kremowy problem

1. Data: 2003-10-09 15:33:31

Temat: kremowy problem
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Mamy w rodzinie kilka takich tradycyjnych ciast, robionych na specjalne
okazje, ktore robila jeszcze Babcia. Problem polega na kremie - od zawsze
robilo sie do nich krem na bazie ubitych na parze jajek z cukrem polaczonych
potem z tluszczem - taki tradycyjny (potem dodajemy rum, lub kawe, kakao
itp - jest delikatny i nie dominuje bynajmniej smak margaryny). Mama zawsze
uzywala do niego masla roslinnego - takiego najbardziej tradycjnego (z
Kruszwicy - bo to nasze okolice). Ostatnio jednak po dodaniu tego tluszczu
krem sie "wazy" tzn rozdzielaja sie skladniki.
Czy wiecie, co moze byc tego przyczyna ?(cale przygotowanie jest zawsze
takie same)
A moze Ktos robi taki krem i ma wyprobowany inny tluszcz?
Z gory dzieki za pomoc
Z pozdrowieniami
Myszka

1. Data: 2003-10-09 23:12:18

Temat: Re: kremowy problem
Od: olga <koty@[nospam].tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

Goha wrote:

> [...]
> jest zawsze takie same)
> A moze Ktos robi taki krem i ma wyprobowany inny tluszcz?

Masło roślinne może zawierać zbyt wiele wody, receptury niestety się
zmieniają. Szczerze mówiąc robiłam taki krem wyłącznie na normalnym maśle i
wychodzi dobrze.
Co do ucierania - nie zważyła mi się nigdy Kasia ani margaryna Zwykła, ale
nie wiem jak wpłyną na smak kremu.
--
olga

1. Data: 2003-10-10 05:50:40

Temat: Re: kremowy problem - w kwestii formalnej
Od: Basia <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik olga napisał:

> Co do ucierania - nie zważyła mi się nigdy Kasia ani margaryna Zwykła, ale
> nie wiem jak wpłyną na smak kremu.

Sorki, ale _warzy_ się. Waży, to się na wadze, a strawa się warzy
(=gotuje, to od waru, czyli wrzątku) lub warzy(=psuje) - kiedy się ścina
podczas procesu tworczego :)
--
pa, Basia-Bjk

1. Data: 2003-10-10 09:12:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> A moze Ktos robi taki krem i ma wyprobowany inny tluszcz?

Ja używam masła extra, lub masmixa.
Masło ekstra daje troszkę cięższy krem.
Masmix jest lekko słonawy, ale nie należy się tym przejmować, bo dzięki temu
krem nie jest mdły. masmix daje smak kremu taki jakby zmieszać pół na pół
masło z margaryną.
Moje przepisy na krem są przy przepisach na torty np. tu:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-10-10 13:01:12

Od: olga <koty@[nospam].tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Sorki, ale _warzy_ się. Waży, to się na wadze, a strawa się warzy
> (=gotuje, to od waru, czyli wrzątku) lub warzy(=psuje) - kiedy się ścina
> podczas procesu tworczego :)

Racja :)
Tak to jest jak się nie myśli co się pisze...
dzięki
--
olga, tinta i 2+1
http://koty.tintaonline.net

1. Data: 2003-10-10 17:45:06

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za pomoc w kwestii kulinarnej i formalnej ;o)))
mam nadzieje, ze nastepnym razem krem sie uda
z pozdrowieniami
Myszka

News Test
stworzmy liste hitowych salatek