komary vs repelenty

1. Data: 2001-05-28 07:54:01

Temat: komary vs repelenty
Od: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

czesc,

isnieją różne zwiazki chemiczne uzywane jako repelenty na owady.
najpopularniejszym, uzywanym w offie, i autanie jest tzw DEET,
dietylotoluamid. Jest on skuteczny przeciw owadom latającym, jednakże w
dużym stężeniu uważa się go za toksyczny.
Nie przeszkadza to używać go amerykańskiej armii w wojskowych odstraszaczach
w stężeniach 40%.

Alternatywą jest tzw IR3535, ethyl butylacetylaminopropionate. Podałem nazwę
INCI, gdyz takie sa na opakowaniach a nie chemiczne. Jest on aktywny dłużej
niż takie samo stezenie DEET i nie toksyczny (ale nie pijcie go plz ;)))

Jest drozszy od DEET i dlatego niechętnie uzywany przez duze firmy
kosmetyczne. Dlatego polecam odstraszacze malych polskich firm,(
sprawdzajcie na opakowaniach co zawierają) są duzo lepsze od zagranicznych.

PS IR3535 działa równie skutecznie przeciw kleszczom, pchłom wszom i
karaluchom co do DEET to nie wiem.

pzdr

darek

Żurawina
najnowsze badania
zastosowanie w lecznictwie
- zapalenia dróg moczowych
- aktywność przeciwwrzodowa
- silny przeciwutleniacz

na stronie http://www.aptekakobieca.com

2. Data: 2001-06-03 14:09:03

Temat: Re: komary vs repelenty
Od: "Negatyw" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]

dłużej
> niż takie samo stezenie DEET i nie toksyczny (ale nie pijcie go plz ;)))
[...]

Dzieki za wrecz naukowa porade !!! :)))

Pozdro
Negatyw

biegunka
citrosept
lumbalizacja
migotanie przedsionkow po operacji serca
Komary /HELP!!!