kostrzewa ale jaka ?

1. Data: 2003-09-06 12:03:22

Temat: kostrzewa ale jaka ?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mam kolejna trawke
ktora kupilem jako kostrzewe
wielkoscia i ksztaltem lisci
bardzo podobna do kostrzewy sinej (festuca glauca)
ale o ile tamta jest sino-stalowa to ta jest soczyscie zielona
:)
jak sie moze ona nazywac
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2003-09-06 12:18:34

Temat: Re: kostrzewa ale jaka ?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo podobna do kostrzewy sinej (festuca glauca)
> ale o ile tamta jest sino-stalowa to ta jest soczyscie zielona

Do wyboru:

Kostrzewa nitkowata (Festuca capillata)
Kostrzewa barwna (Festuca picta)

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-09-06 14:50:00

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Do wyboru:
>
> Kostrzewa nitkowata (Festuca capillata)
> Kostrzewa barwna (Festuca picta)
>
> Pozdrawia boletus

Może być jeszcze Festuca scoparia (nie wiem, czy toto ma polską nazwę).

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2003-09-06 17:57:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może być jeszcze Festuca scoparia (nie wiem, czy toto ma polską nazwę).
>
> Pozdrawiam
> Ewa

Kostrzewa miotlasta.

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-09-06 19:44:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Może być jeszcze Festuca scoparia (nie wiem, czy toto ma polską nazwę).
:(
sam nie wiem
praktycznie nie udalo mi sie wygooglowac wygladu
zaproponowanych przez Was kostrzew
:((((

6. Data: 2003-09-06 19:59:08

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-09-06 20:00:36

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> praktycznie nie udalo mi sie wygooglowac wygladu
> zaproponowanych przez Was kostrzew
> :((((
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Adresy są tak kobylaste,że niech je.....:-6

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-09-06 20:34:00

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bjcjct$eq7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Do wyboru:
>
> Kostrzewa nitkowata (Festuca capillata)
> Kostrzewa barwna (Festuca picta)

A moze:

Subg. Festuca L. (FE)

. F. arizonica Vasey . F. baffinensis Polunin . F. brachyphylla Schult. & Schult. f.
subsp.
brachyphylla . F. brachyphylla subsp. coloradensis Frederiksen . F. brevissima
Jurtzev . F.
calligera (Piper) Rydb. . F. dasyclada Hack. ex Beal . F. earlei Rydb. . F. edlundiae
S. Aiken,
Consaul & Lefkovitch . F. filiformis Pourr. . F. frederikseniae E. B. Alexeev . F.
hyperborea Holmen
ex Frederiksen . F. idahoensis Elmer subsp. idahoensis . F. idahoensis subsp. roemeri
(Pavlick) S.
Aiken . F. lenensis Drobow . F. minutiflora Rydb. . F. occidentalis Hook. . F. ovina
L. . F. rubra
L. subsp. rubra s.l. . F. rubra subsp. densiuscula Hack. ex Piper . F. rubra subsp.
richardsonii
(Hook.) Hultén . F. saximontana Rydb. subsp. saximontana . F. saximontana subsp.
purpusiana
(St.-Yves) Tzvelev . F. trachyphylla (Hack.) Krajina . F. valesiaca Schleich. ex
Gaud. s.l. . F.
viridula Vasey . F. viviparoidea Krajina ex Pavlick s.l. . F. washingtonica E. B.
Alexeev

Subg. Leucopoa (Griseb.) Hack. (LE)

. F. altaica Trin. . F. californica Vasey . F. campestris Rydb. . F. hallii (Vasey)
Piper . F.
kingii (S. Watson) Cassidy . F. ligulata Swallen . F. parishii (Piper) Hitchc. . F.
thurberi Vasey

Subg. Schedonorus (Beauv.) Peterm. (SC)

. F. arundinacea Schreb. . F. gigantea (L.) Vill. . F. pratensis Huds.

Subg. Subulatae Tzvelev, sect. Subulatae Tzvelev (SS)

. F. elmeri Scribn. & Merr. . F. sororia Piper . F. subulata Trin. . F. subuliflora
Scribn.

Subg. Subulatae (Tzvelev) E. B. Alexeev, sect. Obtusae E. B. Alexeev (SO)

. F. paradoxa Desv. . F. subverticillata (Pers.) E. B. Alexeev . F. versuta Beal

Species of Festuca that have been excluded for various reasons, such as limited data
or
uncertainties related to the correct name

. F. amethystina L. . F. arvernensis Auquier, Kerguélen, & Markgr.-Dann. . F.
auriculata Drobow
s.s. . F. brachyphylla subsp. breviculmis Frederiksen . F. brachyphylla subsp.
coloradensis
Frederiksen s.s. . F. brevifolia var. utahensis St.-Yves . F. canadensis E. B.
Alexeev . F. glauca
Lam. . F. groenlandica (Schol.) Frederiksen . F. hitchcockiana E. B. Alexeev . F.
mariettana E. B.
Alexeev . F. michiganica E. B. Alexeev . F. oregona Vasey . F. prolifera (Piper)
Fernald var.
prolifera . F. prolifera var. lasiolepis Fernald . F. rigescens (Presl) Kunth . F.
rubra L. s.l. .
F. rubra L. s.l. (data as synthesised) . F. rubra subsp. arenicola E. B. Alexeev . F.
rubra
'atlantic coastal morph' . F. rubra approaching 'aucta' Krecz. and Bobr. . F.
'Chewings' . F. rubra
var. fallax (Thuill.) B. Fourn. . F. rubra subsp. glaucodea Piper . F. rubra subsp.
multiflora
(Hoffman) Jirasek . F. rubra var. trichophylla Ducros ex Gaud. . F. scabrella Torrey
in Hook. . F.
vallicola Rydb. . F. vaseyana Hack. ex Beal . F. vivipara subsp. vivipara (L.) Sm. .
F. vivipara
subsp. glabra Frederiksen . F. vivipara subsp. hirsuta (Schol.) Frederiksen . F.
viviparoidea
(Krajina) ex Pavlick subsp. viviparoidea . F. viviparoidea subsp. krajinae Pavlick

Pozdrowienia (Googlowate)
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-09-06 20:47:38

Od: "Wiesia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może być jeszcze Festuca scoparia (nie wiem, czy toto ma polską nazwę).

Nazywa się ją potocznie "niedźwiedzie futro"

Pozdrawiam, Wiesia

10. Data: 2003-09-06 22:03:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Frederiksen . F. viviparoidea
> (Krajina) ex Pavlick subsp. viviparoidea . F. viviparoidea subsp. krajinae

Ciekawe, kiedy Tadzio pojawi się na grupie:-))

Pozdrawia mozolnie boletus

Drzewo
A jak rozmnażać żagwin??
Jak rozmnażać wrzosy ??