kokos

1. Data: 2000-02-12 09:16:13

Temat: Re: kokos
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Gosia <g...@p...fm> wrote:

> Dziekuje za odpowiedz. A czy znasz moze jakies przepisiki z jego
> zastosowaniem (na te sosy)? Bylabym wdzieczna...

Najpierw pewne wyjasnienie. Scisle biorac, to plyn zawarty w kokosie,
to woda kokosowa, chociaz czesto nazywa sie go mleczkiem. Mleczko
kokosowe natomiast, to plyn otrzymany przez przelewanie goracej wody
przez zmielony miazsz. Do curry uzywamy raczej mleczka w tym drugim
znaczeniu, mozna je sprobowac zrobic samemu, ale latwiej kupic gotowe w
sklepach z azjatyckimi produktami.

Curry z kurczaka:

Na sklarowanym masle obsmazamy krotko kawalki podzielonego kurczaka.
Nastepnie na tym samym tluszczu podsmazamy 2 posiekane cebule, 100 g.
posiekanej szynki i 2 jablka, tez posiekane, z dodatkiem zgniecionego
czosnku. KIedy gotowe, solimy, wrzucamy z powrotem kurczaka i dusimy, az
zmieknie. Dodajemy 2 lyzeczki przyprawy curry, 2 obrane pomidory bez
pestek. Wlewamy szklanke mleka kokosowego. Dusimy jeszcze ok, 1/2 godz.
az sos osiagnie pozadana gestosc. Dodajemy kilka kropel cytryny.

Podobnych przepisow na curry z roznych mies jest wiele i mysle. ze mozna
tu eksperymentowac.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-12 20:34:17

Temat: Re: Odp: Re: kokos
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Kalinowska" <k...@p...com> napisał(a):

>Użytkownik Gosia <g...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
>sał:a...@4...com...

>gika
>byly

>Proponuję mleczko zużyć do zrobienia pysznej PinaColady.
>Miąższ albo zjeść,albo zetrzeć na wiórki i ususzyć.
>Gośka

A co to PinaColada?

Gosia

1. Data: 2000-02-13 08:20:17

Temat: Re: Re: kokos
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

w...@t...com.pl (Wladyslaw) napisał(a):

> [...]
>az sos osiagnie pozadana gestosc. Dodajemy kilka kropel cytryny.
>
>Podobnych przepisow na curry z roznych mies jest wiele i mysle. ze mozna

Dzieki!

Gosia

1. Data: 2000-02-18 09:18:37

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Feb 2000 21:34:17 +0100, Gosia <g...@p...fm> wrote:

>"Gosia Kalinowska" <k...@p...com> napisał(a):
>
>A co to PinaColada?
http://www.kuchnia.3miasto.pl/40_3529.htm i kolejne przepisy
http://www.kuchnia.3miasto.pl/41_5077.htm
Smacznego

Mariusz Marczak
Merlin

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-02-20 18:04:04

Od: Iwona Maszczyńska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek(Lechu) Marmon" wrote:

> Chyba nie mam pomyslow. Po doswiadczeniach ze zjelczalym kokosem
> traktowalismy je wylacznie jako dekoracje. Natomiast ten jeden co byl
> pyszny zostal praktycznie na pniu zjedzony w kawalkach :-)))) To byla
> uczta. Bylo super.

Dobry kokos nie jest zły. Tylko potrzebna jest siekiera :-))))))))
Iwona

1. Data: 2000-02-21 15:54:53

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Iwona =?iso-8859-2?Q?Maszczy=F1ska?= <m...@b...pl> wrote:

>Dobry kokos nie jest zły. Tylko potrzebna jest siekiera :-))))))))
> Iwona

Moj Ojciec przecial go pila.

Lechu

Jadę do Opola ( trochę off )
Slimaki i...
Pomocy - kuchenki.
placek ?nazywam energetyczny zapychacz :-)
watrobka raz jeszcze