jeż w ogrodzie

1. Data: 2002-03-22 10:51:42

Temat: jeż w ogrodzie
Od: "wan" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, uświadomcie laika ogrodniczego:
1. Czy prawdą jest, że jeże zwalczają niektóre szkodniki i jakie?
2. Jeśli tak, to jak zdobyć jeża - polowanie czy zakup i gdzie?
3. Czy jeż nie ucieknie wystraszony odgłosami kosiarki spalinowej?

Dziękuję za zainteresowanie i liczę na odpowiedź
wan

2. Data: 2002-03-22 11:36:39

Temat: Re: jeż w ogrodzie
Od: "Artur \"Dziadek\" M." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. Jeśli tak, to jak zdobyć jeża - polowanie czy zakup i gdzie?

:-))))))))
dobre :-)

prawie poplakalem sie ze smiechu :-)
No coz, dzisiaj piatek.....

Pozdrawiam,
Artur

3. Data: 2002-03-22 12:22:51

Temat: Odp: jeż w ogrodzie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur "Dziadek" M." <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7f4pg$ing$1@news.onet.pl...

> :-))))))))
> dobre :-)
>
> prawie poplakalem sie ze smiechu :-)
> No coz, dzisiaj piatek.....

Jeże się tajemniczo "pojawiają" zame w sprzyjających okolicznościach. Nawet
w centrum przemysłowego miasta. Wystarcza lekko zaniedbany ogród.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-03-22 14:06:43

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> writes:

> Jeże się tajemniczo "pojawiają" zame w sprzyjających
> okolicznościach. Nawet w centrum przemysłowego miasta. Wystarcza
> lekko zaniedbany ogród.

W Warszawie w niektorych dzielnicach widuje sie jeze nawet na ulicy.

Ale na dacze pod Ciechanowem zaden jez mi jeszcze nie przyszedl.

MJ

5. Data: 2002-03-22 15:22:14

Od: "wan" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Dziadkowi i Basi i Michałowi.
Miło mi, że Dziadek się uśmiał, niech mu będzie na zdrowie.
Liczę, że ktoś jeszcze coś dorzuci.

wan

6. Data: 2002-03-22 16:51:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> W Warszawie w niektorych dzielnicach widuje sie jeze nawet na ulicy.

Rozjechane?

> Ale na dacze pod Ciechanowem zaden jez mi jeszcze nie przyszedl.

Może trochę fermentujących jabłek rozłóż gdzieś w rogu... Powinne się
skusić. Dawno temu widziałem takiego jeża, który się obżarł (opił) i
lekko podchmielony wracał posapując...

Pozdrawiam,
Grzesiek

7. Data: 2002-03-22 18:53:02

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wan" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Dziękuję Dziadkowi i Basi i Michałowi.
> Miło mi, że Dziadek się uśmiał, niech mu będzie na zdrowie.
> Liczę, że ktoś jeszcze coś dorzuci.

No - są pod ochroną .
Mają niesamowitą ilość pcheł .
Raczej płochliwe .
Pożyteczne .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

8. Data: 2002-03-22 23:00:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> writes:

> Rozjechane?

Osobiscie widzialem na Saskiej Kepie biegnacego z pofukiwaniem.

MJ

9. Data: 2002-03-22 23:52:10

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:a7fner$32k$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

> Rozjechane?

> Może trochę fermentujących jabłek rozłóż gdzieś w rogu... Powinne się
> skusić. Dawno temu widziałem takiego jeża, który się obżarł (opił) i
> lekko podchmielony wracał posapując...

Chyba podśpiewując ? ;-)

10. Data: 2002-03-23 15:18:23

Od: "ADak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś tu napisał " same się pojawiają () wystarczy lekko zaniedbany ogród".
Jest w tym trochę racji, ale nie chodzi o zaniedbanie.
Jeż lubi bytować w czasie dnia w zaroślach. Najlepiej jak są to krzewy
niskopienne rosnące w dużych kępach.
Znajduje w nich schronienie w czasie dnia i miejsca do budowy gniazd, a nocą
wychodzi na żer. Jest pożyteczny bo łapie i zjada różnego rodzaju owady i
podobno nornice, myszy, ślimaki ale między innymi dżdżownice.

> [...]
> 3. Czy jeż nie ucieknie wystraszony odgłosami kosiarki spalinowej?
>
> Dziękuję za zainteresowanie i liczę na odpowiedź

zrobienie łąki
PD: kwasna ziemia?
PD: czego brakuje roślinkom
PD: Oczko wodne