jeszcze o wojnie

1. Data: 2003-03-14 23:31:39

Temat: jeszcze o wojnie
Od: "adam.n" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwracam się jeszcze raz do osób które decydują po każdej ze stron,ponieważ
wiem ze ze swoą kobietą prześliśmy przez piekło,ale jeszcze nie jest tak jak
być powinno, amerykanom radzę przyjrzeć się soim banknotom,muzułmanom
przeczytać 109 surę koranu(szczególnie punkt 6),a panu Karolowi zasanowićsię
nad sprawą celibatu..Jak wiecie wszyscy chcą normalnnie żyć,gdyż ofiar za
wiarę było aż pod dostaskiem
Adam

1. Data: 2003-03-15 00:10:10

Temat: Odp: jeszcze o wojnie
Od: "ziutecznik" <z...@g...bezspamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik adam.n <a...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4to15$91p$...@a...news.tpi.pl...

> Zwracam się jeszcze raz do osób które decydują po każdej ze stron

po mojej stronie
zadecydowałem

1. Data: 2003-03-15 07:02:19

Temat: Re: jeszcze o wojnie
Od: "adam.n" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radzę przeczytać 6 przykazanie według ewangeli według św.Mateusza.

każdy kto oddala swoją żonę naraża ją na cudzołustwo.
Adam

1. Data: 2003-03-15 09:14:49

Temat: Kto zdradzil
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

KTO ZDRADZIL

Nawet dobrze juz nie wiem, o co poszlo. Polak mieszkajacy
w Kanadzie kategorycznie sie wypowiedzial, ze Polacy nie
powinni wcale lub bardzo ostroznie handlowac z obcokrajowcami.
Jak to?! - krzyknieto - Pan sam sobie siedzisz z tylkiem za
granica, a nam bedziesz zabranial kontaktow gospodarczych z
obcym kapitalem?! Ci, co opuscili kraj sa zdrajcami, niech nam
teraz nie dyktuja, co dla naszego kraju jest pozadane i
korzystne. Zdrada, panowie! Emigracja nam bruzdzi! - zawolal
ktos histerycznie. Zrobilo sie glosno i bardzo niemilo.

Sama nie wypowiadalam sie na temat handlu zagranicznego
Polski, ale faktem jest, ze od dwudziestu dwu lat siedze z
tylkiem we Francji. To oskarzenie przez rodaka: "emigrant -
zdrajca" dzgnelo mnie dosyc ostro. Bylo jak policzek, ktorego
nie chcialam czy moze nawet nie moglam zostawic bez odpowiedzi.

Mnie nie obchodzi, co Polak w kraju sprzedaje czy kupuje,
jak nie zyczylabym sobie, aby ktokolwiek z zewnatrz wtracal sie
w moje wolne zyciowe wybory. Od kiedy jestem naturalizowana we
Francji, swiadomie nie biore udzialu w zadnych polskich
glosowaniach obywatelskich. Uwazam po prostu, ze od
rzeczywistych realiow kraju odeszlam juz tak daleko, ze nie
powinnam - nie moge - czynnie sie opowiadac o ksztalcie jego
przyszlosci.

Sa jednak polscy emigranci, ktorzy zawziecie dyskutuja o
aktualnych problemach kraju. Widocznie dobro Polski wciaz lezy
im na watrobie. Czy jest w tym cos dziwnego albo szkodliwego?
Chyba nie, wprost przeciwnie! Moze mieszkajac w innych krajach,
widza pewne rzeczy z korzystnym dystansem i w szerszej
perspektywie? Dlaczego przynajmniej nie wysluchac ich opinii, a
moze i rozwazyc? Glos internetowych dyskutantow nie ma jeszcze
przeciez mocy obowiazujacej uchwaly? ;-)

To takie banalne i plytkie, i niesprawiedliwe nazywanie
zdrajcami ludzi, ktorzy z takich czy innych racji zmuszeni byli
opuscic rodzine, kraj swoich ojcow, by rozpoczynac na zupelnie
obcej ziemi, zaczynajac najczesciej od zera, emigracyjne zycie.
Czy to przemawia w ten sposob ludzka nieswiadomosc, glupota
albo moze po prostu nieuzasadniona, bezpodstawna zazdrosc?

Nie wierzysz, ze bylo trudno i zle, watpisz, ze gros
emigrantow przeszlo przez swoja gehenne, jestes przekonany, ze
zycie na emigracji to pojscie na latwizne i wygodnicki wybor
plawienia sie w mannej spadajacej z nieba? Rodaku, malostkowy i
zawistny, sprobuj sam tego niby latwego chleba, udowodnij sobie
i innym, ze jestes zdolny do wyrzeczen, zyciowych zmagan i
wytrwalosci. Jak sie juz sprawdzisz, potem pogadamy.

