jak mrozić kalafiory, brokuły czy fasolkę.

1. Data: 2003-10-27 16:28:41

Temat: jak mrozić kalafiory, brokuły czy fasolkę.
Od: "Moni" <M...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz możemy niedrogo kupić piękne brokułki, kalafiorki czy fasolkę po
niskiej cenie.
Chciałabym przygotować sobie mrożonki na zimę z tych warzyw.
Jak to zrobić, żeby staciły jak najmniej wartości odżywczyć i były smaczne
po rozmrożeniu?
Czy najpierw je podgotować, czy mrozić surowe?
Proszę o porady.
Moni

1. Data: 2003-10-27 21:08:15

Temat: Re: jak mrozić kalafiory, brokuły czy fasolkę.
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po rozmrożeniu?
> Czy najpierw je podgotować, czy mrozić surowe?

Witam! Mrożę warzywa na surowo. Trzeba uważać na kalafiora i brokuły, bo łatwo
się kruszą po zamrożeniu. Lepiej jest mrozić same różyczki tych warzyw. Co do
fasolki, to zamrażam w całości/ po obcięciu końców/. Niestety, domowe
zamrażarki nie mają odpowiednio niskiej temperatury zamrażania /tak jak w
chłodniach/ i po pewnym czasie warzywa wysychają i "czuć je zamrażalnikiem",
ale przyrządzone w potrawie odzyskują częściowo swoje walory. Jeżeli nie
zamierzasz bardzo długo trzymać ich w zamrażalniku, to polecam tą formę
utrwalania. W momencie włożenia do zamrażalnika , nastaw na max, a po
zmrożeniu warzyw wróć do poprzedniej temperatury. pzdr.

1. Data: 2003-10-27 22:08:20

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni" <M...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bnjh41$6jb$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
> Chciałabym przygotować sobie mrożonki na zimę z tych warzyw.
> Jak to zrobić, żeby staciły jak najmniej wartości odżywczyć i były smaczne

Co do fasolki, to mrozilam i mi nie smakowala. Jesli zas chodzi o brokuly i
kalafiory, to przed zamrozeniem blanszuje, po czym osuszam papierowym
recznikiem, klade na tace pojedyncze rozyczki i do zamrazarki ciach. Gdy sie
zamroza, klade do pojemnikow, badz torebek.
Nie trzymaj zbyt dlugo, maja specyficzny zapaszek,niestety:(

Serdecznosci
Dorota

> Moni

Dziwna, pyszna salatka