jak obnizyć temperature na poddaszu

41. Data: 2010-06-12 21:56:16

Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezusicku... A skąd to wiesz? Zmierzyłeś? Czym?

________MAT_______
Akurat w tym przypadku można to wiedzieć bez mierzenia. Wystarczyło na lekcji
fizyki uważać.

42. Data: 2010-06-13 11:38:18

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-11 11:48, kris pisze:
> Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna
> schłodzić
Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
przykladowo 250l wody w moim akwarium.
Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

43. Data: 2010-06-13 11:44:03

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
> Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
Czemu nie sprawdzisz na grupach akwarystycznych ?
To corocznie walkowany temat...
Jedna ze skuteczniesjzych metod jest chlodzenie za pomoca wentylatorkow.
W zaleznosci od rodzaju filtracji (ja mam sumpa) uzycie dwoch
wiatraczkow w sumpie albo pokrywie to spadek temperatury nawet o 4 stopnie.
Wiatraczki takie jak w zasilaczach komputerowych albo wydlubiesz ze
starego kompa albo kupisz w dowolnym sklepie elektronicznym.
Najskuteczniejsza jest wersa z dwoma wiatraczkami pracujaca w trybie
wyciagu goracego powietrze spod pokrywy albo jeden pchajacy drugi
wyciagajacy.
Dobrze jest tez ustawic programator oswietlenia zeby w szczycie goraca
wylaczyc oswietlenie na 2-3 godziny. Roslinom nie powinnno to zaszkodzic.
Oba sposoby to realny spadek temp o jakies 4 stopnie.
Moze 5 jak masz sumpa (wieksza powierzchnia parowania).

44. Data: 2010-06-13 12:19:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
> przykladowo 250l wody w moim akwarium.
> Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

Kup sobie chłodziarkę do akwariów - są takie.

45. Data: 2010-06-14 13:13:09

Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Lew pisze:
> Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
> przykladowo 250l wody w moim akwarium.
> Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

U mnie dawała radę w 112L

46. Data: 2010-06-14 13:14:29

Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message
>
> Gdyby ryby zaczęły pływać ci bokiem, lub brzuchem do góry zastanawiałbyś się
> ile kostek ci pomoże? A te butelki - zastanów się czy rybki wytrzymają
> szybki spadek tenperatury o 10° i więcej...

Pet 1,5 l nie obniży ci szybko o 10st temperatury.

47. Data: 2010-06-14 13:56:39

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-12 23:56, kogutek pisze:

________MAT_______
> Akurat w tym przypadku można to wiedzieć bez mierzenia. Wystarczyło na lekcji
> fizyki uważać.

Nie wymądrzaj się jak przedszkolak tylko odpowiedz, jak udowodnić że
"Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza
tylko temperaturą termometru". Z podaniem definicji co to jest dla
temperatura, termometr i powietrze.
I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

________MAT_______

48. Data: 2010-06-14 17:51:15

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatura, termometr i powietrze.
> I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

Co można więcej napisać niż to co napisałem. Czarne absorbuje, białe odbija. A
przezroczyste, no właśnie jak się zachowuje przezroczyste jeśli się chce je
ugrzać przez promieniowanie? Wyobraź sobie termometr zaokienny z czarną cieczą
w środku i obok niego z białą cieczą. Czy one będą pokazywały temperaturę
otoczenia czy temperaturę własną? Na pewno nie będą pokazywały tyle samo. Dlaczego?

49. Data: 2010-06-15 08:24:07

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otoczenia czy temperaturę własną? Na pewno nie będą pokazywały tyle samo. Dlaczego?

I ten Twój termometr oczywiście wisi w słońcu?
Dość enigmatycznie piszesz, jakby nie do końca będąc pewnym swej racji.
Jak umiesz wyjaśnić, to wyjaśnij, a jak nie to sobie daruj.
Tymczasem będę sobie wyobrażał termometr zaokienny z czarną cieczą :-)

________MAT_______

50. Data: 2010-06-15 13:20:46

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Taniej wyjdzie rura PVC pobierająca powietrze z piwnicy i tłocząca go na
> poddaszu. Wentylaror małej mocy.

To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże
piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.
Pdr. M

lampa owadobojcza
Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.
Polski proszek do prania
drzwi do wneki z licznikami
Internetowy kurs menedżerski