jak sie odchudzic?

1. Data: 2003-10-17 16:21:44

Temat: jak sie odchudzic?
Od: "natalia" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

no wiec mam 16 (prawie 17 => za niecale 2 miechy)lat waze 49 kg i mierze
155cm prawda jest taka ze mam na brzuszku troszke faldek na posladkach i
udach tluszczu jak mam sie tego pozbyc? moglibyscie mi dac jakies konkretne
cwiczenia i jakas konkrena diete juz z przepisami?? bylabym bardzo wdzieczna
dzieki z gory pozdrowienia i buziaki

natalia

2. Data: 2003-10-17 21:16:46

Temat: Re: jak sie odchudzic?
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik natalia napisał:

> [...]
> cwiczenia i jakas konkrena diete juz z przepisami?? bylabym bardzo wdzieczna

Chcesz potrolować, czy wpędzić w anoreksję?
Bo jedną taką znam - też się odchudzała w twoim wieku. W psychiatryku ją
leczyli.
Ale jak Ci się marzy, to nic mi do tego

Eulalka

3. Data: 2003-10-18 10:01:08

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli jesteś z Warszawy to polecam psychoterapeutów z Grupy Synapsis:

02-784 Warszawa, ul. Dembowskiego 3 m 32
telefony: (0-22) 643 98 61, (0-22) 641 70 51
fax: (0-22) 641 70 51
lub Warszawa, ul. Sienna 55 m 33, telefon (0-22) 6544471
e-mail: g...@s...pl
http: http://www.synapsis.pl

Rukasu

4. Data: 2003-10-18 23:19:22

Od: "manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli jesteś z Warszawy to polecam psychoterapeutów z Grupy Synapsis:
>
> 02-784 Warszawa, ul. Dembowskiego 3 m 32
> telefony: (0-22) 643 98 61, (0-22) 641 70 51
> fax: (0-22) 641 70 51

Wiecie wy co? dziewczyna chce zrzucic niepotrzebny tluszcz a wy jej
polecacie psychoterapeltow?????????? Czy wy jestescie normalni? Fakt iz nie
ma CIEZKIEJ OTYLOSCI jak wy to nie znaczy ze tluszczyk ktory jej sie nie
podoba jest do czegos potrzebny. Moim zdaniem warto jest spalac tluszcz gdy
jest go gdzies za duzo ale najwazniejsze sa cwiczenia zeby pracowac nad
miesniami oczywiscie nie jak kulturysci (aby wiecej) tylko zeby ujedrnic
swoje cialo i nabrac ksztaltow a dieta jest jedynie srodkiem pomocniczym.

Nie odchudzaj sie na zasadzie ze nic nie jesz ( albo bardzo malo) i siedzisz
przed telewizorem bo schudniesz a dalej bedziesz "gruba" zejdzie ci z
miesni ( ktore jak podejrzewam i tak nie sa ogomne) a tluszczu sporo
zostanie ( bedziesz "chudym grubasem" - w ciuchach calkiem spoko ale w
kostiumie to juz gorzej).

Jesli chodzi o cwiczenia to radze jakies aeroby ( aerobik, bieganie,
cwiczenia o malej intensywnosci rozciagniete w czasie) no i najlepiej
cwiczyc te partie miesni skad chcesz sie pozbyc tluszczu. Poza tym naucz sie
czerpac przyjemnosc z wysilku nie zaczynaj zbyt ostro bo pierwszego dnia sie
zakatujesz i nastepnego olejesz to(bo bedziesz miala uraz). Cwiczeni musi ci
sie milo kojarzyc.

Co do Diety, to najlepsza jest taka na ktorej nie bedziesz glodna inne nie
maja sensu bo nie wiem jak dlugo wytrzymasz. Polecam DO(sam stosuje cos w
tym rodzaju i dziala) albo MM( nie probowalem ale jest logiczna i mysle ze
dziala)

Zycze ci powodzenia i pamietaj najwazniejszy jest ruch.
( BRUCE LEE nie mial ANOREKSJI tylko pieknie wyrzeźbione cialo :-)

5. Data: 2003-10-19 08:24:08

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "manio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> polecacie psychoterapeltow?????????? Czy wy jestescie normalni? Fakt iz
> nie ma CIEZKIEJ OTYLOSCI jak wy to nie znaczy ze tluszczyk ktory jej sie

Ta dzieczyna ma BMI 20.4, a więc dolną granicę normy. Jeszcze 0.5 w dół i
będzie "niedożywiona". Na dodatek ma 16-17 lat, a to okres w którym
największe jest statystyczne prawdopodobieństwo rozwinięcia się chorób
takich jak anoreksja czy bulimia. I taka osoba prosi o dietę. IMHO - taka
osoba potrzebuje, choćby i tylko profilaktycznie, pogadać z psychoterapeutą.

