koszenie trawy

1. Data: 2003-06-06 09:26:47

Temat: koszenie trawy
Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pewien problem. Otorz posidam dzialke na ktorej rosnie w wiekszosci
trawa. Niestety dzialka jest bardzo nierowna (polozona na terenie
gorzystym) i jest sporo zakamarkow. Co jakis czas trzeba trawe skosic. I
tu jest problem. Nie posiadam kosiarki spalinowej. Bo jest droga i
musialbym ja taszczyc za kazdym razem ok. 0.5 km na dzialke, poza tym
dzialka ma 160m^2 wiec zakup kosiarki spalinowej, ktora i tak bylaby
praktycznie bezuzyteczna ze wzgledu na nierownosc terenu, bylby bez sensu.
Niestety tzw. podkaszarki elektryczne rowniez sie nie nadaja bo na
dzialce nie ma pradu...
Na razie trawe kosze przy uzyciu nozyc do zywoplotu, niestety wykoszenie
calej dzialki przy uzyciu tego narzedzia jest, jak latwo sie domyslec,
koszmarem.
Moje pytanie do Was jest nastepujae: Czy znacie jakies lepsze sposoby
(narzedzia) do tego celu? Rozwazam jeszcze zakup kosy spalinowej, jest
chyba tansza od kosiarki, ale niestety pozostaje problem transportu z
domu na dzialke, bo dojechac sie nie da. Rowniez kosa tradycyjna sie nie
nada- bo teren, jak mowilem, pelny zakamarkow.
Pozdrawiam
Tomek p

2. Data: 2003-06-06 09:42:44

Temat: Re: koszenie trawy
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Jun 2003, tomek p wrote:

> Witam,
> Mam pewien problem.
W Twoim przypadku idealnym rozwiazaniem jest koza.
Zalety:
-nie ma problemu z transportem.
-jest automatyczna.
-odnawialna - gdy pozra ja wilki, za 50 zl kupujesz nastepna.
-nie zuzywa pradu ani paliwa.
-oprocz tego, ze kosi to jeszcze nawozi.
Koza ma tez i wady:
-nie przebiera w tym co kosi.
-potrafi wejsc na krzywe drzewo.
-trzeba ja jakos przetrzymac gdy nie jest potrzebna jako kosiarka.

A swoja droga masz idealny ogrodek do zalozenia skalniaka.
Rosliny skalne nie wymagaja koszenia.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2003-06-06 09:53:15

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz napisał:

> [...]
> -nie przebiera w tym co kosi.
> -potrafi wejsc na krzywe drzewo.
> -trzeba ja jakos przetrzymac gdy nie jest potrzebna jako kosiarka.
Niestety koze trzeba doic, a moja zona, ktora pochodzi z miasta, doic
koz nie umie.
Tak wiec problem, jak na razie, nie rozwiazany...

4. Data: 2003-06-06 09:56:09

Temat: Odp: koszenie trawy
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety koze trzeba doic, a moja zona, ktora pochodzi z miasta, doic
> koz nie umie.
> Tak wiec problem, jak na razie, nie rozwiazany...

A przepraszam, żony mają przypisane dojenie, czy jak ?
A "męże" to już nic w tej materii ?

Pozdrawiam - Zosia

5. Data: 2003-06-06 10:00:38

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tomek p" <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> napisal w
wiadomosci news:bbpmi3$vgr$1@news.lublin.pl...
> [...]
> Na razie trawe kosze przy uzyciu nozyc do zywoplotu, niestety wykoszenie
> calej dzialki przy uzyciu tego narzedzia jest, jak latwo sie domyslec,

Podziwiam. Ciac nozycami do zywoplotu. Jednak ludzie to lubia sobie
utrudniac zycie.
Polecam zwykla kose. I nie wierze ze nie da sie nia ciac bo teren nierowny
lub ze ma zakamarki. Ale ok. Najlepszym rozwiazaniem wydaje ni sie kosa
spalinowa. Tylko nie rozumiem o co chodzi tym taszczeniem 0.5 km. Czy to az
taka odleglosc ktorej nie da sie pokonac z kosa ?

6. Data: 2003-06-06 10:05:57

Temat: Re: Odp: koszenie trawy
Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

> A przepraszam, żony mają przypisane dojenie, czy jak ?
> A "męże" to już nic w tej materii ?
Zgodnie ze staropolska tradycja: zony doja krowy a meze doja zony...:-)

7. Data: 2003-06-06 10:09:26

Od: "Piotr Kalinowski" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje kosiarke reczna z obracajacym sie bebnem (wrzecionem) lub kosiarki
akumulatorowe (drogie)

Piotr Kalinowski

8. Data: 2003-06-06 10:15:41

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

> Podziwiam. Ciac nozycami do zywoplotu. Jednak ludzie to lubia sobie
> utrudniac zycie.
Nie mialem wyjscia- zielsko rosnie...
> Polecam zwykla kose. I nie wierze ze nie da sie nia ciac bo teren nierowny
> lub ze ma zakamarki.
Nie byloby to glupie rozwiazanie gdyby nie to, ze z ta kosa musialbym
isc przez miasto. Troche dziwnie bym wygladal...
Ale ok. Najlepszym rozwiazaniem wydaje ni sie kosa
> spalinowa. Tylko nie rozumiem o co chodzi tym taszczeniem 0.5 km. Czy to az
> taka odleglosc ktorej nie da sie pokonac z kosa ?
Ok. Na tym chyba sie skonczy. Myslalem tylko, że sa jakies patenty
doskonalsze i tansze a ktorych nie znam.
Dzieki za odpowiedz..

9. Data: 2003-06-06 10:19:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych napisał:bbpmi3$vgr$...@n...lublin.pl...
> [...]
> trawa. Niestety dzialka jest bardzo nierowna (polozona na terenie
> gorzystym) i jest sporo zakamarkow. Co jakis czas trzeba trawe skosic. I

A CO Cie zmusza do koszenia tej trawy??? Przepis jest jakis, czy co?
A dzialka z nie koszona laka nie jest ladna? To przeciez bajer! :-)
Nie kombinuj czym kosic tylko pomysl czy wogóle istnieje koniecznosc
koszenia. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2003-06-06 10:19:42

Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre! Hmm..
Poważniej to widziałem takie ręczne kosiarki bez prądu i silnika
spalinowego. ... Takie ręczne do pchania

MAREK
GG:3435086

sasanki
w końcu deszcz!!!