Czy ja zdradzilam ojczyzne? A moze powinno sie odwrocic to
pytanie? Czy to nie w jakis sposob ta ojczyzna zniewolona
paranoidalnym systemem, jesli juz nie zdradzila (w koncu to
dosc mocne slowo), to fatalnie i okrutnie zawiodla swoich
ziomkow? Gdyby nie to, nie byloby tej calej wielotysiecznej
rzeszy "uchodzcow" z samych chociazby lat osiemdziesiatych?
Szukac winnego, oskarzac o zdrade? Wysoka cene zaplacili
wszyscy Polacy za taki, a nie inny polityczno - gospodarczy
obraz swego kraju. "Wierni" dostali lupnia dlugoletnia
autentyczna nedza i stanem wojennym, "uciekinierzy" zaplacili
hazardowym ryzykiem, czesto upokorzeniem, czesto bolesnym
rozczarowaniem.

Polska sie odrodzila, zyjacy w niej Polacy maja przed soba
chyba prawdziwie wspaniala, otwierajaca sie szanse. A ja za
moja decyzje o emigracji, decyzje - wyrok place po dzis dzien.
Wspomnieniem Ojca, ktory zmarl w takim ode mnie oddaleniu,
ciaglym niepokojem o Matke, skazana na samotna starosc, choc
powinna byc przy corce i Swych wnukach, zaczynaniem zawodowej
kariery od punktu wyjscia, itp., itd. Jest troche tych oplat.
Bardzo, bardzo wysoka jest cena emigracji. Place ja i nikogo
nie oskarzam. Nie radze tez jednak nikomu mnie oskarzac, a juz
na pewno - o jakakolwiek zdrade.

Magdalena Nawrocka
www.geocities.com/magdanawrocka

1. Data: 2003-03-15 09:24:21

Od: "ziutecznik" <z...@g...bezspamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik adam.n <a...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4uii5$9mg$...@a...news.tpi.pl...

> każdy kto oddala swoją żonę naraża ją na cudzołustwo.

każdy kto oddala adama jest błogosławiony po wieki wieków ament

1. Data: 2003-03-15 09:27:38

Temat: Chora baza
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

CHORA BAZA

"Baza tworzy nadbudowe. Czy chora nadbudowa powstaje na
chorej bazie?"
- Pawel Hofman

Tak jest na pewno. Licza sie podwaliny, fundamenty. Nie moze
stanac stabilny, okazaly gmach tam, gdzie fundamenty sa slabe. Na
chorej bazie stanie chora nadbudowa. Znamy takie przypadki z
historii. Komunizm byl z gruntu wypaczony. Patrz konsekwencje,
jakie spowodowal. Co najmniej dwa pokolenia padly jego ofiara.
Rezim komunistyczny byl straszny, niepowtarzalny, okrutny. Chora
baza i chora nadbudowa.

Nigdy wiecej wypaczonych podwalin. Nigdy wiecej
komunistycznej teorii poznania. Nigdy wiecej zamordyzmu, rezimu.
Zeby nie wiem, w imie jakich idealow. Komunisci sa jeszcze
wszedzie. Za nic nie wolno dopuszczac ich do wladzy.

1. Data: 2003-03-15 12:20:05

Temat: Re: Chora baza
Od: "adam.n" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Nawrocka" <m...@w...fr> wrote in message
jupiter...
> [...]
> Zeby nie wiem, w imie jakich idealow. Komunisci sa jeszcze
> wszedzie. Za nic nie wolno dopuszczac ich do wladzy.

Komunizm to przecież też pewna forma nowoczesnej religji,której podstawowym
błędem było odrzucenie wszystkich religiji(oderwanie sie od korzeni ,czyli
cierpienia przodków),faszyzm był odrazu skazany na porażke gdyż uważałał
tylko swój naród,Ameryka(demokracja) też jeżeli nie wystopuje poprostu
padnie ,problem w tym że obecnie poszczególne strony konfliktu mają do
dyspozycji taką broń o której nikomu się jeszcze nie śniło(jeżeli ktoś
wypuści zarazki na które nikt nie wymiślił lekarstw i tak wszyscy poprostu
zginą).Czy dłuigo jeszcze muszę być schizofrenikiem,poprostu musiałem
przestrzec.
Och Karol!!
Daj przykład,ta choroba nie ma sensu.
Adam

dyspanseryjność
Scenariusze gier negocjacyjnych
TAT TEST APERCEPCJI TEMATYCZNEJ-KUPIE-POZYCZ E_PILNE!!!!
pieprzony szowinista
Kryzys męskości w kulturze współczesnej