RE: Pasja - to brzmi dumnie !?

1. Data: 2000-01-26 05:04:48

Temat: RE: Pasja - to brzmi dumnie !?
Od: b...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chyba wypada tez sie przedstawic. Jestem Basia Plutowska. Pracuje jako
informatyk, ale w internecie stawiam pierwsze kroki. Podsluchuje Was (w
pracy) od okolo 2 miesiecy. Tak jak Ryska oniesmiela mnie troche Wasza
wiedza. Dlatego malo sie odzywam. Chyba nie bedziecie sie o to gniewac?
Jestem typowym mieszczuchem, ale ogrodnictwem interesuje sie od dziecka.
Pielegnowalam kwiaty doniczkowe, uprawialam marchew i rzodkiewki w
przyokiennych skrzynkach, zbieralam na trawniku nasiona trawy, by je hodowac
w domu - w doniczce. Zawsze marzylam o kawalku ziemi do uprawy.
Teraz mamy z mezem dzialke 683 m2 (tj. chyba prawie 7 arow?), z czego 100 m2
zajmuje dom (wciaz jeszcze budowany). Dzialka to wlasciwie gorka, dlatego
porobilsmy tarasy. Mam wiec swoja upragniona ziemie, ale za malo czasu na
jej uprawe. Takze finanse pochlania jeszcze w wiekszosci budowa.
Mamy jednak swoje sukcesy. Ja uprawiam warzywnik (w ubieglym roku mialam
mnostwo ogorkow), moj maz - pomidory w folii. Pieknie kwitly nam dalie, a
pomaranczowy wiciokrzew wzbudzal zazdrosc sasiadow.
Nasz ogrod jeszcze wlasciwie nie jest uksztaltowany. Czytajac Wasze
wypowiedzi dochodze do wniosku, ze musze obejrzec sie za literatura o
projektowaniu ogrodow. Podobalo by mi sie takie skomponowanie roslin, by nie
bylo wyraznego oddzielenia warzywnika od roslin ozdobnych, by nasz ogrod byl
piekny w kazdym miejscu. Chcialabym na przyszlym trawniku przed domem
posadzic krokusy i polne stokrotki.
A co do tesknoty za wiosna, to mimo sniegu i mrozu, juz sie ciesze, ze ONA
sie zbliza. Mnie wystarczy zapach wiosennej ziemi i odrobina slonca, bym
byla szczesliwa. Wtedy kazda wolna chwile spedzam w ogrodzie.
Pozdrawiam Was wszystkich
Basia Plutowska
--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-26 07:06:32

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@b...pl wrote:
> Chyba wypada tez sie przedstawic. Jestem Basia Plutowska. Pracuje jako

Czesc! Tez serdecznie Cie witam :-)

> [...] Podsluchuje Was (w
> pracy) od okolo 2 miesiecy.

Raczej podczytujesz :-)

> Tak jak Ryska oniesmiela mnie troche Wasza
> wiedza. Dlatego malo sie odzywam. Chyba nie bedziecie sie o to gniewac?

A wlasnie, ze tak. Wsciekly jestem na wszystkich tych, co szczerze
interesuja sie ogrodami, maja na pewno wiele watpliwosci, pytan, a z
powodu jakiejs niesmialosci wcale, albo bardzo rzadko, sie odzywaja.
Wiedza niejednego peelrecogrodnika jest mniejsza od niejednego z
podgladaczy, ale przeciez "kto pyta nie bladzi". A tutaj dodatkowo byc
moze przez swoje pytania mozna uchronic przed zbladzeniem kogos innego.
Sam chetnie czytam odpowiedzi na cudze pytania i wiele z nich korzystam.
Gdyby to tak Misiek byl oniesmielony ... dlatego mam zal do podgladaczy.
Pozwalacie ... eeech ...

