irygacje po usunieciu nadzerki

1. Data: 2002-07-19 11:35:48

Temat: irygacje po usunieciu nadzerki
Od: morelka <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
po zabiegu usuniecia nadzerki(laser) zalecono mi wykonywanie irygacji
Tantum Rosa, kupilam irygator tej samej firmy...
jak gleboko nalezy wlozyc rurke aby plukanie bylo skuteczne ale
jednoczesnie zeby nie uszkodzic rany, czy mozliwe jest aby rurka
"zahaczyla" rane na szyjce macicy(rurka ma dlugosc okolo 10 cm)?
przy okazji jeszcze jedno pytanie, czy zakaz wspolzycia po zabiegu
obejmuje wszelkie formy aktywnosci seksualnej? chodzi mi o to czy
podniecenie badz tez skurcze przy orgazmie nie spowoduja uszkodzenia
rany? zastanawia mnie to poniewaz zabroniono mi nawet jazdy na rowerze
przez 3 tygodnie a chce zeby sie dobrze goilo...
z gory dziekuje za odpowiedzi

morelka

2. Data: 2002-07-19 18:23:24

Temat: Re: irygacje po usunieciu nadzerki
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tantum Rosa, kupilam irygator tej samej firmy...
> jak gleboko nalezy wlozyc rurke aby plukanie bylo skuteczne ale

(...)
Przede wszystkim zachować czujność.
Ja tam dostałam masę zaleceń - wszystkie związane z tym, aby nie napinać
brzucha, co znaczyło m.in. nie noszenie na rękach mojego
czternastomiesięczniaka.
A seks... Hmm... tak się złożyło, że niestety dopadło mnie w trzy dni po
likwidowaniu nadżerki inne choróbstwo. Z tym, że znając z pierwszej ręki, że
zaleceń lekarzy się słucha i nie dyskutuje, miałam założenie, że na łaskotki
przyjdzie czas po menstruacji - po co ryzykować jakieś niedogojenia czy inne
pęknięcia na szyjce.
Dało się przeżyć (dzięki tej drugiej chorobie ;) )

Asmira

jakie skutki?
świąd odbytu
stwardnienie rozsiane