krosno

1. Data: 2002-08-27 11:19:45

Temat: krosno
Od: "Klara" <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam w prezencie krosno hafciarskie, (takie jakie prezentowane jest w
Kokardce art nr 81028). Tyle że mam problem bo nie wiem jak do niego
przymocować materiał, tudzież gotową kanwę z nadrukiem.
Pomóżcie!

Zmartwiona Klara, bo krosno od roku leży niewykorzystane, a właśnie mam
zamiar zabrać sie do xxx obrusika.
-

1. Data: 2002-08-27 18:27:02

Temat: Re: krosno
Od: "Magda" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

czy to krosno to cos takiego?http://www.sewandso.co.uk/ran882-0.html

--
Magda (Wrocław)
p...@p...onet.pl

1. Data: 2002-08-27 18:33:51

Od: "Klara" <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej nie:(
po pierwsze nie jest mocowalne
są to 4 rurki. 2 plastikowe z dziurkami -ale umocować na szpilki się nie da
bo wypadają; i dwoma poprzecznymi drewnianymi łączącymi te platiki

Klara

1. Data: 2002-08-27 18:40:59

Od: "Magda" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

ja tez mam takie plastikowe z dziurkami i po prostu przyszyłam kanwę do
zdjętych rurek i potem ją naciągnęłam już w ramie, tylko musisz uważać żeby
ją prosto przyszyć, żeby jak naciągniesz to kratki były prosto (mam
nadzieję, że wiesz o co mi chodzi)

1. Data: 2002-08-27 20:52:33

Od: "Tusia" <_...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam takie, tylko bez statywu, wiesz jak na to naciagnac kanwe?

Tusia
Krakow

1. Data: 2002-08-28 07:45:16

Od: "Magda" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam krosno z 2 rodzajami "drążków", do których mocujesz kanwę. Pierwsze
są plastikowe i mają na całej długości przewiercone dziurki. Przyszyłam do
tych drążków kanwę przez te dziurki, a potem włożyłam to w ramę i nawinęłam
mocno, żeby była dokładnie naciągnięta (tak jak pisałam wcześniej musisz ją
prosto przyszyć). Drugi rodzaj drążków jest taki, że są one drewniane i na
całej długości mają jakby szczelinę (taką podłużną dziurę). W nią wkłada się
brzeg kanwy i listewkę, dzięki której kanwa nie wyślizguje się z tej
szczeliny. (O matko, ale nie potrafię tłumaczyć, mam nadzieję, że coś z tego
zrozumiecie).

Dodam, żeby się pochwalić, że całe urządzenie zrobił mi mój tatuś i bardzo
dobrze mi się na nim pracuje.

--
Magda (Wrocław)
p...@p...onet.pl

1. Data: 2002-08-28 13:26:01

Od: "Klara" <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki Magdo, postaram się zrobić tak jak piszesz, ale czy
naciągasz na całej wysokości wzorów, czy co jakiś czas przeszywasz?

Klara

1. Data: 2002-08-28 14:55:17

Od: "Magda" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Miałam wzór liczony, a nie kanwę drukowaną więc naciągnęłam tyle kanwy, żeby
mi się zmieścił cały obrazek. Ale przyszywasz do każdego drążka końce kanwy
i potem skręcasz (tak nawijając na te drążki) tyle kanwy, żeby była
naprężona, no i jak zrobisz jakiś fragment to sobie z jednego drążka
odwijasz, a na drugi nawijasz i wtedy kanwa się przesuwa i przez całe
wykonywanie obrazka już nie musisz nic odpruwać.

--
> Serdeczne dzięki Magdo, postaram się zrobić tak jak piszesz, ale czy
> naciągasz na całej wysokości wzorów, czy co jakiś czas przeszywasz?
>
> Klara

wzorki japonskie
do Pusi
coś bardzo dużego na ścianę