Jeśli chodzi jej TYLKO o - jej zdaniem - nadmierny tłuszcz, to powinna
(IMHO) zapytać jedynie o adres dobrej siłowni - a nie o dietę. W sytuacji
tskiej jak powyższa nie widzę powodu do odchudzania, nie chcę też
skatalizować rozwoju potencjalnie groźnej dla zdrowia zainteresowanej
choroby.

Rukasu

6. Data: 2003-10-19 09:54:22

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rukasu napisał:

> [...]
> osoba potrzebuje, choćby i tylko profilaktycznie, pogadać z psychoterapeutą.

Pokusiłam sie o sprawdzenie:

Wyniki obliczeń:

Twoje BMI:20.4
Twoja waga jest w normie

Zawartość tłuszczu: 22.99
Zbyt mało tkanki tłuszczowej!

> [...]
> tskiej jak powyższa nie widzę powodu do odchudzania, nie chcę też
> skatalizować rozwoju potencjalnie groźnej dla zdrowia zainteresowanej

Tu chodzi o coś zupełnie innego. W wieku 13, 14 lat drobne dziewczynki
zaczynają przez następne 2-3 lata nabierać kobiecych kształtów.
Widzielkiście u dziecka rozbudowane biodra czy biust? W naturalny sposób
zmienia się sylwetka i tkanka tłuszczowa odkłada się w odpowiednich dla
kobiety miejscach. I nie ma zmiłuj. Dziewczyna ma problem z akceptacją
swojego "dojrzałego" wyglądu. A i tak - jak widać tkanki tłuszczowej ma
za mało.

Darujmy więc sobie fanatyczne porady dietetyczne, bo wpędziemy
dziewczynę na drogę anoreksji, która właśnie od stosowania diety sie
zaczyna. Mam anorektycznkę w dalszej rodzinie, leczona rok - ponoć
wyleczona, ale trafila do szpitala z tak zaniżonym poziomem białek, że
dawali jej jakiś tydzień życia. 33 kg wagi, spadek temp. ciała. Obłęd!

Więc jak następbnym razem jakiś mundry facet zechce dawać rady
nastolatkom, to może niech najpierw poszuka u źródeł, a nie chrzani jak
potłuczony, dając niebezpieczne rady.

Eulalka

7. Data: 2003-10-19 10:03:54

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik manio napisał:

> Wiecie wy co? dziewczyna chce zrzucic niepotrzebny tluszcz a wy jej
> polecacie psychoterapeltow?????????? Czy wy jestescie normalni?

A moze tak,zamiast obrazac innych poczytasz raz jeszcze, co napisala
natalia? 16 lat, waga prawidlowa, i jakis domniemany tluszczyk na
brzuchu, a moze brak widocznych kolcow biodrowych?Mam corke prawie w jej
wieku, 155 cm i 47 kg i co?Wyglada bardzo dobrze i
proporcjonalnie.Natalia jest nadal w fazie wzrostu i jesli chce sie
odchudzac to raczej jest to droga do samozaglady.

Hafsa

--
mój adres:
h...@p...onet.pl

strona domowa:
www.hafsa.republika.pl

"Ludzie zbyt łatwo wygrywają bitwę o utratę zbędnych kilogramów,
tylko po to, żeby potem przegrać wojnę o utrzymanie wagi." Robert Atkins

8. Data: 2003-10-20 08:30:50

Od: "manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dół i będzie "niedożywiona".

Widzisz Natalia madrzy ludzie mowia ze tluszcz na twoim brzuchu nie wyglada
najlepiej ale tylko dlatego ZE JEST GO ZA MALO :-))) wazysz tylko 0,5kg
wiecej niz minimum o ktorym mowi norma tylko ze normy byly w komunie i sie
slabo sprawdzily kazdy czlowiek jest indywidualny.

