kluseczki Maklowicza

1. Data: 2001-03-12 17:21:15

Temat: kluseczki Maklowicza
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedziele Maklowicz pokazywal jakies wloskie kluseczki (PISAREI?)-
zapisalam sobie przepis, zrobilam dzis - wyszlo paskudztwo. Czy ktos moze
probowal? Coraz mniej juz wierze w tego Maklowicza... :-(
--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-03-13 11:12:35

Temat: Re: kluseczki Maklowicza
Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Agnes wrote:

> W niedziele Maklowicz pokazywal jakies wloskie kluseczki (PISAREI?)-
> zapisalam sobie przepis, zrobilam dzis - wyszlo paskudztwo. Czy ktos moze
> probowal? Coraz mniej juz wierze w tego Maklowicza... :-(

ale on tylko pokazal, jak to robia te panie we wloskiej knajpie...
To byl oryginalny wloski przepis, nie wymysl Maklowicza...
--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-03-13 11:30:32

Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale on tylko pokazal, jak to robia te panie we wloskiej knajpie...
> To byl oryginalny wloski przepis, nie wymysl Maklowicza...

Zgoda, ale proporcje i skladniki chyba nie byly dostosowane do naszych
warunkow.

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-03-13 14:34:39

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Agnes wrote:

> Zgoda, ale proporcje i skladniki chyba nie byly dostosowane do naszych
> warunkow.

ale tam chyba byla tylko bulka tarta, maka i jajko?????
--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-03-14 06:57:45

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Anna <a...@r...fm> wrote:

> ale tam chyba byla tylko bulka tarta, maka i jajko?????

Pamietajmy, ze wloska maka to co innego niz mozna dostac w naszych
sklepach. Pamietac o tym nalezy tez, gdy robimy inne wloskie potrawy.
Prawdopodobnie tez wloskie gospodynie wyrabiaja takie ciasto dosc dlugo.

Programu nie ogladalem, pisarei nie robilem, dysponuje natomiast
nastepujacym, autentycznie wloskim przepisem:

370 g maki (ja bym uzyl krupczatki?)
20 g suchej bulki namoczonej i odcisnietej
sol
lyzka wazowa wody

wymieszac na stolnicy wodelcem i starannie wygniesc ciasto. Formowac z
niego waleczki o srednicy nieco ponad 1/2 cm, pociac je na centymetrowe
plastry i palcami formowac muszelki. Gotowac w duzej ilosci osolonej
wody, odcedzic, gdy wyplyna.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-15 20:43:26

Od: "Popi" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkowicie sie nie zgadzam, uważam ze Makłowicz jest OK, promuje ciekawe
zakatki Polski plus gotowanie jest naprawde ok (pare rzeczy robilem i byly
spoko). Jedynym jego minusem jest to ze troche nasladyje Keitha Floyda, ale
coz ...........
serd pozdr

Popi

Użytkownik Agnes <v...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98j0f2$gnm$...@s...silesia.pik-net.pl...

1. Data: 2001-03-15 21:53:21

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> Anna <a...@r...fm> wrote:
(ciach)

> [...]
>
> Programu nie ogladalem, pisarei nie robilem, dysponuje natomiast
> nastepujacym, autentycznie wloskim przepisem:

Czy to czasem nie sa orecchiette?
Mnie pisarei sie udaly, wyszly smaczne i bardzo jedrne, ale faktycznie dosyc
dlugo je wyrabialam. Sos tez wyszdl bardzo smaczny, probowalam tez w wersji
z pesto + oczywiscie grana padano. Goraco polecam.

Kasia L.

1. Data: 2001-03-16 06:14:30

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Kasia L. <l...@p...onet.pl> wrote:

> Czy to czasem nie sa orecchiette?

orecchiette to makaron w ksztalcie uszek. Pisarei nie sa robione z
ciasta makaronowego.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-16 12:40:45

Od: "Popi" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie robi ten sos grana padano ???
Mozesz rabek tajemnicy zdradzic ?
pozdr
Popi

Użytkownik Kasia L. <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98rdua$57u$...@i...cyf-kr.edu.pl...

1. Data: 2001-03-17 21:10:56

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Popi" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Jak sie robi ten sos grana padano ???
> Mozesz rabek tajemnicy zdradzic ?
> pozdr
> Popi

Grana padano to wloski ser podobny do parmezanu ale bardziej lagodny, mozna
go dostac w duzych sklepach:) Przepraszam, jesli wyrazilam sie niezbyt
jasno, chodzilo o to, ze wymieszalam kluseczki z pesto a potem posypalam
owym serem (swiezo startym). Zachecam Cie do wyprobowania pisarei w obu
wersjach naprawde warto.

Kasia L.

RE: w sprawie ciasta bananowego Magdy Basset
RE: Ciasto z wisniami Magdaleny W.
fircyk?
poprawka
Lasagne