kruszonka

1. Data: 2004-04-07 09:59:33

Temat: kruszonka
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Znalazłam taki przepis: interesuje mnie kruszonka , niesty nie bardo wiem
jak ją zrobić:) :

Kruszonka;
1/2 kostki margaryny
10 dkg mąki
10 dkg cukru
cukier waniliowy
odrobinę proszku do pieczenia (mniej niż 1/2 łyżeczki)
żółtko jajka

wykonanie:
Podgrzewam mleko. W drugim garnuszku rozpuszczam margarynę ze smalcem
(ze smalcem lub olejem ciasto jest bardziej wilgotne, dłużej utrzymuje
świeżość)
Do miski wsypuję mąkę, cukier, sól. Drożdże mieszam z ciepłym mlekiem mąką
i cukrem - pozostawiam w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.Jak wyrosną to
wlewam
wszystko do miski (składniki mogą być ciepłe, ale nie gorące) wbijam jajko
i białko,
które zostaje od kruszonki. Wszystko dokładnie wyrabiam tak długo, aż ręka
oderwana
od ciasta jest prawie "czysta".Ciasto przykrywam ręcznikiem i pozostawiam do
wyrośnięcia.

Jak wyrośnie przekładam na blaszkę, wierzch polewam łyżeczką stopionego
masła (ciasto
nie klei się do ręki a w piecu ładnie się rumieni) Na wierzch co kto lubi,
albo co jest:
jabłka, śliwki,wiśnie,.........śmietana 30% zakwaszona(wtedy bez
kruszonki) - na wierzch
przed włożeniem do pieca posypać cukrem. Ten ze śmietaną to ulubiony mojego
brata
sam piecze, a że lubi bardzo słodkie sypie na wierzch ze 7 łyżek cukru, gdy
ja zaledwie
3-4. Najlepsze ciasto drożdżowe jest jeszcze ciepłe (niezdrowe podobno
jest jedzenie ciepłego ciasta ale.....)Piec w 180 stopniach 30 minut.

Pomożecie?
dzięki z góry

1. Data: 2004-04-07 11:55:03

Temat: Re: kruszonka
Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 3-4. Najlepsze ciasto drożdżowe jest jeszcze ciepłe (niezdrowe podobno
> jest jedzenie ciepłego ciasta ale.....)Piec w 180 stopniach 30 minut.

Specjalnie zacytowałam całość. No, bo nie bardzo zrozumiałam w czym pomóc Ci
mamy. No, w czym?
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-07 11:58:16

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-04-07 11:59:33 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Aneta* skreślił te oto słowa:

> Kruszonka;
> 1/2 kostki margaryny
> 10 dkg mąki
> 10 dkg cukru
> cukier waniliowy
> odrobinę proszku do pieczenia (mniej niż 1/2 łyżeczki)
> żółtko jajka

najlepiej jak margaryna i zółtko beda mocno schłodzone. Wszystko razem
mieszasz, siekasz nożem, i szybko zagniatasz koncówkami palców. Wazne, zeby
to sie ciepłe nie zrobiło, bo się paćka zrobi, a nie kruszonka :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-04-07 13:05:04

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta ( a...@i...pl ) napisał:
> [...]
> 10 dkg cukru
> cukier waniliowy
> odrobinę proszku do pieczenia (mniej niż 1/2 łyżeczki)

Nigdy nie dawałam jajka ani proszku. A zamiast margaryny daję masło
(zresztą ja w ogóle nie używam margaryny).

Schłodzone masło łączy się (paluszkami,paluszkami;) )z mąką i cukrem, robisz
kulę/ki i trzesz na tarce o grubych oczkach lub skubiesz małe kawałeczki nad
gotowym ciastem (już w blaszcze)...i do piekarnika;)

iwona

napój drożdżowy
Jaka arabska książka kucharska (może z Amazona)???
Re: oliwa z oliwek
jak zamarynowac szynke?
oliwa z oliwek