Data: 2001-08-28 11:21:26
Temat: jak radzic sobie w pracy - kilka istotnych uwag
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=>
Pokaż wszystkie nagłówki
Reguła Planera:
Jeśli zrobisz wyjątek, to następnym razem będzie już uważany
za twój obowiązek.
Prawo Slousa:
Jeśli wykonujesz robotę zbyt dobrze, to już się od niej nie odczepisz.
Franco prawo miejsca pracy:
Jeśli to, co robisz sprawia ci przyjemnoć, to najpewniej partaczysz.
Larsona zasada biurokratyczna:
Dokonaj czego niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
Pierwsza pułapka geniusza:
Żaden szef nie będzie trzymać pracownika, który ma zawsze racje.
Prawo Otta:
Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.
Prawo Benchleya:
Każdy może odwalić dowolny kawał roboty, jeśli tylko nie należy to
do jego obowiązków.
Prawo Clyde'a:
Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa,
że ktoś cię wyręczy.
Prawo Darwina:
Szczęliwym praca nie idzie.
Achesona reguła biurokracji:
Raport ma służyć nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.
Roberta reguła administracji:
Tytuły przeważają nad osiągnięciami.
Prawo Wilsona:
Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości mowy.
Prawo Mosleya:
Poczynania szefów oparte sa na micie, ze przyszły rozwój organizacji
zrekompensuje dawne niedoróbki.
Piąta reguła powodzenia w biznesie:
Pilnuj, żeby szef szefa nie dobierał się szefowi do tyłka.
Trzecie prawo wydajnoci:
Kiedy szefowie mówią o polepszeniu wydajnoci, nigdy nie maja
na myli siebie.
Zasada Prince'a:
Ludzie, którzy pracują siedząc, zarabiają więcej od tych, którzy pracują
stojąc.
Wellera prawo zdobywania funduszy:
Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczająco dużo personelu, miejsca
i pieniędzy.
Robertsona reguła biurokracji:
Im więcej dyrektyw wydasz, aby rozwiązać problem, tym gorzej się
to wszystko skończy.
Andersona prawo przetrwania dla niższego personelu:
1. Nigdy nie miej za często racji.
2. Aluzje lepiej przyjmować niż czynić.
Prawo Chapmana:
Nie będę niezastąpiony. Ludzie niezastąpieni nie awansują.
Prawo Owena:
Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie. Jeśli jesteś
naprawdę dobry, to nie dopucisz do tego.
Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego:
Im dłuższy tytuł tym mniej ważna praca.
Prawo Van Roya:
Narada nie zastąpi efektów.
Aksjomat Adlera:
Język jest tym, co odróżnia nas od niższych zwierząt i od urzędników.
Prawo Coblitza:
Każda komisja jest w stanie podjąć decyzje głupsza niz którykolwiek
z jej członków.
Prawo Niesa:
Energia zużywana przez biurokracje na obronę błędu jest wprost
proporcjonalna do jego wielkoci.
Phillipa prawo procedur komisyjnych:
Łatwe do przeprowadzenia SĄ tylko zmiany na gorsze.
Prawo Petersona:
Nigdy nie opóźniaj końca narady, ani początku przerwy obiadowej.
Chapmana reguły komisyjne:
- Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać.
- Nie odzywaj się do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka
inteligentnego.
- Badź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe; dzięki temu nikogo
nie urazisz.
- Kiedy masz wątpliwoci zaproponuj powołanie podkomisji.
- Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad; zyskasz popularnoć,
gdyż wszyscy na to czekają.
Prawo Wolinskiego:
Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba tłumaczyć
innym, ze sa w błędzie.
|