jarzębina mini

1. Data: 2000-01-26 22:32:51

Temat: jarzębina mini
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tej samej książce o której pisałem wczoraj (przez złośliwość nie podam
autora i tytułu:-)) znalazłem info dla Krzysztofa Wilka:

Sorbus chamaemespilus - jarząb nieszypułkowy, krzew do 2m (słownie: DWóCH
METRóW) wysokości. Występuje w środkowej Europie w górach. Liście 3-7cm
długości eliptyczne lub jajowate, spodem żółtawozielonkawe, nagie lub
filcowato owłosione, brzegiem ostro piłkowane. Kwiaty różowe, zebrane w
gęste baldachogrona ok.3cm średnicy. Owoce jadalne 5-7mm długości,
pomarańczoczerwone, pokryte ścieralnym kutnerem. Rzadko występuje w Tatrach
na skałach wapiennych.

Czyli mamy jarzębinę, z której możemy wyciągnąć 3m drzewko! i nie trzeba
szczepić na jabłoni, tylko przejechać się zakopianką i trochę pochodzić po
górach.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-27 09:24:57

Temat: Odp: jarzębina mini
Od: "Norbert Pietrzak" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli mamy jarzębinę, z której możemy wyciągnąć 3m drzewko! i nie trzeba
> szczepić na jabłoni, tylko przejechać się zakopianką i trochę pochodzić po
> górach.

Taaa.. tylko lepiej robic to ciemna noca i z super obstawa, bo jak cie
zlapia to zaplacisz wystarczajaco duzo, zeby przez nastepnych kilka lat nie
bylo cie stac na posadzenie stokrotek :)))

Panowie lesnicy i inne sluzby przyrody na podhalu sa mocno przewrazliwione
na tym punkcie.. Wiem, bo mam tam rodzinke.

1. Data: 2000-01-27 13:37:36

Temat: Re: jarzębina mini
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

A juz myslalem ze mam ta sama ksiazke,u mnie Sorbus camaemespilus rosnie do
3 m wysokosci,ale jest mieszaniec Sorbus x hostii ktory rosnie od 0,5 do 2 m
Pozdrawiam,Boguslaw

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-29 05:26:28

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> A juz myslalem ze mam ta sama ksiazke,u mnie Sorbus camaemespilus

opuściłeś literę "chamaemespilus"
A jak może brzmieć dokładne tłumaczenie nazwy? chamae=? mespilus=nieszpułka.
nieszpułkopodobny ?.
Nie chodzi o polską nazwę nieszpułkowy.
>jest mieszaniec Sorbus x hostii ktory rosnie od 0,5 do 2 m

ten to z jakiej książki? W książce u Piotra nie ma tego
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-29 09:59:59

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Uzupelnienie niepelnej wypowiedzi Krzysztofa :-)))
Mespilus = nieszpulka
Literatura: Jean-Denis Godet (drzewa i krzewy)
Sorbus x hostii (Jarzab Hosta)
Jarzab nieszpulkowy tworzy w Alpach i Jurze mieszance z jarzabem Mougeota.
Literatura:Prof.Jurke Grau(drzewa krzewy)
Pozdrawiam,Boguslaw.

1. Data: 2000-01-31 06:10:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> Uzupelnienie niepelnej wypowiedzi Krzysztofa :-)))
> Mespilus = nieszpulka

Przepraszam wszystkich których wprowadziłem w błąd.
Wyjaśniam, że Bogu (Bogusław, krócej) chodzi o małą literę.
W tym przypadku "mespilus" napisałem jako składową nazwy gatunkowej
chamae-mespilus.
W dalszym ciągu interesuje mnie ta część "chamae" a nie mam porządnego
słownika.
Znajdujemy to w: Chamaecyparis, Chamaemelum, Chamaerops ale też
chamaecereus, chamaedrys i wielu innych.

> Literatura: Jean-Denis Godet (drzewa i krzewy)
> Literatura:Prof.Jurke Grau(drzewa krzewy)

Zobacz, jak to tytuły są mało oryginalne. Ja znajduję te same tytuły u
innych autorów (np. Bruno.P.Kremer).

Dzięki podanej przez Ciebie literaturze, wiem teraz z czym powiązać tytuł
"Czekając na Godeta". Chodzi oczywiście o Jean-Denisa.

Zastanawia mnie tez fakt, że tylko nieliczni posiadają zdolność reagowania
na sprawy wymagające zmian. Chodzi mi, o taką jak Twoja, reakcję mogącą być
pożyteczną dla innych.
Krzysiek Koterba mógłby uznać że jeśli pochwali moją stronę to będzie to dla
niego pożyteczniejsze. On uznał. że powinien powiedzieć co mu się nie
podoba.
Piotr Siciarski naraził mi się zwracając uwagę na błąd ortograficzny w
słowie "struż" w quizie. Pomimo, że musi się teraz liczyć z moją wyraźną
niechęcią względem jego osoby, to jednak podjął takie ryzyko.
Dlaczego, niektóre osoby reagują tak dziwnie, zamiast dowcipami zjednywać
sobie otoczenie?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-31 13:17:47

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam'''
Gr.chamae=niski,przyziemny
Literatura Wlodzimierz Seneta. Drzewa i Krzewy Iglaste
Pozdrawiam ,Boguslaw

1. Data: 2000-01-31 22:45:45

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Taaa.. tylko lepiej robic to ciemna noca i z super obstawa, bo jak cie
>zlapia to zaplacisz wystarczajaco duzo, zeby przez nastepnych kilka lat
nie>bylo cie stac na posadzenie stokrotek :)))

Można zebrać nasionka, albo ścichapęk obciąć gałązkę i do kieszonki:-).
Rewidować przy wyjściu nie mają prawa.

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-01 20:31:33

Od: Misiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał:

> Można zebrać nasionka, albo œcichapęk obcišć gałšzkę i do kieszonki:-).
> Rewidować przy wyjœciu nie majš prawa.

Moze sie lecz-jestes chyba kleptomanem. :-(
Misiek

Centrum Ogrodnicze w okolicach Londynu
oleandry
oczko wodne PLINE!!!