karkówka wołowa z grilla

1. Data: 2007-07-12 13:41:13

Temat: karkówka wołowa z grilla
Od: kaja <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem na diecie niskocholesterolowej w związku z tym musiałam się
pożegnać z karkówką wieprzową. Chciałam robić w ten sam sposób wołową,
jednak 2 próby wykazały, że wychodzi żylasta, ciężko się kroi (o ile
wogóle), ciężko się gryzie. Co można zrobić, żeby taka nie była? Jakoś
inaczej przygotować mięso? Czy po prostu wołowina nie nadaje się na taką
potrawę? :/

--
Pozdro
KAJA

2. Data: 2007-07-12 13:44:55

Temat: Re: karkówka wołowa z grilla
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kaja" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
> wogóle), ciężko się gryzie. Co można zrobić, żeby taka nie była? Jakoś
> inaczej przygotować mięso? Czy po prostu wołowina nie nadaje się na taką

Zabejcować.

3. Data: 2007-07-12 14:51:06

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

kaja wrote:

> [...]
> wogóle), ciężko się gryzie. Co można zrobić, żeby taka nie była? Jakoś
> inaczej przygotować mięso? Czy po prostu wołowina nie nadaje się na taką

Może to stary wół był? Serio. Kiepska wołowina jest twarda. Spróbuj może
cielęcinę albo tę swoją wołowinę pwoli duś zamiast szybko smażyć.

PWZ

4. Data: 2007-07-12 19:57:17

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam musisz mieso skruszyć
Weż tłuczek do mięsa i mięso solidnie obij
Albo najlepiej potraktuj kruszarką do mięsa
PozdrawiamJULIUSZ

5. Data: 2007-07-12 21:46:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 12 juillet 2007 ŕ 21:57:17, dans <f7610s$cu3$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Witam musisz mieso skruszyć
> Weż tłuczek do mięsa i mięso solidnie obij
> Albo najlepiej potraktuj kruszarką do mięsa
> PozdrawiamJULIUSZ

A moze zamiast tluc lub kruszyc wystarczy maszynka do miesa, Juliuszu?

Zauwaz ze wtedy nawet wlasciwie wolowiny nie potrzeba...

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

6. Data: 2007-07-13 07:56:00

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

kaja wrote:
(...)
> Czy po prostu wołowina nie nadaje się na taką
> potrawę? :/

Nadaje się, ale polędwica, rostbef, może i ligawa (nie próbowałam).

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2007-07-13 08:19:38

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:f7610s$cu3$1@news.onet.pl...
> Witam musisz mieso skruszyć
> Weż tłuczek do mięsa i mięso solidnie obij
> Albo najlepiej potraktuj kruszarką do mięsa
> PozdrawiamJULIUSZ

Tluc wolowine???
a pewnie jeszcze poledwice wolowa...
Barbazynstwo !!!

8. Data: 2007-07-13 09:02:30

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
> [...]
Polędwicę - barbarzyństwo, pozostałą - jak najbardziej tak
Pozdrawiam - Agnieszka

9. Data: 2007-07-13 10:32:09

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> może i ligawa (nie próbowałam).

Ligawa jest moim ulubionym mięsem na "pieczeń duszoną". Trzeba ją tylko
albo zamarynować/zabejcować, albo po prostu stłuc dobrze (ja robię to
krawędzią masywnej drewnianej deski do krojenia - rozkład sił jest
optymalny), a potem duszę 3=4 godziny na minimalnym ogniu, z warzywami
jak na rosół plus nieco więcej cebuli i troszkę czosnku, uzupełniając
sos wodą. Potem zagęszczam ten sos mąką, ale delikatnie, żeby pozostał
lejący, cedzę go i voila!
PS. Mięso kroję w równiutkie centymetrowe plastry - pieknie wyglada na
półmisku. Do krojenia mam taki przyrząd - jakby podwójny wielozębny
widelec-szczypce, którym łapie się mięso i prowadząc nóż między zębami
szczypiec pięknie się kroi. Naprawde polecam ten wynalazek.

--

XL wiosenna :-)

"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

MP3,AVI,DIVX,MPEG,SOFT = www.GEGEREKA.com
MP3,AVI,DIVX,MPEG,SOFT = www.GEGEREKA.com
Ośmiornica
Jak zrobic dobre "nozki z kurczaka"