> Pokusiłam sie o sprawdzenie:
> Wyniki obliczeń:
> Twoje BMI:20.4
> Twoja waga jest w normie
> Zawartość tłuszczu: 22.99
> Zbyt mało tkanki tłuszczowej!

To skad te faldy sie pytam jesli za malo tkanki tluszczowej????????????
Wydaje mi sie ze za malo tkanki miesniowej a tluszczu za duzo w stosunku do
miesni.

Zatem tak jak mowilem zacznij cwiczyc i stosowac diete nie sprzyjajaca
odkladaniu sie tluszczu a rozwiniesz miesnie(nie mowie napakujesz sie) ale
zmienisz proporcje tluszczu do miesni i ujedrnisz swoje cialo.

Poza tym ja proponowalem Diete Optymalna na ktorej gruby schudnie a chudy
przytyje poniewaz organizm dazy do wlasciwej dla siebie masy ciala. A
anoreksja bierze sie z tego ze "glupie laski" nie jedza nic albo bardzo
malo. Zacznij cwiczyc i stosowac diete(WLASCIWIE SIE ODZYWIAC- NIE GLODZIC)
a napewno poprawisz sylwetke i bedziesz z tego zadowolona.

9. Data: 2003-10-20 11:03:01

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> wazysz tylko 0,5kg wiecej niz minimum

O 1 kg więcej. O 0,5 to więcej jednostki BMI.

> To skad te faldy sie pytam jesli za malo tkanki tluszczowej????????????
> Wydaje mi sie ze za malo tkanki miesniowej a tluszczu za duzo w stosunku
> do miesni.

A SKĄD Ty człowieku wiesz, co zainteresowana rozumie przez "fałdy"? Bo na
99% co innego niż Ty. :-(

Rukasu

10. Data: 2003-10-20 16:06:10

Od: "manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O 1 kg więcej. O 0,5 to więcej jednostki BMI.

Wracajac jeszcze do tych jednostek i tych waszych wyliczen to zgodnie z nimi
kulturysci maja nadwage a co po niektorzy OTYLOSC i to ciezka bo stosunek
ich wagi do wzrostu jest naprawde nienaturalny, i co? nie ma dla was
znaczenia ze zawartosc% tluszczu w ich organizmach jest kilka krotnie nieraz
mniejsza niz u przecietnego szczuplego czlowieka.

Natomiast wasze podejscie moim zdaniem jest niewlasciwe.
1. Jesli dziewczyna prosi o rade to nie mowcie jej ze jest stuknieta
(polecenie psychologa jednoznacznie to sugeruje) tylko pomozcie jej wybrac
wlasciwa dla niej droge.

2. Warto nad soba pracowac bo nikt nie jest doskonaly a przy dzisiejszym
siedzacym trybie zycia ludzie o tym nie wiedza ale sa prawie kalekami ciezko
jest im podbiedz nawet kawalek do autobusu nie mowiac juz o jakichkolwiek
zdolnosciach ruchowych. A wy mowicie "zakceptuj siebie" i co ma wrocic do
tematu za 20 lat jak bedzie miala choroby spowodowane niewlasciwym trybem
zycia i odzywiania. Lepiej namowcie ja do uprawiania sportu i zdrowego
zywienia, a naprawde z ruchu mozna czerpac nie lada przyjemnosc.

3. A co do diety to wiadome jest ze nie sztuka jest sie glodzic ( bo to
wpedza w anoreksje) tylko racjonalnie odzywiac najlepiej w polaczeni z
cwiczeniami ( W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH). I lepiej doradzcie dziewczynie
jak zmienc sposob zycia na lepszy zdrowszy i wogule. Bo jesli ona uwaza ze
cos w jej ciele jej sie nie podoba a wy jej mowiecie ze jest stuknieta to
jak myslicie co zrobi?? Pewnie stwierdzi ze i tak chce schudnac i
prezestanie jesc, a molo ja obchodzi to ze wasze pocieszanie (kazdemu
dziecku rodzice mowia ze sa cudowne).

[spam]Wydawnictwo ASTRUM
Prośba o pomoc
Żółtkowica - nie rozumiem...