kompostownik

31. Data: 2004-06-23 07:52:57

Temat: Re[2]: kompostownik
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Marx przeczytałem:

M> czy to znaczy ze trawa itp w kompostowniku jest
M> sucha? to po co sie polewa?

po to aby ja nawilzyć :-)
Podsusza się tylko w celu łatwego dostępu powietrza do
całej objętości ładunku trawy. To samo można osiągnąć
mieszając świeżą trawę z innymi materiałami: korą,
chwastami, wcześniej dodanymi do kompostu częściowo już
rozłożonymi roślinami.
Miłka imponuje mi znajomością przedmiotu :-).
Krzysztof Marusiński

32. Data: 2004-06-23 08:37:39

Temat: Re: kompostownik
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński wrote:

> [...]
> mieszając świeżą trawę z innymi materiałami: korą,
> chwastami, wcześniej dodanymi do kompostu częściowo już
niech dobrze zrozumiem - nie moze byc za mokro bo gnije, ani za sucho,
bo sie nie rozklada? a co jest efektem?
bo gnojowke widzialem, ale to raczej efekt gnicia?

Marx

33. Data: 2004-06-23 08:54:45

Temat: Odp: kompostownik
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:cbbfgu$rud$...@a...news.tpi.pl...

> niech dobrze zrozumiem -

Nie za dużo byś chciał? :-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

34. Data: 2004-06-23 09:02:41

Temat: Re: Odp: kompostownik
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

?

35. Data: 2004-06-23 09:14:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cbbgi0$42n$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> Nie za dużo byś chciał? :-))))

Hejka. Marx przynudza, bo zapomniał o istnieniu wyszukiwarek. :-)
Pozdrawiam minimalnie Ja...cki

36. Data: 2004-06-23 09:22:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbbhl8$og5$...@k...task.gda.pl...

> Hejka. Marx przynudza, bo zapomniał o istnieniu wyszukiwarek. :-)

A skądże! On już zebrał wszystkie wiadomości z wyszukiwarkami włącznie.
I jest gorzej bo usiłuje je zrozumieć! :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

37. Data: 2004-06-23 10:08:04

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:cbbfgu$rud$1@atlantis.news.tpi.pl...

> niech dobrze zrozumiem - nie moze byc za mokro bo gnije, ani za sucho,
> bo sie nie rozklada? a co jest efektem?
> bo gnojowke widzialem, ale to raczej efekt gnicia?
>
> Marx

Po prostu widać, że z zakiszoną trawą zalegającą kompost nie miałeś do
czynienia. Trawa z własną wilgocią w postaci soku, nie chce się rozkładać.
Ona zbija się w "dyktę" i pomimo upływającego roku nie rozkłada się.
Dodatkowo jeśli będziesz miał leniwą babę, która nie będzie przerabiać
kompostu (tak jak ja ;-)) zduszona trawa nie rozłoży się. Natomiast siatko
ma lekką strukturę prze którą łatwo przechodzi powietrze. Ściskając go w
ręku kruszy się. Dodatkowo gnijąca trawa z sokiem w środku powoduje
zagrzewanie się materii i w pewnym sensie zabija bakterie a dżdżownice i
inne boskie stworzenia trzymają się od niej z daleka. Kompost
najwilgotniejszy jest u dołu, tam też najszybciej przebiega proces rozkładu
ale on jest cały czas napowietrzany mikro przewiewami.
Zauważ że ten kompost z samego dołu nie jest zmiażdżony pomimo dużej ilości
materiały na nim wyżej, od dalej jest pulchny.
Jednym słowem masz suszyć trawę przed wrzuceniem go do skrzyni i już ...
koniec dyskusji ;-)

Nakazuje Miłka

38. Data: 2004-06-23 10:27:20

Temat: Re: Re[2]: kompostownik
Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> napisał w
wiadomości news:cbbcsp$gh8$1@atlantis.news.tpi.pl...

Miłka imponuje mi znajomością przedmiotu :-).
Krzysztof Marusiński

Dziękuję za słowa uznania, poczułam się pogłaskana po grzbiecie ;-)))

Serdecznie Miłka

39. Data: 2004-06-23 10:43:53

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
>

> A skądże! On już zebrał wszystkie wiadomości z wyszukiwarkami włącznie.
> I jest gorzej bo usiłuje je zrozumieć! :-)

Tak wlasnie :)
Wyobrazcie sobie ze kompost to dla mnie nowosc :)
Marx

40. Data: 2004-06-23 10:53:16

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:cbbn23$o2h$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Tak wlasnie :)
> Wyobrazcie sobie ze kompost to dla mnie nowosc :)
> Marx

No nie, trzymajcie mnie bo się zabiję !!!
To co do tej pory robiłeś z tymi wtórnymi cudownościami ???
Mój ogród jest na posesji domu i w kompoście lądują resztki z kuchni, ale
nawet na działkach za miastem tych "odpadów" jest cała moc ... :-)

Miłka

Chore: rododendron i wisnia - pamietacie ?
ostatnie zdjęcie tej wiosny
zakładam ogród
filtracja oczka
Ostrokrzew