kolacja

1. Data: 2004-09-05 07:16:39

Temat: kolacja
Od: "Qba" <q...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Prośba o przepis na jakąś kolacje która mam sam przygotowac na romantyczny
wieczór ( bedę sie oświadczał :) ) Musi byc mało skomplikowane bo nie wiele
potrafie zrobić przy kuchni. No i przydały by sie ciekawe pomysły na
przystrojenie stołu
Dziękuję wszystkim - kiedys mi bardzo pomogliście podając przepis na kraby
były pychotka- więc liczę na Was i tym razem:)

1. Data: 2004-09-08 07:55:02

Temat: Re: kolacja
Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Prośba o przepis na jakąś kolacje która mam sam przygotowac na romantyczny
> wieczór ( bedę sie oświadczał :) ) Musi byc mało skomplikowane bo nie

Gratuluje z calego serca!
Jesli ma nie byc skomplkowane, a Twoje umiejetnosci nie sa zbyt duze lepiej
nie ryzykoj wpadki w tak waznym dla Ciebie momencie. Zawsze mozesz sam
zrobic jakas przystawke, salatke, a danie glowne zamowic w knajpie i
przemilczec ten fakt, serwujac je w domowy, romantyczny sposob. Inna opcja
to odwiedzenie hipermarketu i porozgladanie sie dobrze na polkach z
importowanymi cudami. Mozesz np kupic gotowe oryginalne wloskie sosy do
makaronow np pesto. Do tego samodzielnie ugotowac dobrej jakosci kluchy,
potraktowac sosem ze sloiczka, posypac dobrej jakosci parmezanem (takim
krojonym z kostki, a nie starkowanym w plastikowym woreczku)
Generalnie wydaje mi sie, ze pobieranie nauk i eksperymenty przed samym
egzaminem nie sa zbyt dobrym pomyslem. Widziales/czytales moze "pamietnik
Bridget Jones"? Jej walka z przyjeciem urodzinowym wydanym dla garstki
przyjaciol skonczyla sie niemal tragicznie. Zupa zabrwila sie na niebiesko
od jakichs dziwacznych sznurkow, ktorymi polprodukty zwiazala przed
wrzuceniem do gara.

Jako przystawki mozesz przygotowac np: talez serow, wybrac ulubione gatunki
i albo pokroic w plastry, przekladajac np plastrami gruszek z syropu, albo
po prostu po wyjeciu z opakowan polozyc je na ladnej drewnianej desce np z
winogronami.

Prosta i efektowna przystawka jest caprese- na talezu ukladasz plastry
mozarelli, na to plasterki pomidora, po listku bazyli na kazdy plaster,
skropic oliwa.

A moze salatka grecka? liscie salaty, a na to pokrojone pomidory, ogorki,
papryka, feta, oliwki, przybrane listami bazyli i skropione oliwa z oliwek.

Pozostaje deser.... Romantycznie bedzie jesli i on bedzie plonac ( zakladam,
ze nieodlacznym fetyszem tak romantycznej kolacji sa mrygajace na stole
swieczki). Plonac moga lody, albo nalesniki w wykwintenej, zalkoholizowanej
wersji np suzet. Efekt plomyczka uzyskasz moczac przez krociutka chwilke (
tak zeby sie nie rozpadla kostke cukru w spirytusie, wkldajac ja do deseru i
podpalajac przed samym podaniem. Przed konsumpcja oczywiscie trzeb zgasic.

No i przydały by sie ciekawe pomysły na
> przystrojenie stołu

Ja posunelabym sie dalej i dekoracje umiescilabym w calym mieszkaniu.
Uwielbiam male szklane swieczniki na malutkie swieczki ( typu do
podgrzewaczy) do kupienia w i*ei. Nie sa drogie ( swiecznik ok 1-2 zl, a 100
swieczek ok 10 zl) Mozesz ustwaic je w calym pokoju, a newet mieszkaniu i
zrezygnowac w ogole z naturalnego oswietlenia. takie swieczki do
podgrzewaczy tez slicznie wygladaja, kiedy plywaja w szklanych,
przezroczystych miskach napelnionych do polowy woda, mozna do tej woli
wrzucic platki kwiatow lub pare kropel olejku eterycznego. Albo troszke
banalniej postaw gdzies kominek zapachowy.....
Niech uczta oswiadczynowa nie bedzie tylko uczta dla podniebienia, ale
rowniez dla innych zmyslow. Niech pachnie dookola nie tylko jedzeniem i
niech gra piekna muzyka.....

Samo nakrycie stolu moglbys dostosowac stylistycznie do serwowanych potraw.
Jesli wybierzesz sie po swieczki do sklepu na i.... znajdziesz tam mnostwo
pomyslow n ubranie stolu, podkladki pod taleze z roznych tkanin (wiele
fajnych kolorow i faktur), serwetki, pierscienie do zwinietych serwetek
itd.....

pzdr i zycze sukcesow nie tylko kulinarnych
Ktoska

powidła śliwkowe
Banki
trzecia w nocy...
Kotlety ryżowo- kapuściane bardzo smaczne [P]
Kuchnia do zabudowy Mastercook inox?