kostka sojowa z warzywami [P]

1. Data: 2002-09-11 10:43:48

Temat: kostka sojowa z warzywami [P]
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No mowie Wam, pycha, polecam zarowno wegetarianom, jak i miesozernym. Tak
patrze na patelnie, gdzie zostala jeszcze jedna porcja i zastanawiam sie,
czy moze jednak zjesc sobie i nic nie mowic mezowi :)
Oto przepis, wzial sie stad, ze zostala mi od wczoraj kostka sojowa i
musialam ja wykorzystac, wiec nawrzucalam, co mialam pod reka :)

pol opakowania kostki sojowej
2 nieduze marchewki
4 srednie ziemniaki
1 duza cebula
okolo 8 zielonych oliwek
1 pomidor (albo cwierc pomidora malinowego, mniam)
kostka instant wolowa, wolowo-drobiowa, a jak ktos nie uznaje to warzywna
sos sojowy
sol, odrobina pieprzru, ostra papryka
olej
kilka plastrow dobrego salami.

kostke sojowa zalac wrzatkiem, wrzucic kostke rosolowa, przykryc i odstawic
na pol godziny.
Odsaczyc i podsmazyc, psikajac sosem sojowym. Wyjac. Cebule pokroic w
piorka, marchew w cienkie plasterki, ziemniaki w cienkie polplasterki,
oliwki w plasterki, pomidora w kostke :)
Cebule wrzucic na olej, lekko podsmazyc, dorzucic ziemniaki i marchew,
smazyc okolo 5 minut na srednim ogniu, w razie czego podlac oleju, jesli
ktos miesozerny dodac pokrojone w paski plastry salami, posolic, doprawic
papryka, wrzucic kawalek kostki instant, psiknac odrobine sosu sojowego,
dodac oliwki, pomidora, soje, podlac woda, ale tak, zeby nie przykryla
calkiem warzyw, udusic wszystko na miekko. Woda powinna odparowac na tyle,
zeby zostawlo tylko troche sosu.
Zjesc ze smakiem. Mnie powalilo na kolana, a soje lubie, ale bez przesady.
Cos mi sie zdaje, ze teraz czesciej bede robic takie wynalazki :)

pozdrawiam znad patelni
wkn

1. Data: 2002-09-11 11:09:34

Temat: Re: kostka sojowa z warzywami [P]
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie troche przy okazji...
Bardzo kaloryczna jest ta soja? Czy raczej mozna ja stosowac jako pokarm
dietetyczny?
A taka potrawa co podalas ma mniej kalorii niz np. ziemniaki i schabowy?

Pozdrawiam
Magda-Slonko (Wroclaw), ktora postanowila zredukowac ilosc spozywanych
kalorii :)

1. Data: 2002-09-11 11:13:38

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie troche przy okazji...
> Bardzo kaloryczna jest ta soja? Czy raczej mozna ja stosowac jako pokarm
> dietetyczny?
> A taka potrawa co podalas ma mniej kalorii niz np. ziemniaki i schabowy?

soja nie jest kaloryczna, 100 gram soi w ziarnach ma mniej niz 400 kalorii.
A kotlet oczywiscie wiecej, bo trzeba doliczyc panierke, jajo i tluszcz do
smazenia.
Tu mozesz zredukowac ilosc tluszczu, szczegolnie, jesli uzywasz teflonowki
:)

wkn

1. Data: 2002-09-11 11:19:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Sep 2002 12:43:48 +0200, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
>Oto przepis, wzial sie stad, ze zostala mi od wczoraj kostka sojowa i
>musialam ja wykorzystac, wiec nawrzucalam, co mialam pod reka :)

a quorn'a u Was nie sprzedaja? Sojowe prztwory maja nie do
pozbycia sie zapaszek/posmaczek...jak dodaje niby mielone sojowe
do miesa mielonego, przebija, zabija, przytlacza soba....
quorn nie ma smaku/zapachu, nabiera aromatu i smaku, jaki mu sie
poda na patelni ;)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-11 11:26:04

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:pi9unusn4ja6ljdsajq896h0k570k5ijjq@4ax.com...
> [...]
> do miesa mielonego, przebija, zabija, przytlacza soba....
> quorn nie ma smaku/zapachu, nabiera aromatu i smaku, jaki mu sie

ja nie widzialam, ale moze dlatego, ze nie szukalam. To, co usmazylam, to
akurat byl polgrunt.

wkn

Re: Co dla młodych ... ???
Pomidory w słoikach.
Pytanie i prośba o pomoc_papryka konserwowa
jeszcze jeden sos.....
kawa - jaka?