jablka do identyfikacji - zdjecia brak

1. Data: 2006-09-02 11:05:11

Temat: jablka do identyfikacji - zdjecia brak
Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio sąsiadka poczęstowała nas jabłkami z jej sadu. Chciałabym tez miec
takie, bo bardzo smaczne, ale nie mam bladego pojęcia co to za odmiana.
Liczę na pomoc znawców, oto kilka wskazówek:
1. Dojrzałe pod koniec sierpnia
2. Jasne, żółtawe z różowymi paseczkami, dość bladymi
3. Miąższ biały z różowymi przebarwieniami
4. Raczej soczyste
5. Bardzo kruche, po ugryzieniu rozpada się nawet gniazdo nasienne.
6. Jest to z pewnością stara odmiana.

Wiem, ze nie kupie już takiej jabłoni, chyba, ze w Skierniewicach. Pewno
udałoby mi się wziąć materiał od sąsiadki i dać do zrobienia (podobno
właśnie w Skierniewicach robią w ten sposób drzewka) ale chciałabym wiedzieć
co to jest i do czego jeszcze (poza jedzeniem na swieżo) się nadaje.

JoShi

2. Data: 2006-09-02 11:11:53

Temat: Re: jablka do identyfikacji - zdjecia brak
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShi" <s...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio sąsiadka poczęstowała nas jabłkami z jej sadu. Chciałabym tez
miec
> takie, bo bardzo smaczne, ale nie mam bladego pojęcia co to za odmiana.

http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/stare_odmiany.htm

Elfir

3. Data: 2006-09-03 14:06:38

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JoShi napisał:
> Ostatnio sąsiadka poczęstowała nas jabłkami z jej sadu. Chciałabym tez
> miec takie, bo bardzo smaczne, ale nie mam bladego pojęcia co to za
> odmiana. Liczę na pomoc znawców, oto kilka wskazówek:

Mi to na Grafsztynka wygląda. Kiedyś, kiedyś , 1 raz w życiu jadłam.
Smak był cudowny i dlatego zapytałam wtedy o nazwę odmiany.

Pozdrawiam, Barbara

"trawy, turzyce, sity, kosmatki"
Nalewka na pigwach
Abies koreana 'Prostrate Beauty'