jadalne kasztany

1. Data: 2000-09-28 13:50:07

Temat: jadalne kasztany
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu czytuję grupę i teraz mam pytanie. Pojawiły się już na
placach jadalne kasztany. Czy ktoś z grupowiczów ma jakieś pomysły co można
z nich zrobić?
Szczególnie interesowałby mnie przepis na świątecznego indyka nadziewanego
kasztanami. Oraz czy ktoś próbował piec kasztany w piekarniku? Mnie to nie
za bardzo wychodziło.

pozdrawiam Joanna

--------
--------
Masz nimfę? Chcesz kupić papugę?
Odwiedź strony o nimfach:
http://www.emernet.pl/nimfy
-------
-------

1. Data: 2000-09-29 00:09:25

Temat: Re: jadalne kasztany
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Joanna" <y...@p...onet.pl> wrote:

>Szczególnie interesowałby mnie przepis na świątecznego indyka nadziewanego
>kasztanami. Oraz czy ktoś próbował piec kasztany w piekarniku? Mnie to nie
>za bardzo wychodziło.

Trzeba przebic lub nawet naciac nozem (jak to ktos tu kiedys proponowal.
Inaczej wybuchaja. Ja nakluwalem widelcem i wystarczylo.

Lechu

1. Data: 2000-09-29 08:30:17

Od: "maja" <k...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
mam kilka sprawdzonych przepisow na krem z kasztanów (slodziutka
pysznosc), zupe z dyni (geste i calkiem OK) i kilka innych. Przepisy przesle
jutro-za zadko je robie aby miec to wszystko w glowie.
maja

Użytkownik Joanna <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8qvi6b$p1t$...@n...tpi.pl...

--------
--------
-------
-------

1. Data: 2000-09-29 09:21:36

Temat: Re: jadalne kasztany - ratunku!!!
Od: "Joanna Harasym" <h...@c...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja natomiast kupilam jakies ohydztwo pt Krem z kasztanow. produkcji
francuskiej z dodatkiem wanili...bleee.....jest to sam cukier puder z
odrobina wody, wanili i brazowego koloru - przynajmniej ja to tak odbieram.
Ale ze sloiczek jest - poradzcie drodzy grupowicze co z tym zrobic. Moze
jakie sciasto, albo ciastka ???
To jest przerazliwie slodkie..:(((((
Serdecznie pozdrwaiam
JoannaH

1. Data: 2000-09-29 09:27:39

Temat: Odp: jadalne kasztany
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!

Jadalne kasztany sa wyjatkowym przysmakiem jesiennym i bardzo lubie jej
jesc.
Pyszne sa pieczone. Ja to robie tak:
- kazdy kasztan nacinam ostrym nozykiem tak, zeby nie wybuchly podczas
pieczenia i zeby sie je latwiej obieralo pozniej;
- ukladam na blasze w piekarniku;
- wkladam do nagrzanego piekarnika (ok.180 stopni);
- pieke ok. 1 godziny (mozne wyjac i sprobowac wczesniej - dlugosc pieczenia
zalezy od wielkosci kasztanow).
- tak upieczone kasztany je sie jak orzechy (w konsystencji przypominaja
ziemniaki, ale w smaku sa alodkie i lekko orzechowe)

Mozne rowienz z tak upieczonych kasztanow zrobic krem. W tym celu trzeba je
odrac i zmielic (np. maszynka do miesa). Nastepnie utrzec ze smietanka i
cukrem pudrem.
Takim kremem mozna napelnic kruche babeczki, przyozdobic bita smietan i
podawac jako deser.

Nie znam przepisow z kasztanami laczonymi z miesem, ale moze ktos inny zan.
Jezeli tak, to chcetnie skorzystam.

Zycze smacznego

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2000-09-29 10:15:45

Temat: Odp: jadalne kasztany - ratunku!!!
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Harasym" <h...@c...ae.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
odbieram.
> Ale ze sloiczek jest - poradzcie drodzy grupowicze co z tym zrobic. Moze

Moze sprobuj czyms doprawic? Na przyklad troche cytryna, zeby przelamac te
slodkosc. Sama nie wiem.

1. Data: 2000-09-29 10:32:55

Od: Marcin S <m...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <y...@p...onet.pl> wrote:
> Od jakiegoś czasu czytuję grupę i teraz mam pytanie. Pojawiły się już na
> placach jadalne kasztany.

Najlepsze oczywiscie "na placu Pigalle" ;)

Czy ktoś z grupowiczów ma jakieś pomysły co można
> z nich zrobić?

Jakis czas temu kupilem kasztany w syropie - bardzo bardzo smaczne. Chyba
nie byly pieczone - konsystencja byla nieco inna (moze sie myle, ale po
pieczeniu robia sie chyba takie lekko rozsypujace?). Mysle, ze nie jest to
zbyt trudne do zrobienia (?).

Pozdrawiam,

Marcin

1. Data: 2000-09-29 12:59:34

Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Sep 2000, Joanna wrote:
> Szczególnie interesowałby mnie przepis na świątecznego indyka nadziewanego
> kasztanami. Oraz czy ktoś próbował piec kasztany w piekarniku?

Probowalam i wyszlo. Umyte kasztany nacinalam od gory- tak na krzyz (na
dlugosc 2-3 cm). Kiedy skorka zaczela sie ladnie wywijac byly juz gotowe i
pyszne :-)

Mdana

1. Data: 2000-09-29 21:51:13

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

Zuzanna lubi je tylko jesienia...
Art.(Gruby )

1. Data: 2000-09-30 19:56:24

Temat: Re: jadalne kasztany - skąd brac?
Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi gdzie to znalezc. nigdy nie widzialam kasztanow jadalnych, a
mam ochote ich sprobowac.

Super Okazja ! Płyta Ceramiczna -500pln
Wisniowka pytanie do Slav
ogórkowa z zoltawym odcieniem