krajki

1. Data: 2002-08-06 08:58:26

Temat: krajki
Od: "kamyk" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, i od razu przejdę do sedna. Zainteresowały mnie krajki (poprzez
fascynację średniowieczem), lecz nie sposób znleźć do nich jakichkolwiek
wzorów, nie udało mi się znaleźć w ogóle nic poza dwoma zdjęciami gotowych
krajek i dwoma schematami bardka.
Czy mógłby mi ktoś pomóc?

Parę słów wyjaśnienia: krajką w naszych czasach zwykle się nazywa harcerską
chustę lub brzeg płótna a w średniowieczu były to osobno wykonywane ozdobne
paski, np. do naszycia na ubranie, związania włosów...
Zasadniczo taka krajka jest rzeczą banalną
(podstawowe info: http://bractwo-kaliskie.w.interia.pl/krajki.html ) i nie
mam problemu ze zrobieniem takiej właśnie, lecz schody zaczynają się kiedy
chcę zrobić jakąś bardziej skomplikowaną (choćby taką jak tu:
http://hell.org.pl/~kamyk/ - nie pamiętam, skąd to ściągnęłam). A już w
ogóle nie ma informacji, czy takie zwykłe tkanie jest jedynym sposobem na
zrobienie krajki czy też można np. tak:
||||-------||||
|||---------|||
||---|||||---||
||--|||-|||--||

Z góry dziękuję za pomoc (czy na grupie czy osobiście)

--
kamyk
kamyk<at>hell.org.pl