Co do dalszej czesci Twojego listu, to pewnie wypowiedza sie ci z duza
wiedza, ale chce tylko powiedziec, ze mam troche ksiazek ogrodniczych i
czasopism, ale o projektowaniu ogrodow w zasadzie nic. Tylko podpatruje
zdjecia w ksiazkach, ktore mam, w czasopismach, zdjecia w folderach, w
internecie, podpytuje troche i na tej podstawie, ze powoli ksztaltuje mi
sie wiedza na temat tego co chce miec w ogrodzie (jakie rosliny) i co
juz rosnie, to do nich zostanie dopasowany ogolny zarys ogrodu. A potem
znowu bede podpatrywac, przerabiac, dosadzac ...

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-26 08:07:07

Temat: Odp: Pasja - to brzmi dumnie !?
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@g...newsgate.pl...
Mnie wystrczy zapach wiosennej ziemi i odrobina slonca, bym
> byla szczesliwa. Wtedy kazda wolna chwile spedzam w ogrodzie.

Tutaj, Misiek, masz kolejnego snoba na liście.
Wiem, ze w tych słowach nie dopatrzysz się niczego radosnego.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-26 12:36:30

Od: "Norbert Pietrzak" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracy) od okolo 2 miesiecy. Tak jak Ryska oniesmiela mnie troche Wasza
> wiedza. Dlatego malo sie odzywam. Chyba nie bedziecie sie o to gniewac?

Ja nie :)) Ja podczytywalem ta grupe caly jeden dzien. Jestem
marketingowcem, zajmuje sie wdrazaniem produktow
e-commerce (troche pokrewne Tobie ), a ogrodkiem zajmuje sie raczej
obserwacyjnie... patrze na to co robia moi rodzice na niedawno zakupionej
dzialce i szczerze sie obsmiewam.... bo komiczne sa efekty. Ale nie przez
zlosliwosc.. poczatki zawsze sa trudne. Takie podgladactwo prowadzi do
uzaleznien i ja zaczalem od slonecznikow.. bo mi sie po prostu bardzo
podobaja (BTW czy ktos moze mi powiedziec co sie robi z lodygami po obcieciu
glowki? Do ogniska?), i pewnie na tym sie nie skonczy... wspanialy relaks.

> Nasz ogrod jeszcze wlasciwie nie jest uksztaltowany.

Moj wcale. Byl w tamtym roku zaczatek.. ale i tak teraz wszystko bylo
zaorane.... przygotowywujemy sie w tym roku do budowy domu.

> A co do tesknoty za wiosna, to mimo sniegu i mrozu, juz sie ciesze, ze ONA
> sie zbliza. Mnie wystarczy zapach wiosennej ziemi i odrobina slonca, bym
> byla szczesliwa. Wtedy kazda wolna chwile spedzam w ogrodzie.

Pewnie nie tylko Ty. Ja jezdze na dzialke nawet teraz.. kawalek slonka i juz
mnie nie ma w miescie :)))

Pozdrawiam,

Norek.

1. Data: 2000-01-26 22:20:37

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Podobalo by mi sie takie skomponowanie roslin, by nie
>bylo wyraznego oddzielenia warzywnika od roslin ozdobnych, by nasz ogrod
byl>piekny w kazdym miejscu.

Mnie też się podoba, a nawet mojej żonie się spodobały przykłady ze
styczniowych "Ogrodów, ogródków, zieleńców" (moja żonka poza mnogością
zalet, ma awersję do warzywniaków niestety dla mnie:-).
Jeśli nie masz to podrzucę skany (napisz), oczywście nie namawiam do
xerowania pomysłów, ale można trochę podejrzeć (krakowiacy mówią:
"podglądnąć":-)
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-27 00:10:49

Od: Misiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisał:

> Gdyby to tak Misiek byl oniesmielony ... dlatego mam zal do podgladaczy.
> Pozwalacie ... eeech ...

Dlaczego nie rozwinoles tej mysli do konca?
Pozdrawiam.
Misiek

koty
Calycanthus raz jeszcze