koronka irlandzka z czego?

1. Data: 2009-02-23 19:18:10

Temat: koronka irlandzka z czego?
Od: "iSyla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ślicznie proszę o poradę, chciałabym zrobić sobie bluzeczkę z koronki
irlandzkiej ale niestety nie wiem jaka byłaby do tego najlepsza nitka.
Bardzo proszę o pomoc całuski Syla

2. Data: 2009-02-23 21:00:38

Temat: Re: koronka irlandzka z czego?
Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Witam ślicznie proszę o poradę, chciałabym zrobić sobie bluzeczkę z koronki
> irlandzkiej ale niestety nie wiem jaka byłaby do tego najlepsza nitka.
> Bardzo proszę o pomoc całuski Syla

Witaj! A masz już jakiś konkretny wzór na uwadze? Bo od tego dużo zależy.
Ostatnio koleżanka zrobiła sobie bluzkę z koronki irlandzkiej - motywy
różnokolorowe, siatka w jednym z kolorow zastosowanych w motywach. Ładnie
wyszła ale trochę przyciężka. Robiła cienką bawełną, czeską chyba, grubości
takiej jak maxi czy Monika.Ja akurat też jestem w trakcie robienia motywów tak
jakby koronki irlandzkiej. Robię czarna tunikę, która co jakis czas się
przewija na stronach robótkowych. Ponieważ motywy występują w niej rzadko,
więc się nie boje o ciężar gotowej tuniki. Myślę, że wystarczą mi trzy motki
Moniki. Jeśli ta Twoja bluzka ma być gęsta, to chyba lepiej poszukać jeszcze
cieńszej bawełny.Pozdrawiam Maria

3. Data: 2009-02-23 21:42:36

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jest dobry link:

http://www.beadsky.com/irish.php

Radzą tam używać trzech grubości nici - średniej do motywów, grubej - do bazy
motywów /motywów irlandzkich nie zaczyna się od oczek łańcuszka, ale od
obszydełkowania kółeczka z kilku nitek/ i cienkiej - do siatki łączącej elementy.

W muzeum w Dublinie jest przepiękna suknia uszydełkowana jakby z nici
maszynowych... Szok...

Ania

4. Data: 2009-02-25 17:20:35

Od: "iSyla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za pomoc
bluzeczka będzie z głowy i dość gęsta dlatego poszukam w pasmanterii jakąś
cieńką bawełnę.
Wielkie dzięki za link
pozdrawiam Syla

XXX szukam