krupnik

1. Data: 2000-03-29 18:16:59

Temat: Odp: krupnik
Od: "anya" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich:)
rzadko tu zaglądam ,ale jak już jestem to dodam troszkę.
Do gotowania krupniku używam wszystkich kasz jakie ma w domciu.
Po łyżeczce każdej (pęczak, manna, płatki owsiane, ryż gryczana[uwaga ma
specyficzne smak] jednym słowem wszystko co do kaszy podobne.
Efekt znakomity, polecam

Użytkownik Anna <m...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@h...com...

1. Data: 2000-03-29 19:00:54

Temat: Re: krupnik
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Mar 2000, Krystyna Chiger wrote:

> Lubczyk (teraz niestety tylko suszony) daje podobny efekt, tylko
> bez glutaminianu sodu.

Hihi, a lubczyk to właśnie zioło zwane maggi.

Zuzanka, która robiła nie tak dawno za pomocnika kucharza u
znajomej i dostała do powąchania dziwne liście. Stwierdziła, że pachnie
jak lubczyk, tyle że kształt liści nie znany (bo lubczyk znała tylko w
formie rozdrobnionej z torebki) i dowiedziała się, ze to właśnie maggi.

--
.==. Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/-^-^\ http://discworld.scifi.pl/ - Świat na grzbiecie A'Tuina

1. Data: 2000-03-29 19:09:18

Temat: Re: Odp: krupnik
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A u nas krupniczek to zawsze jest na wodzie w której uprzednio się gotowała
golonka - tylko odcedzamy trochę tłuszczu - ja też zupki na wieprzowince nie
bardzo ale krupnik na golonce to ten smakowity wyjątek.
Herbatka
<3...@j...krakow.pl>...

1. Data: 2000-03-29 19:13:38

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Mar 2000, Slavek wrote:

> a dodam wiecej w golabkach tyz nie lubie ryzu,

O, ja tyż. U mnie w domu się ryżu nie dodaje, w domu męża i
owszem, i czasem trzeba ustalać status quo :-)

Zuzanka

--
\ ^_ Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak * <z...@t...eu.org>
) ( =)= http://www.venco.com.pl/~zuzanka/

1. Data: 2000-03-29 20:20:39

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Uswiadomcie mnie co do Lubczyku.
Mam w moim ogrodzie takie smieszne "zielsko" ktore jak sie je rozgniecie pachnie
jak Maggy,
Czy to jest lubczyk?
Liscie sa takie strzepiaste. W Polsce toto nazywali "ziele maggy".

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-03-29 21:46:09

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Uswiadomcie mnie co do Lubczyku.
> Mam w moim ogrodzie takie smieszne "zielsko" ktore jak sie je rozgniecie pachnie

Dokładnie tak. Nie żebym się czepiała, ale dzisiaj to napisałam
tu, na tej grupie.

Zuzanka

*:.
.' Małgorzata Krzyżaniak ..... z...@p...eu.org `.
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
Oh how I hate the morning

1. Data: 2000-03-29 22:55:00

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig wrote:
> [...] jakieś 8 łyżek pomienionej kaszy pakuję do chłodnej wody
> (właśnie, nigdy nie sypię kaszy na wrzątek, bo to wtedy nie TEN smak, ale
> może przesadzam). Solę i gotuję do miękkości kaszy.
A moja babcia mnie uczyla, ze krupnik soli sie dopiero po ugotowaniu,
zeby nie sciemnial. Kasze 'rozklejala' w oddzielnym garnku, dodawala do
reszty juz ugotowanej i jeszcze chwile podgotowywala.
Krupniczek wiosenno-letni robie na drobiowej porcji rosolowej, czasem na
zoladkach i serduszkach, a jesienno- zimowy na zeberkach wieprzowych lub
kosciach schabowych :)
ewa

1. Data: 2000-03-30 08:30:00

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisala:

> wszystkimm serdeczne dzięki !!! i za przepisy i że tak szybko... aż się
> moze skusze jeszcze dzis, kosteczki akurat takie ze schabiku mam w
> pogotowiu :)))) (co za zbieg okolicznosci ;) )
> Acha, a z tym lubczykiem...nigdy nie próbowałam... czy sa jakies,
> ekhm... efekty uboczne ;) ??????

Podobno "do serca przez żołądek", więc mogą być ;-)

Krycha

1. Data: 2000-03-30 08:35:10

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak napisala:

> [...]
> jak lubczyk, tyle że kształt liści nie znany (bo lubczyk znała tylko w
> formie rozdrobnionej z torebki) i dowiedziała się, ze to właśnie maggi.

:-)) No to węch i smak mam dobry. Tylko nie wiedziałam, że tę słoną
mikstrurę robią z prawdziwego zielska. Wielki lubczyk rośnie mi pod
gankiem (tzn. teraz dopiero zacznie odrastać).

Krycha

1. Data: 2000-03-31 07:39:36

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko jęczmienna cała - czyli pęczak :)))
Reszta wlaściwie tak samo ( o czywiście rownież zawsze z ziemniakami :)

--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak

Zapomniałam, sorry
Gołąbki
RE: Nowy Tydzien Nowy Przepis Tygodnia Diabelskie Spaghetti !
Gazeta Wyborcza pisze o Serwisie Makaron
WWW z przepisami, ale ....