krótkowzroczność i wysiłek fizyczny (siłownia)

1. Data: 2000-02-27 17:20:24

Temat: krótkowzroczność i wysiłek fizyczny (siłownia)
Od: "wace" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieją przeciwskazania uprawiania sportów siłowych przy dużej wadzie
wzroku (-8,0 dioptrii)?

w...@k...net.pl

2. Data: 2000-02-28 11:28:33

Od: Pawel Kiljan <p...@c...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

wace napisał(a):

> Czy istnieją przeciwskazania uprawiania sportów siłowych przy dużej wadzie
> wzroku (-8,0 dioptrii)?

Tyle jeszcze nie mam, ale mi lekarze odradzali sporty silowe tudziez
skakanie do wody.
IMO slusznie.

Killjohn

3. Data: 2000-02-28 13:58:18

Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem zwlaszcza przy tak duzej wadzie. Wysilek grozi odklejeniem siatkowki,
a to z kolei slepota.
Pozdrawiam,
SG
Użytkownik wace <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s1du4.10299$W...@n...tpnet.pl...

4. Data: 2000-02-29 03:53:44

Od: Bleys <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

wace wrote:

> Czy istniej? przeciwskazania uprawiania sportów si?owych przy du?ej wadzie
> wzroku (-8,0 dioptrii)?

Przy duzych wadach nastepuje oslabienie siatkowki. Przy duzym wysilku
fizycznym, gwaltownych zmianach cisnienia itp wystepuje ryzyko jej
odklejenia, a nawet pekniecia. Co juz niestety jest dosc ciezkim
kalectwem.
Zdrowko

Bleys

5. Data: 2000-02-29 12:15:39

Temat: Re: krotkowzrocznosc i wysilek fizyczny (silownia)
Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bleys <b...@h...com> wrote:

[...]

Hm, a przy -4,25 ?:)

Rozumiem, ze przeciwwskazania dotycza sportow *bardzo* silowych
vide - silownia, a co z aerobikiem lub plywaniem. Slyszalam, moze to
bzdura, nie upieram sie, ze plywanie jest dobre na wzrok i moze nawet
zatrzymac poglebiajaca sie wade czy tez lekko ja zmniejszyc

Pozdrawiam,
Ewa

6. Data: 2000-03-01 03:25:44

Od: Bleys <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz wrote:

> [...]
> : fizycznym, gwaltownych zmianach cisnienia itp wystepuje ryzyko jej
> : odklejenia, a nawet pekniecia. Co juz niestety jest dosc ciezkim

Nie "bezwzgledna wielkosc" wady ma tu znaczenie, tylko stan siatkowki.
Niektore osoby przy -6 moga miec siatkowke w lepszym stanie niz osoba z
-3. Idziesz do okulisty in stwierdza, czy widzi zmiany, jak powazne i
ewentualnie odradza.

> [...]
> bzdura, nie upieram sie, ze plywanie jest dobre na wzrok i moze nawet
> zatrzymac poglebiajaca sie wade czy tez lekko ja zmniejszyc

Jaki mialby byc tego mechanizm? Umieram z ciekawosci.

Bleys

7. Data: 2000-03-01 09:48:32

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bleys <b...@h...com> wrote in message
> [...]
> fizycznym, gwaltownych zmianach cisnienia itp wystepuje ryzyko jej
> odklejenia, a nawet pekniecia. Co juz niestety jest dosc ciezkim

A ja mam pytanie uzupelniajace: jak wyglada praktyka w przypadku gdy rodzi
kobieta o sporej wadzie wzroku? Czy to prawda, ze prawie rutynowo dostaje
znieczulenie? I jakie? Czy przed porodem nalezy konsultowac sie z okulista?
Czy on musi/moze wystawic jakies zaswiadczenia? I troche na marginesie: czy
nie zdjecie na czas porodu soczewek kontaktowych czyms grozi?

Pozdrawiam
Ania

8. Data: 2000-03-01 15:05:48

Od: "wace" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bleys napisał(a) w wiadomości: <3...@h...com>...

> [...]
>Niektore osoby przy -6 moga miec siatkowke w lepszym stanie niz osoba z
>-3. Idziesz do okulisty in stwierdza, czy widzi zmiany, jak powazne i
Czy zażywanie leków np aspiryny która obniża ciśnienie nie zabezpiecza w
znaczny sposo siatkówki oka? Jeśli nie to specyfik obniża ciśnienie w gałce
ocznej?

9. Data: 2000-03-01 16:23:02

Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bleys <b...@h...com> wrote:

: Jaki mialby byc tego mechanizm? Umieram z ciekawosci.

Pojecia nie mam. Jak pisalam, slyszalam tylko taka opinie i bylam ciekawa
czy jest uzasadniona. Twoja ironia swiadczy, ze nie.

Pozdrawiam,
Ewa Urbanowicz

10. Data: 2000-03-01 23:56:48

Od: "Popo" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy istnieją przeciwskazania uprawiania sportów siłowych przy dużej wadzie
> wzroku (-8,0 dioptrii)?
>
> w...@k...net.pl

Trochę z innej beczki, moze ktos beedzie wiedzial:

Jaka minimalna wada wzroku kwalifikuje sie do zwolnienie z odbywania sluzby
wojskowej?

Popo

geriawit
Do Szwecji