jakie wino do deserów?

1. Data: 2005-03-02 15:43:52

Temat: Re: jakie wino do deserów?
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AKS napisał(a):

> No to nie pozostaje mi nic innego jak sprobowac
> tego rozowego szalenstwa ;)
> Choc lekarz kazal mi pic glownie czerwone..

No to musisz różowego więcej ;-)

--
richo

1. Data: 2005-03-02 19:35:39

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>

> Taktaktaktaktak. Byle by bylo schlodzone, a to tym zapominaja
> ludzie

I o tym, że wina różowe szczególnie dobrze smakują latem.

W jakiej temperaturze podawać wino?
Aby w pełni docenić smak wina najlepiej podawać je w określonej
temperaturze. Wino powinno dostarczać uczucia przyjemnego orzeźwienia.
Im wino łagodniejsze, lżejsze, tym powinno być chłodniejsze:
około 6°C - wina likierowe, musujące, białe słodkie i Szampan;
około 10°C - białe wytrawne, różowe i wina lokalne;
około 12°C - czerwone lekkie, wina lokalne;
około 16°C - czerwone mocne;
około 18°C - czerwone eleganckie.

Wina białe wytrawne: ryby, sałatki, małże, ostrygi, skorupiaki,
spaghetti, teryny (rodzaj zapiekanki) z warzyw, żaby.
Wina białe słodkie: aperitif, desery, sery typu Roquefort.
Różowe wytrawne: owoce morza, skorupiaki, ryby, wędliny, białe misa,
drób, lekkie potrawy z warzyw.
Różowe półwytrawne: sery, wędliny, desery.
[Cremants białe lub różowe pije się schłodzone na aperitif lub jako wina
świąteczne. Mogą również towarzyszyć całemu posiłkowi.]
Czerwone lekkie: ryby, wędliny, mięsa, spaghetti, pizza, ser.
Czerwone mocne: czerwone misa, dziczyzna, sery.
Szampan i wina musujące: ryby, skorupiaki, mięsa białe i drób, sery,
desery.
Wina można łączyć również z kuchnią innych kontynentów np. kuchni
Ameryki łacińskiej lub Azji.

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-02 20:58:46

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 02 Mar 2005 15:59:54 +0100, AKS wrote:

> No to nie pozostaje mi nic innego jak sprobowac
> tego rozowego szalenstwa ;)
> Choc lekarz kazal mi pic glownie czerwone..

Spróbój Kagora - deserowe czerwone - słodkie, gęste i mocne z
wyraźnym aromatem czarnych porzeczek. Pije się lekko schłodzone.
Odradzam kupowanie najtańszego rodzaju.

--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "NeoAddix", "Pashazade"

1. Data: 2005-03-03 05:14:07

Od: Gregorius <gregg_removeit@removeme2_student.uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł napisał(a):
> jakie byście polecali wina do deserów ? a może do deserów nie daje się win ?

Tokaj Furmint - nie za słodki, w sam raz do deseru.

GreGG

1. Data: 2005-03-04 00:48:04

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak miło się tym ubzdryngolić. Czardasza po paru kieliszkach można
odtańczyc na stole

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2005-03-04 12:27:37

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakie byście polecali wina do deserów ? a może do deserów nie daje się win
> ?

Kagor moim zdaniem najlepszy mołdawski to ciężkie czerwone słodkie wino
pełne aromatów pycha,
Malaga i Porto zaryzykuję że same w sobie są deserami. A jeżeli łączyć to z
niezbyt słodkimi deserami.

Reńskie lekko musujące, tanie stabilne i smaczne.

Ryby drób i cielęcina
Lubią tylko białe wina.
Zaś pod woły, sarny, wieprze
Jest czerwone wino lepsze
Frukty, deser i łakotki
Lubią tylko wino słodkie
A szampana - wie i kiep
Można podczas, po i przed.

Tomaso

1. Data: 2005-03-04 14:27:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ladny wierszyk ;P

Porto do serow tez

Pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-03-04 17:42:25

Od: Gregorius <gregg_removeit@removeme2_student.uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojti napisał(a):
> A jak miło się tym ubzdryngolić. Czardasza po paru kieliszkach można
> odtańczyc na stole
>
> Pozdrawiam
> Kucharz Amator
> Wojti

Prawdziwego tokaja pozna się po tym, że po upiciu się nim na drugi dzień
nie ma się kaca. Jeśli boli głowa - to na pewno panczowany. Niestety,
większość win zagranicznych rozlewanych w Polsce jest fałszowana,
dlatego polecam kupować TYLKO butelkowane za granicą.

GreGG

udka z indyka i co dalej.....
"Zapaszki" w kuchni.
Co do schabowego po "hawajsku"