jak zaplanowac wymiane ziemi i inne pytania(długie)

11. Data: 2006-03-22 20:30:35

Temat: Re: jak zaplanowac wymiane ziemi i inne pytania(długie)
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Wednesday, March 22, 2006 9:59 AM

> :)

>Kamienie zakopuje sie nawet i na 2/3 wysokości. Na nich mozna ukladać
>inne.
:)))
uroda kamieni jest min ich wielkosc
jaki sens meczyc sie z wielkimi glazami a pozniej wkopywac je 2/3 wielkosci
?
pod te najwieksze przygotowowuje fundament z najmniejatrakcyjnych
najmniejszych
:)
ja swoje kamienie z pol dziele na 4 sorty
najwieksze glazy sa przeznaczane na solitiery
:)
takie 15-50 cm sa przeznaczane na murki
5 - 15 cm przeznaczane do wykladania sciezek
a wszystkie mniejsze ida na fundamenty
:)

>Spróbuj podsypać [20-30 cm warstwa] i zasypać zwirem i/lub zdrenować pod
>spodem.
:)
20-30 cm podsypki daje pod kamieniami na sciezkach
pod kamulcami trzeba glebiej zrobic fundament
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

12. Data: 2006-03-22 20:33:31

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Spróbuj podsypać [20-30 cm warstwa]
czym mam podsypac?
i zasypać zwirem i/lub zdrenować pod
> spodem.
> Powinny stać wiele lat w jednym miejscu, ale to cały czas gdybanie jak
> sie nie widzi stoku i rodzaju gleby.

Dzieki;-)
--
Gosia

13. Data: 2006-03-22 20:35:31

Temat: Re: jak zaplanowac wymiane ziemi i inne pytania(dlugie)
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com napisał(a):
moze lepiej by bylo nawiezc jakiejs gliniastej
> ziemi i wymieszac wszystko z duza iloscia suchych lisci i obornika.

myslałam o tym ale jest problem z gliniasta gleba.

czyjej stopy;-)???

--
Gosia

14. Data: 2006-03-22 20:44:05

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
[...]
> 20-30 cm podsypki daje pod kamieniami na sciezkach
> pod kamulcami trzeba glebiej zrobic fundament

Tyle podsypki ale poniżej poziomu przemarzania gruntu, nawet mury ze
średniowiecza tak stoja na kamieniach, do dziś.
pozdr. Jerzy

15. Data: 2006-03-22 21:00:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
j...@a...com napisał(a):

> [...]
> deszczach i bedziesz miec znowu piasek tyle ze troche "brudniejszy" Jak
> chcesz polepszyc glebe to trzeba nasypac przynajmniej z poltorej

czyjej stopy;-)???

Pewnie jakiegoś Anglosasa...zapóźnieni ci Jankesi w rozwoju są;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

16. Data: 2006-03-22 22:05:26

Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

> czyjej stopy;-)???

Doroslego ludzia ;-)))

Smiejta sie z Yankesowskiego zacofania ale w budownictwie i
ogrodnictwie system calowy jest o wiele praktyczniejszy od metrycznego.
Stopa latwiej okreslac wielkosc /wysokosc zarowno malych drzew i
krzewow czy powierzchni kwiatowych rabatek bo ma sie zawsze "miare"
przy sobie a roznica kilkunastu mm w ta czy inna strone nie ma przeciez
znaczenia. Jak sie czlowiek przyzwyczaji do wielkosci cala to znaczniej
latwiej okreslic srednice nawet malutkich galazek mowiac "okolo pol,
jedna osma, cwierc czy trzy czwarte cala :-))) Zapytajcie kazdego kto
popracowal w USA jako ciesla i zdziwicie sie ze system calowy wspaniale
zdaje egzamin i jest latwy i praktyczny.

JanuszB

17. Data: 2006-03-22 22:28:13

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com wrote:

> [...]
> krzewow czy powierzchni kwiatowych rabatek bo ma sie zawsze "miare"
> przy sobie a roznica kilkunastu mm w ta czy inna strone nie ma przeciez

Mój but ma 13 cali. To jest różnica około 2,5 cm w jedną stronę.
A u pań bywa tyleż w drugą.

Jeśli chcę coś mierzyć "ciałem", to wykorzystuję do tego
długość palca lub dłoni, a na dłuższe dystanse kroki.

> [...]
> popracowal w USA jako ciesla i zdziwicie sie ze system calowy wspaniale
> zdaje egzamin i jest latwy i praktyczny.

Przyzwyczaić się oczywiście można. tak jak do tego, ze
belka "two by four" ma wymiary 1,5 cala na 3,5 cala :-)
Ale prakryczne to nie jest. Przeliczać z metrów na centymetry
i milimetry jest znacznie łatwiej niż z jardów na stopy i cale.
A jeszcze, jak zauważyłeś, te cale dzielą się na połówki,
ćwiartki, ósemki itp. Wyraźnie brakuje małej jednostki, jak
milimetr. Zobacz, jak oznaczane są średnice wierteł.

A na przykład przeliczenia z mil na stopy - podejrzewam, że
jakieś 80% Amerykanów niw wie, lie stóp ma mila. I jeszcze
pytanie kontrolne - ile cali sześciennych ma galon?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

18. Data: 2006-03-22 22:36:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ps.com Użytkownik
<j...@a...com> napisał(a):

> Smiejta sie z Yankesowskiego zacofania ale w budownictwie i
> ogrodnictwie system calowy jest o wiele praktyczniejszy od
> metrycznego. Stopa latwiej okreslac wielkosc /wysokosc zarowno

Hejka. U nas rurki też jeszcze są określane w calach. :-)
Pozdrawiam szczątkowo Ja...cki

19. Data: 2006-03-22 22:44:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metrycznego. Stopa latwiej okreslac wielkosc /wysokosc zarowno

Hejka. U nas rurki też jeszcze są określane w calach. :-)
potocznie
ale na fakturach od wejscia do Uni
obowiazuje tylko system metryczny
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

20. Data: 2006-03-22 22:52:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1ckUf.49160$UZ5.46463@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> jakieś 80% Amerykanów niw wie, lie stóp ma mila. I jeszcze
> pytanie kontrolne - ile cali sześciennych ma galon?

Hejka. Będę strzelał. :-) Około 300. :-)
Pozdrawiam niedokładnie Ja...cki

co zrobic z zagajnikiem
wiosna, wiosna
Ropuchy wszystkich krajów łączcie się