jaka norma dla wskaźnika AFI w ciąży?

1. Data: 2006-09-29 18:45:56

Temat: jaka norma dla wskaźnika AFI w ciąży?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna normę dla wskaźnika AFI w ciązy? (a dokładniej np w 39
tygodniu).
Jak można zwiększyć ilość wód płodowych? Czy np. ilośc przyjmowanych płynów
ma duże znaczenie? Co jeszcze można zrobić?

Dziękuję i pozdrawiam
Barbara i Maleńka

2. Data: 2006-09-29 19:18:01

Temat: Re: jaka norma dla wskaźnika AFI w ciąży?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

AFI 5 - 20

Przyjmowanie dużych ilości płynów zwiększa ilość płynu owodniowego.
Jeśli to 39 tydzień, to zaraz należy się spodziewać rozwiązania
(naturalnego bądź wymuszonego), więc eksperymenty na tym etapie nie mają
sensu.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-09-30 05:54:16

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to 39 tydzień, to zaraz należy się spodziewać rozwiązania (naturalnego
> bądź wymuszonego), więc eksperymenty na tym etapie nie mają sensu.

A w jakim tempie zmienia się ten indeks? Czy to kwestia paru godzin, dni,
tygodni?

Dzieki i pozdrawiamy
Barbara i Maleńka

4. Data: 2006-09-30 05:55:36

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha, i jeszcze, czy indeksem =5 na tym etapie trzeba się martwić?
Barbara

5. Data: 2006-09-30 09:42:51

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby zrozumieć AFI, trzeba by najpierw rozumieć od czego zależy
wytwarzanie płynu owodniowego, a to dość złożona sprawa. Możesz pić
nieco więcej (wody!!) niż dotychczas - może się coś ruszy, nie musi.

Trzeba też zdać sobie sprawę, że obniżony, czy podwyższony wskaźnik nie
jest chorobą sam w sobie, ale może być objawem choroby matki lub płodu
lub nieprawidłowości łożyska (ponownie: może, nie musi).

Ewentualne przyczyny małowodzia (małe AFI) sięgają od "takiej urody" po
poważne wady rozwojowe, przy czym te ostatnie byłyby raczej widoczne w USG.

Źródłem informacji na ten temat w Twoim przypadku jest lekarz, który
prowadzi Twoją ciążę, a nie grupa dyskusyjna. Co z tego, że ktoś Ci tu
wymieni całą listę możliwych przyczyn niskiego AFI?

W tej sytuacji, jedyne co powinnaś robić, to spokojnie czekać na
rozwiązanie popijając wodę ;-). Zresztą, jak się małej nie będzie
chciało, to lekarze pewnie sami zadbają, żeby się w końcu wyprowadziła z
brzucha.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2006-09-30 18:53:47

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Źródłem informacji na ten temat w Twoim przypadku jest lekarz, który
> prowadzi Twoją ciążę, a nie grupa dyskusyjna.

No właśnie lekarz ograniczył się bardzo w swoich wypowiedziach na ten temat,
więc szukamy z mężem gdzie indziej...

> W tej sytuacji, jedyne co powinnaś robić, to spokojnie czekać na
> rozwiązanie popijając wodę ;-). Zresztą, jak się małej nie będzie chciało,
> to lekarze pewnie sami zadbają, żeby się w końcu wyprowadziła z brzucha.

Uzgodniliśmy z lekarzem, że codziennie będę robiła KTG, a we wtorek sprawdzi
raz jeszcze przepływy i zobaczymy co dalej. Na razie piję wodę i już nie
mogę na nią patrzeć :-( ale jeśli dzięki temu możemy uniknąć szpitala i
zagrożenia dla Małej, to oczywiście pociągnę tak jeszcze trochę...

Dzięki serdeczne za pomoc
Barbara i Maleńka (~11.10.2006)

okulary - recepta
wrzody
[Poznan] gdzie platnie wykonac KT i/lub MRI?
Dziwne uczucie w klatce piersiowej i nizej.
Dieta przyśpieszająca leczenie/znikanie ran/strupów