kasztan jadalny

1. Data: 2003-11-06 19:16:06

Temat: kasztan jadalny
Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów. Jestem stałą czytelniczką od
ubiegłego lata, często korzystam z Waszych rad, bardzo je sobie cenię. Od
kilku lat posiadam ogród (ok. 50 ar), wspólnie z rodziną go zagospodarowuję,
wsadzając co jakiś czas jakieś ciekawe rośliny. Niedawno dostałam kilka
owoców kasztana jadalnego i w związku z tym mam pytanie, oczywiście jeżeli
można, kiedy posadzić do ziemi i gdzie (doniczka, czy też od razu do
gruntu).
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Julita

2. Data: 2003-11-06 19:54:52

Temat: Re: kasztan jadalny
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owoców kasztana jadalnego i w związku z tym mam pytanie, oczywiście jeżeli
> można, kiedy posadzić do ziemi i gdzie (doniczka, czy też od razu do

Witajże dzieweczko !

Posadź do doniczki.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-11-06 20:43:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-11-06 21:28:29

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> jak najpredzej wsadz je do ziemi
> a jak masz kilka to wsadz polowe do ziemi
> [...]

Dzięki serdeczne za rady , tak myślałam aby część wsadzić w doniczki, a
resztę w grunt, ale wolałam zapytać fachowców. Ja ciągle jeszcze szukam,
pytam bo kto pyta to podobno nie błądzi.
w sobotę jadę na moją wieś, to zrobię porządek z tymi kasztanami.
Jeszcze jedno pytanie, jak można, te doniczki trzymać w pomieszczeniu, czy
mam trochę poeksperymentować. Kolega orzechy włoskie trzymał przez zimę w
piwnicy i mu elegancko wyszły, a w moim ogrodzie to same rosną gdzie chcą (w
tym roku chyba 4 sztuki wyrosły)
Jeszcze raz wielkie dzięki, pytań mam ciągle dużo, ale nie miałam do tej
pory śmiałości, myślę że kiedyś się rozkręcę
pozdrowienia i miłego dzionka Wam życzę

Julita

5. Data: 2003-11-07 08:13:36

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam u siebie 2 ubiegloroczne siewki kasztana jadalnego
> przywiezionego z Francji ale wiosna jade do plantacji
> w ktorej kupie i sam sobie wykopie sadzonki
> ktore w tym roku juz owocowaly

A ta szkółka to pewnie nie w Polsce. Gdyby jednak gdzieś u nas, to bardzo
proszę o namiary.
Ja mam ich sporo, ale z nasion (kilkuletnie kurduple,chociaż ostatniej
zimy,prawie bez okrycia pięknie przeżyły), a te podobno dają marne owoce. Te
większe, tzw.marony muszą być rozmnażane inaczej. I właśnie na te lepsze mam
ochotę.
Paweł L.

6. Data: 2003-11-07 13:47:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Te
> większe, tzw.marony muszą być rozmnażane inaczej. I właśnie na te lepsze
:)

jest to PPHU "Klon"
67- 100 Nowa Sol
ul.Mlynarska 3
tel.068 3870635
:)

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

7. Data: 2003-11-07 14:34:50

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję i pozdrawiam.
Paweł L.

8. Data: 2003-11-07 14:51:38

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A ta szkółka to pewnie nie w Polsce. Gdyby jednak gdzieś u nas, to bardzo

> jest to PPHU "Klon"
> 67- 100 Nowa Sol
> ul.Mlynarska 3
> tel.068 3870635
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
> >
> Zaraz, zaraz toż to 5 minut od mojego domu, czy tam dostanę marona. Nie
widziałam tam czegoś takiego ostatnio. Chyba pójdę za chwilę i sprawdzę.
A tak nawiasem mówiąc, to kolega z okolic Nowej Soli
pozdrawiam zdziwiona -Julita

9. Data: 2003-11-07 15:27:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> widziałam tam czegoś takiego ostatnio. Chyba pójdę za chwilę i sprawdzę.
:))
firme te namierzylem na Polagrze
juz w ubr roku
mieli o polowe tansze kasztany jadalne niz w Poznaniu
:)
w tym roku na Polagrze mieli kilka sadzonek z zawiazanymi juz owocami
i cena sadzonek byla porownywalna z ta z ubr roku
:)

> A tak nawiasem mówiąc, to kolega z okolic Nowej Soli
> pozdrawiam zdziwiona -Julita
:))))
prawie bo tak ze 60 kilometrow
mieszkam w Buku kolo Poznania
a do Nowej soli po te kasztany wybieram sie wiosna
i nie wykup mi ich wszystkich
:)

10. Data: 2003-11-07 16:06:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a) w wiadomości: ...
> PosadĄ do doniczki.

A doniczke zadoluj w ogrodzie. Stratyfikacja dobrze mu zrobi, a doniczka
uchroni go (mam nadzieje) przed gryzoniami.
Wlasnie w ten sposob posadzilem kasztany w tym roku. Zobaczymy jak
wykielkuja. Nasiona te pochodza z rodzimej produkcji i sa tym cenniejsze dla
mnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

ligustra-czy sadzić