków, i tu masz żę
bezpośrednie to własnie blister a nie dołki w nim

6.5. Rodzaj i zawartość pojemnika:

Opakowanie zewnętrzne - kartonik tekturowy, odpowiednio opisany i
ocechowany, 30 tabletek w blistrze i ulotka informacyjna.
Opakowanie bezpośrednie - standardowy blister farmaceutyczny, o spodzie
z folii PCV i górze z folii aluminiowej z odpowiednim nadrukiem.

Kapsulki zelatynowe
PROPOZYCJA: pl.sci.neuronauki RFD1
Inwalida Wojenny
dedTUNIA: Gegen kreisrunden Haarausfall - Against circular loss of hair - Contre Alopécie Areata
Anafranil